Szukaj

Informacje o Mazda 323

Lata produkcji: 1977 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

Mazda 323 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Mazda 323

Liczba ocen: 1 392
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~djdejvidczenko
F 1.8 16V 114KM 84kW
Mazda 323 VI
Mazda 323F w kolorze granatowym, wersja Sportive. Na ogół autko nie przyciąga wzroku. Duzo osób pierwszy raz zobaczy moją Mazde mówi: kombi? Dla mnie autko prezentuje się wyśmienicie. Samochód zakupiony niecały rok temu i mogę polecić każdemu, mi auto służy i daje wiele radości z jazdy :) na minus karoseria, u mnie kuleją tylne nadkola, lecz samochód został zakupiony od 2 właściciela w Niemczech z oryginalnym lakierem na każdym elemencie. Obecnie samochód na nabite prawie 190 tys km i po zimie trzeba będzie zająć się tymi nadkolami :)
4,1
~fafik
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Mazda 323 V
Ponadczasowy wygląd i to coś! To auto ma charakter i duszę. Jestem niesamowicie przywiązany do Madzi, która jest niezawodna mimo wieku i zapewne przygód poprzednich właścicieli, ponieważ muszę przyznać ona uwielbia wysokie obroty (zbiornik paliwa już tak za tym nie przepada) Jest kompromisem między wyścigówką a autem rodzinnym. Co prawda z trudem się tak nisko siada, ale warto to przeboleć za odrobinę miłości. Niestety ostatnio jest coraz więcej białego dymu, ale podobno silniki 1.5 takie już są. Polecane są silniki 1.8 i 2.0 no cóż może kiedyś wybiorę ją jeszcze raz...
4,9
~dkjdm
F 1.5 16V 88KM 65kW
Mazda 323 VI
Samochód kupiłem już z bardzo sporym przebiegiem, ale nie zwróciłem nawet na to uwagi gdyż najistotniejsze jest to jak poprzedni właściciel dbał. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie ta mazda i nie rozumiem dlaczego niektórzy są tacy niezadowoleni... Pewnie natrafili na zarżnięty sprzęt... Moja trafiła się już ze świetnym wyposażeniem bo w sumie więcej mi nie potrzeba, a brakuje tylko skóry na siedzeniach, webasto i tempomatu... Moja była cały czas w jednych rękach, zero szpachli,zero wycieków, olej był lany zawsze syntetyk więc widać że dbano o nią... Mimo przebiegu silnik chodzi jak szwajcarski zegarek i to na gazie! Jest bardzo cichutki co zaskakuje wiele osób... Nawet wnętrze jest dobrze wyciszone! Przy 4tyś totalnie nie słychać silnika! Często zdarza mi się zamyślić i po spojrzeniu na zegary okazuje się że jestem już przy tych 4tyś :D Miałem wcześniej volkswagena 1.9 w dieslu i zawsze mówiłem że samochody w benzynie i to jeszcze na gazie są porażką... Wiele osób też tak mówi i są w ogromnym błędzie... Spalanie oscyluje w ok 10l gazu, który ostatnio był za 1,65zł! Wychodzi taniej niż jazda moim poprzednim dieslem który spalał w mieście 5,5l ropy! Oczywiście w mojej mazdzie znajduje się sekwencyjny gaz założony za ok 2,5tyś zł. O dziwo mój egzemplarz nie jest skorodowany :o Spód w idealnym stanie! Jedynie jest kilka bąbelków na nadkolach, ale uporam się z tym niedługo. NIGDY JUŻ NIEMIECKICH SAMOCHODÓW! TYLKO JAPOŃCE! Po ostatnim volkswagenie rodziców już nigdy nie wdepnę w to g***no... Szerokiej drogi życzę posiadaczom tego świetnego samochodu :)

Raporty spalania Mazda 323

Liczba raportów: 1 454
Średnie spalanie dla Mazda 323
6,0 – 15,5
l/100 km
5,1 – 6,9
l/100 km
6,9 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
F 1.8 16V 114KM 84kW
Mazda 323 VI
1.8 114km potrafi trochę spalić, zwłaszcza, gdy mamy ciężką nogę. Na szczęście, poza przeglądami i wymianami eksploatacyjnymi tylko lać paliwo i jeździć :) spalanie benzyny ok 10l po mieście, gdzie często stoję w korku, przejeżdżam ok. 50km dziennie, samochód służy mi do pracy, gasze i zapalam go średnio co przejechane 3km. Na ogół jeżdżę spokojnie, lecz Czasami lubię docisnąć pedal gazu do podłogi. Spokojnie zamykam sie w 10 litrach, choć nietrudno osiągnąć nawet 2x tyle. Wszystko zalezy od kierowcy
7,9
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Mazda 323 VI
Samochód jak na swoją klasę nieziemsko oszczędny. W trasie spokojnie można zrobić 6L/100KM, chociaż przy tak ślicznym pomruku tego silnika i tak wysokiej kulturze pracy aż szkoda go mulić. Jestem wielkim zwolennikiem JDM'u i bardzo dbałem o swoją Madziunię ale przyznam, że miałem ciężką nogę. Minimalne spalania jakie wyciągałem to niewiele ponad 6L, przy mojej bardzo dynamicznej jeździe poza miastem (duża wyprzedzania, zmiana biegów na czerwonym polu itp) Samochód praktycznie palił mi cały czas 8L, na trasie niemcy-polska cały czas 200km/h i autko wzięło jakieś 11-12 litrów. Samochód nie lubi niskich obrotów i jeżeli ktoś chce je kupić tylko po to aby jeździć nim 100km/h na autostradzie to szerze odradzam bo tylko zamęczy silnik - lepiej kupić passeratti w dieslu... Silnik FS7e jest na prawdę pancerny, dobrze znosi wysokie obroty, rewelacyjnie brzmi (jak na swoją klasę), od 3500 obr. zmieniają się nastawienia wałków i zaczyna się "szczekanie". Może nie jest tak szybkie jak 3 Litrowa BMW ani EVO8 ale przez 4 lata i 75 tys. km które nią zrobiłem rozkochałą mnie w sobie na tyle abym przygotował projekt do grubszego tuningu. Niestety jakiś "dżentelmen" w BMW rozbił mi doszczętnie tak rzadki model... Co do awaryjnośći to przez wspomniany czas musiałęm wymienić tylko uszczelkę pod pokrywą zaworów i spokój... Zaciski hamulcowe też nie należą do najtrwalszych i trzeba patrzeć czy tłoczki się nie blokują - zaoszczędzi nam to wydatków. Części są śmiesznie tanie, wszechdostępne ale i tak nie będziecie ich potrzebować. Jeżeli ktoś chce kupić 323F to radzę tylko od roku 2001 i koniecznie z silnikiem 2.0i 131KM w benzynie + pakiet sportive !
6,7
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Mazda 323 V
Minimalne spalanie na trasie przy prędkości do 110km/h na autostradzie, przy jeździe pozamiejskiej super spalanie przy jeździe 70-90km/h. Średnio w cyklu mieszanym około 7l/100km, przy dość zachowawczej jeździe. Spokojnie można jechać do 160km/h na autostradzie - nie boli bardziej z kieszeni niż jazda po mieście :), użytkuję już od ponad roku, po przesiadce z escorta w kombi rocznik 2000 znaczne odciążenie dla portfela - przynajmniej 5zł na każdych zrobionych 100km. Największa zaleta to sterowność auta - dobre opony + japońska technologia = niezwykle zwrotna i stabilna zabawka :)

Usterki Mazda 323

Liczba wpisów: 69
Niesprawność.
  • Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
  • inne
Mam prawdziwy klopot. Jestem z Wrocka i nikt nie moze mi pomoc naprawic moje malenstwo. Nie mam kasy na szalone remonty, a potrzebuje niemalze na "gwalt" kogos kto bedzie chcial pomoc zdiagnozowac co jest nie tak i naprawic razem ze mna moje malenstwo :(. Jesli jest ktos taki w okolicy kto sie zna, bardzo prosze o pomoc i ratunek. Spie w samochodzie i nie moge nigdzie odjechac, a znajomi nie potrafia zdjagnozowac co jest nie tak. PILNE jak Diabli ! podaje moj numer komory 724665682 Radi
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323