Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018

Anton_B, ponad rok temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 57 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo średnich osiągów, spalanie jest fantastyczne.
5,0
Całokształt
Najlepsze podsumowanie - ostatnio zastanawiałem się, co bym kupił, gdyby mi ją ukradli i doszedłem do wniosku, że jeszcze raz taką samą, może tylko z nagłośnieniem BOSE :) Auto moim zdaniem super, wcale się nie nudzi i daje mnóstwo frajdy, mimo że do tej pory jeździłem głównie bardzo elastycznymi turbo-dieslami. Bałem się bardzo tego silnika, ale z drugiej strony chciałem coś, co będzie przewidywalne w obsłudze, bez dodatkowych kosztów niespodzianek typu turbo, dwumasa, wtryskiwacze, automat, hybryda etc. Zaryzykowałem i nie żałuję. Do silnika można się przyzwyczaić, a mamy spalanie rzędu 6,5-7,5l w dwulitrowej benzynie bez wynalazków. PS parkuję na ulicy od prawie 3 lat i nie ukradli;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzeba się go "nauczyć" Najbardziej kłopotliwe jest wyprzedzanie w kryzysowych sytuacjach i zmiany pasów przy prędkościach autostradowych (typu A2 Wwa-Łódź...) Nie jest to demon prędkości, a w zasadzie elastyczności, ale jak już się wjeździ (naprawdę trzeba go czasem kręcić do 4000-6000, ale to jego naturalne środowisko), to można całkiem płynnie się poruszać. Do prędkości 120 jeździ naprawdę żwawo i rewanżuje się super spalaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia super, bardzo precyzyjna, duży plus za 6 bieg do ekonomicznej jazdy.
5,0
Układ jezdny
Bajeczka, "japońska alfa"! Daje wiele radości w zakrętach a przy tym zawsze bardzo komfortowo i pewnie. To jest samochód zrobiony "pod kierowcę"! Trasy po 500-600km można machać na raz bez zmęczenia.
4,0
Karoseria
Samochód moim zdaniem piękny, nadal wyróżnia się stylem i nie opatrzył się mimo tylu lat obecności na rynku. Lakier (srebrny) - dosyć miękki podatny na odpryski.
Komfort
4,0
Widoczność
Z uwagi na "sportową" bryłę czasem trzeba się rozejrzeć dwa razy, bo słupki zasłaniają - coś za coś.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, jak wsiadłem w salonie za kółko, to już wiedziałem jaki chcę samochód. Wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaczynałem poszukiwanie obecnego samochodu od porównywania bagażników... aż w końcu wsiadłem do mazdy i zostałem... wiadomo superb, passat czy octavia będą obszerniejsze, ale Mazdą 6 naprawdę spokojnie podróżujemy z dwójką dzieci, dwoma psami w bagażniku i nawet czasem teściową (nie w bagażniku;). Pro-tip: Dylemat pojemności bagażnika załatwia box na dach mamy dodatkowe 400l na większe wakacje, a na co dzień cieszymy się nietuzinkową piękną mazdą:)
4,0
Wyciszenie
Niby po ostatnim lifcie poprawione, ale przy prędkościach autostradowych jeszcze trochę brakuje ciszy - jako "meloman" rozważam dodatkowe wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nowe z salonu, z dodatkową gwarancją, więc koszty przewidywalne na 5 lat.
5,0
Stosunek jakość/cena
W 2020 roku, przed szaleństwem cenowym to była fantastyczna alternatywa dla lepiej wyposażonej octavii lub passata suchara.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryczne składanie lusterek szwankuje, poza tym bajka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero stresu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018