Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

Roland, 16 lat temu
Silnik 1.5 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 323 VI F 1.5 16V 88KM 65kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Efekt przyklejenia do drogi jest po prostu zniewalający. Najgorsze jest to, że chce się wchodzić w coraz to nowe zakręty z coraz większą prędkością, żeby przetestować czy i tym razem się utrzyma w drodze :) Trzeba jednak takie zapędy odpowiednio wcześnie w sobie hamować :)
5,0
Całokształt
Mazda 323F to samohód, w którym można sie autentycznie zakochać. Świetna, mimo upływu lat, sylwetka; niezłe osiągi nawet przy podstawowym silniku (1.5 16V, benzyna); ogromna przyjemność z jazdy (chociaż trzeba lubić twarde zawieszenie); świetnie zespolony silnik i skrzynia biegów; nawet duży bagaznik jak na hatchback; boczne szyby bez ramek!!! (a la Porsche :) i poczucie indywidualizmu wśród wszystkich tych szarych passatów, golfów i wszelakiej maści opli i audi. Polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Wcześniej jeździłem Nissanem Primerą i być może jestem bardziej przyzwyczajony do cichszego silnika. Tutaj powyżej 3-3,5 tys. obrotów zaczyna być głośno, ale dźwięk jest baaaardzo przyjemny :) Samochód najlepiej się zachowuje na drugim i trzecim biegu (przypominam: silnik 1,5 16V) więc przy szybkim wyprzedzaniu zalecam redukcję. Silnik jest bardzo żwawy i aż czuje się taką jego chęć do zabawy w granicach 3,5-45 tys. obrotów. Wtedy, aż prosi o więcej :) Aż nie wyobrażam sobie jazdy tym lekkim (1100kg) autkiem z bestią rzędu 2.0 V6 pod maską (a są takie) - dreszcze gwrantowane :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest genialna. Na pierwszym biegu przełożenie jest aż za wysokie, bo strasznie miele kołami :) Dwójka i trójka to czysta poezja. Skrzynia pracuje cicho i ma krótkie, ale zdecydowane skoki. Zdarzają się problemy ze wstecznym, ale rzadko i jest to chyba typowe dla "japońców"
5,0
Układ jezdny
Tutaj to chyba nie ma o czym pisać. Madzia jeździ jak przyspawana. Nawet na wrocławskiej kostce brukowej po deszczu trzyma się o wiele lepiej niż niejedno bmw czy audi, któremu się zdarzyło przede mną "zatańczyć" :) Dzięki praktycznie idealnemu rozłożeniu środka ciężkości autko nie ucieka na zakrętach tylko trzyma idealnie swojego tor jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Na pewno nie doskonale. Ale dobrze z małym plusem. Pochylona szyba z tyłu daje mniejszy obraz swiata niż tradycyjne, ale i tak nie jest źle. Najtrudniejsze są tylne rogi samochodu, bo te małe trójkątne szybki są chyba tylko po to, żeby fajnie wyglądać. W takich momentach jednak sytuację ratują boczne lusterka. Widoczność z przodu dobra. Widok na boki niekiedy zasłaniają dosyć masywne przednie słupki, ale wystarczy przesunąć głowę i można popatrzeć przez piękne bezramkowe szyby boczne :)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Niczego nie trzeba szukać. Może radio troszkę za nisko, ale można się przywyczaić. Stadnardzik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu do innych samochodów - nawet tych nowszych to jest rewelacja. Nawet przy dużej ulewie i czterech osobach w samochodzi nie ma problemu parujących szyb. czywiście wentylacja idzie wtedy na maxa (ewentualnie 3/4) i trochę jest hałasu, ale szyby są suche. No i ta klima... Nawiasem mówiąc w tym roczniku auta rzadko zdarza się klima z termistorem (inne chłodzą aż się ich nie wyłączy) - tutaj gdy temperatura w kabinie zbytnio się obniży klima sama się wyłącza. Duży plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Od razu mówię - nie siedziałem z tyłu :) Mam 191 cm wzrostu i za kółiem jestem odsunięty na maxa do tyłu. Fotele regulowane są w 3 płaszczyznach ( wtym regulacja odcinka lędźwiowego - dla mnie bardzo istotna) więc można sobie ustawić wszystko jak się chce. Siedzi się baardzo nisko (wiadomo "japoniec" i jeszcze o sportowym zacięciu) więc mogą być problemy z wysiadaniem :) Miejsca z przodu jest wystarczająco. Ci z tylu jeszcze też się nigdy nie skarżyli :P ale chyba wysocy by mieli małe problemy z nisko schodzącą tylną szybą...
4,0
Wyciszenie
Po odpaleniu autka silnika nie słychać. I to nie chodzi o środek samochou. Jego nie słychać nawet jak się stoi koło autka :) Jednakże po wyjściu na 3 - 3,5 tys. obrotów zaczyna się głośno. Dźwięk silnika jest bardzo przyjemny niemniej jednak trzeba zgłośnić radio, żeby dosłyszeć wiadomości ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zalezy od nogi :) Jeżdżę dużo po mieście i raczej autka nie oszczędzam więc pali trochę dużo jak na silnik 1.5 - ok 8 - 8,5l. W trasie jadąć autostradą z Wrocławia do Krakowa ( starałem się nie przekraczać 110-120 km/h) spaliła ok 6.5 litra. Gdy się jedzie "jak dziadek" (90 - 100 km/h) schodzi poniżej 6l. Klima to dodatkowe 10%, a zimą należy dodać ok. 20% więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja moją Mazdę kupiłem w sierpniu 2006r. Rocznik 1998. Zapłaciłem 12500pln + rejestracja (ok 1500pln). Za to mam full opcję (ABS, 2 airbagi, klima, elektryka szyb, radio Sony, wpomaganie, centralny zamek). Warto, bo można tym autkiem pojeździć potem jeszcze 10 lat i wiem, że się nie zepsuje. Do tego dochodzi coś czego nie da się przełożyć na pieniądze. To autko ma swój niepowtarzalny kilimat i zadziorność japońskiego samuraja :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jaka zawodność ?? Przecież to "japoniec" Moją Madzią jeżdże ok roku i nic, ale to normalka. Chociaż również normalką jest to, że Nissanem jeżdżę od 2000r i ... też NIC. Poza wymianą normalnie zużywających się części i płynów (olej, klocki, amortyzatory, opony żarówki) NIC nie było w tych samochodach naprawiane ani wymieniane. Nie liczę pękniętego zderzaka ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
"Japońskie samochody się nie psują" - Slogan ?? NIE, TO PRAWDA !!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 VI F 1.5 16V 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,8
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 VI F