Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan Facelifting 2018

Mariusz, 5 lat temu
Silnik 2.2 Skyactiv-D 184KM 135kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2018 2.2 Skyactiv-D 184KM 135kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Auto zakupilem kilka tygodni temu z obecnym przebiegiem ok. 1700km. Dodam tylko ze auto kupione i uzytkowane w UK. Wersja z maksymalnym wyposazeniem tu w UK to jest GT Sport Nav +. Poprzednio mialem Jaguar XF 2.2d z 2012 wiec moja ocena Mazdy 6 (moze nieslusznie) bedzie w duzej mierze w odniesieniu do tego modelu. Wiem ze Jaguar to inna klasa auta ale od kad Mazda aspiruje do miana premium bede trzymal sie mojego odnosnika. Ogolnie auto bardzo w porzadku i przyznam ze jestem dosc mile zaskoczony. Ladna linia oraz design bardzo sie podoba. Do tego wszystkie systemy bezpieczenstwa (jest ich sporo) oraz tempomat z radarem to po protu bajka! Jest kilka rzeczy do ktorych mozna sie przyczepic i o ktorych napisze w poszczegolnych sekcjach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny i ekonomiczny. Duzy plus za kulture pracy i mily dla ucha 'klekot', 185 koni daje sporo mozliwosci i frajdy zarowno na kretych drogach jak i autostradzie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez zarzotow. Biegy trzeba czesto zmieniac ale to chyba kwestja przyzwyczajeia bo w Jaguarze mialem automat wiec odwyklem.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja! Bardzo dobre resorowanie, komfortowo i przyjemnie. Duzy plus za system G-Vectoring, na prawde zakrety i luki mozna pokonywac dosc dynamicznie.
5,0
Karoseria
Bardzo ladne auto. Podaba mi sie niemalze jak Jaguar. Ponoc mazdy cierpia na ataki rudej. No zobaczymy. Ja wybralem kolor bily wiec jesli ruda zaatakuje to bede od razu widzial.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zarzutow. Kamery 360 stopni pomagaja w parkowaniu w bardzo duzym stopniu. Niektorzy narzekaja na jakosc obrazu z kamer. No coz, moglo by byc nieco lepiej w tej kwestji ale ja nie narzekam. Kamera ma tylko pomagac w manewrach a nie robic za telewizor.
3,0
Ergonomia
Tu nieco gorzej. Niby wszystko na miejscu, przyciski podstawowe dobrze rozmieszczone, ekran duzy i czytelny, galka pokretla systemu multimedialnego - super. Minus za brak opcji elektrycznej regulacji kolumny kierownicy oraz duzy minus za slaba regulacje foteli. W moim starym Citroenie C5 mialem wiecej funkcji regulacji (nie owiac o opcji masazu).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie tak dobrze jak w Jaguarze. Trzeba sporo czasu zeby nawiew zaczal rozmrazac przednia szybe i dmuchac cieplo do kabiny. Byloby lepiej gdyby Mazda montowala elektryczne podgrzewanie szyby przedniej. No niestety. Podgrzewane i wentylowane fotele oraz podgrzewana kierownica pracuja za to bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzezen. Sporo miejsca na nogi, glowe oraz przestrzen bagazowa.
4,0
Wyciszenie
Ponoc Mazda poprawila wyciszenie. No nie chcialbym slyszec poprzednich modeli zatem. Przy malych predkosciach do 80km nawt spoko. Natomiast ponad to i przy predkosciach autostradowych halas powietrza i z opon jest dosc upierdliwy. System Bose zasluguje natomiast na duzy plus dzieki czemu jazda staje sie znosniejsza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj duzy plus. W jaguarze mialem srednio 7.5l/100km, tutaj przy spokojnej jezdzie 5.5l/100 a przy nieco bardziej dynamicznej ok 6l. Tak wiec koszty paliwa nizsze niz w Jaguarze a i ubezpieczenie tez troszke mniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Musze przyznac ze za £30000 dostaje sie bardzo fajne auto, bardzo dobrze wyposazone. Do tego Mazda doklada sie do wkladu wlasnego co sprawia ze auto staje sie osiagalne dla kieszeni. Jedna rzecz natomiast i przyznam ze nie moge tego do konca pojac to to ze galka lewarka zmiany biegow jest plastikowa (a przynajmniej sie tak wydaje) oraz kolnierz lewarka jest obszyty syntetyczna skora! W aucie ze skora Nappa oraz wstawkami z drewna i zamszu takie rzeczy! Nie pojmouje! Poza tym Mazda musi popracowac na jakoscia wykonczenia i detalami bo na kazdym kroku widac ze probowali zaoszczedzic na czym sie da. Ale ogolnie stosunek cena do jakosci po prostu rewelka!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Skyactiv-D 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2018