Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

Carloss, 13 lat temu
Silnik 2.0 DiTD 101KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny , dynamiczny i ekonomiczny ! naprawde super!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : ale to Polskie drogi :)
Karoseria : niestety nie ma ocynku
Układ hamulcowy : regularnie serwisowany nie bedzie stanowil problemu
5,0
Całokształt
Przesiadając się z Vectry B z 99' do Mazdy naprawde jakbym przeskoczyl conajmniej kilka epok. Japońskie auta słynną z niezbyt ciekawej stylistyki ale ja np uważam ze minimalizm i prostota w samochodzie to zaleta a nie wada. Poki co żadnych napraw. Wiadomo wydatki eksploatacyjne (tarcze, klocki, rozrzad ) nie sa zbyt tanie ale cos za cos :) Wole wydać na eksploatacje niz na wymiane cześci . Samochód nigdy nie stanał w drodze i sadze ze to sie nie zdarzy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak narazie naprawde bardzo dobry , elastyczny ( nawet lepiej niz w poprzedniej vectrze 2.0. - juz od niskich obrotów ciągnie, nie trzeba go prosic o przyspieszenie.
5,0
Skrzynia biegów
jak dla mnie super, Skrzynia nie zuzyta , biegi wchodza rewelacyjnie . Troche krótka jedynka i dwójka natomiast w dieslach to tak jest . Ale naprawde perfekcja.
4,0
Układ jezdny
Jazda tym samochodem naprawde sprawia przyjemność . Na zakretach nic nie rzuca , jest poprostu przyklejony do nawierzchni. Jednak niestety na polskie drogi moze zbyt sztywne zawieszenie ale w vectrze mialem jeszcze sztywniejsze wiec tutaj jest o niebo lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wystarczająca , Z przodu widac bardzo dobrze , szyba z tylu troszke mala ale to kwestia przyzwyczajenia wiec nikt z tym prolemu miec nie bedzie. Lusterka boczne takze sa duze wiec widocznosc oceniam na naprawde bardzo dobrą.
5,0
Ergonomia
I tu jest kolejne zaskoczenie w porównianiu do wczesniejszej vectry B. Jak japończyk zrobi to wszystko jest na swoim miejscu i z zamknietymi oczami wszystko mozna obslugiwać. Wszystko na swoim miejscu!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest to diesel . Ja osobiscie na codzien nie pokonuje bardzo duzych odleglości z domu do pracy , wiec i silnik nie zdazy sie nagrzać. Ale w trasie silnik moment sie nagrzewa :) Zobaczymy jak bedzie w mroźną zimę. Klimatyzacja chłodzi momentalnie wiec w tej kategorii naprawde bez zarzutu !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
i tutaj naprawde sie zaskoczyłem . Mając wczesniej segment limuzyny i jak przesiadłem sie do hatchbacka to musze stwierdzic ze miejsca jest tyle samo. To pewnie zasluga za mazda f323 jest na płycie mazdy 626 . Wiec niewielki rozmiarami hatchback w srodku jest naprawde bardzo przestronny. No i tak rewelacyjna kanapa z tylu :) przesuwając ją jest naprawde wielki bagażnik jak w prawdziwym kombi :)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta to chyba dla niektórych najwieksza wada samochodu. Ja natomiast lubie terkot diesel'ka . A to tez pewnie kwestia przyzwyczajenia . Oceniam to na dobrze , bo mogloby być zdecydowanie lepiej ale mi to za wiele nie przeszkadza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie na trasie naprawde nie jest wielkie. ostatnio na trasie 100km spalil 5,5 litra przy jezdzie 90-110 km ( wiec spokojna jazda) , w mieście natomiast kolo 6,5-7 litra ( zalezy od nogi) . No ale wkoncu jest to silnik 2 litr :) bez tragedii.
4,0
Stosunek jakość/cena
ocena dobra . W sumie w tych samych pieniądzach co za Vectre B jest właśnie Mazda 323f . W komfort jazdy naprawde taki sam . No i wkoncu samochód o prawie 4 lata młodszy ! Także naprawde moge polecic auto dla ludzi którzy sobie cenią niezawodność , zadowolnie z jazdy i nie muszą sie martwic czy ich samochód dzisiaj odpali i czy trzeba będzie w tym miesiącu wydać pieniążki na naprawe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wszystko widac jest solidnie zrobione wiec poki co na zadne drobiazki nie narzekam , zobaczymy co bedzie w przyszlosci .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Te silniki są przez niektórych mechaników z którymi rozmawiałem jako najlepsze jakie w ogóle diesle wyszly . Przy regularnych wymianach napewno odwdzieczy sie niezawodnością . W końcu japończyki słyną z niezawodności ale tak naprawde jak sie zba tak sie ma.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F