Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 V F

Bartek, 13 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność, jakość materiałów i wykończenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : zarysowania szyb kierowcy i pasażera od strony lusterek
5,0
Całokształt
Jak dla mnie auto prawie idealne, bezawaryjne, trwałe, solidnie wykonane. Bez teraz wszechobecnego taniego plastiku. Jeśli trafi się na zadbany egzemplarz to spokojnie można jeździć kilka lat. Nie wspomniałem jeszcze o ładnej mimo już kilkunastu lat sylwetce samochodu - lekko agresywnej. Mazda nigdy mnie nie zawiodła, czy jazda po mieście, czy trasa np 1200 km zawsze dojechała do celu. Jak słucham od znajomych o holowaniu, lawetach itp przypadkach w ich nowych samochodach to nie che mi się wierzyć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na ten ciężar samochodu moim zdaniem ok. Pewnie przydałby się mocniejszy ale ten w zupełności wystarczający.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodziły łatwo, oprócz wstecznego trochę haczył
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu średni, przód i boki ok
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie trzeba się zastanawiać gdzie jest jakiś przełącznik. Jedyny mankament dla palącego pasażera jadącego z przodu - popielniczka jest bliżej kierowcy, a nie po środku konsoli. Świetne i proste uchwyty na kubek, których np w C5 z 2004r trzeba szukać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem klimy ale i tak było ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nikt nie miał problemu, z tyłu nieco mniej miejsca, ale wystarczająco dl dwóch dorosłych osób.
3,0
Wyciszenie
Tutaj gorzej, przy większych prędkościach szum duży
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno oceniać spalanie, ponieważ każdy jeździ inaczej. Mnie w mieście ( praktycznie 80% przebiegu) brała od 7-9l, trasa przy prędkościach ok 150-160km od 6-7. Wszystkie mityczne opowieści o cenach części są wyssane z palca przez \"miłośników niemieckiej motoryzacji\" auto jest proste w obsłudze, bez \"wodotrysków\" i za bardzo nie ma co się psuć, chyba że kupi się egzemplarz powypadkowy lub mocno wyeksploatowany i nie zadbany.
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem mazdę 3 lata temu, cena którą zapłaciłem była wyższa od wielu innych ogłoszeń z samochodami z tego rocznika. Koledzy miłośnicy golfa i t4 nabijali się ze mnie prawie 2 miesiące. Problem w tym że osławiony golf III TDI się rozpadł i nie opłacało się go już nawet reanimować, a T4 stoi raz w miesiącu u mechanika. Auto odwdzięczyło mi się praktycznie bezawaryjnością i wymianą tylko podstawowych elementów eksploatacyjnych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No właśnie jakość - auto jeszcze robione w Japonii, tutaj nawet stare plastiki w zimie nie trzeszczały. Czasem spaliła się żarówka i tyle. Wymiana elementów eksploatacynych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Generalnie poważnych usterek nigdy nie było, trudno do nich zaliczyć np wymianę łączników stabilizatora
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 V F