Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018

Mazdan, 4 miesiące temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wszyscy straszą i straszyć nie przestaną; ale jak widać dużo zależy od koloru lakieru i jego zabezpieczenia. Jedno jest pewne - ostatnia generacja Mazdy 6 nie rdzewieje jak poprzednie i nie odstaje szczególnie od innych marek
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Konieczność wymiany tarcz hamulcowych i klocków po przejechaniu 50tys km w spokojny sposób to słaby wynik.
5,0
Całokształt
Solidny, bezpieczny i bardzo dobrze wyposażony samochód na którym można polegać. Ma kilka mankamentów o których należy wiedzieć przed zakupem - jednak nie zmieniają one mojej bardzo wysokiej oceny auta. Opinię piszę nie po wyjechaniu z salonu, ale po kilku latach codziennego użytkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka dotychczas bezawaryjna, samochód używany codziennie w typowo mieszanym trybie jazdy obwodnice + centrum miasta. Nie "bierze" oleju, wysoka "kultura" pracy. Nie korzystam zazwyczaj z systemu start-stop. Z rzeczy, które warto wiedzieć przed zakupem: - Wersja 165KM jest dokładnie tym samym silnikiem co 145KM, jednak z inną mapą i różnica w jeździe jest trudna do zauważenia. Nie mam informacji, czy da się zmapować w jakimś warsztacie 145 na 165; niestety pod względem oprogramowania japońskie auta to nie jest VAG - Brak turbiny jest wyraźnie odczuwalny i dla kogoś kto nie jeździł wcześniej autem z silnikiem wolnossącym wymaga to przyzwyczajenia. W obecnych czasach wiele samochodów rozwija moc 200KM i więcej, i przesiadając się do Mazdy ma się wrażenie "że w ogóle to nie jedzie". Nie zapominajmy jednak że to spore, rodzinne auto. Nie doświadczycie natomiast zjawiska "turbodziury", a poszczególne biegi są dość elastyczne i można długo na nich przyspieszać. - Rzeczywisty czas 0-100 to przeciętnie ok. 9 sekund - Nie można systemu start-stop wyłączyć "na stałe". Należy to robić za każdym uruchomieniem silnika łatwo dostępnym przyciskiem po lewej stronie kierowcy. Przyzwyczajenie się zajęło mi kilka dni, obecnie robię to odruchowo. - Jak na obecne czasy, przedział silnika posiada wyjątkowo dobre dostępy do poszczególnych elementów. Wiele z tym samochodem można zrobić samemu w garażu co nie jest częste z nowszymi samochodami.
4,0
Skrzynia biegów
Zdarza się, że ciężej wrzucić 3 bieg - jest wyraźnie wyczuwalny lekki opór. Dotarłem do wyjaśnienia problemu - w USA była akcja serwisowa w której naprawiano wszystkie skrzynie manualne w 6tkach III generacji ze względu na błąd konstrukcyjny - opisano nawet, że były przypadki w których 3 bieg "wypadał" w położenie neutralne podczas jazdy po nierównej powierzchni. Problem rozwiązano modyfikując jeden z pierścieni. Na naszym rynku podobno wszystkie skrzynie były już zmodyfikowane - ale efektem tego są właśnie czasami te opory na 3cim biegu. Poza powyższym, skrzynia do tej pory bezawaryjna i muszę pochwalić jej położenie i skoki - bardzo przyjemnie się jej używa, przypomina tą z Miaty.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, duży komfort jazdy i standardowe rozwiązania. O dziwo po 4 latach gdy oddawałem auto do konserwacji podwozia - ilość rdzy niewielka, wyraźna poprawa w stosunku do poprzednich generacji.
4,0
Karoseria
Pomiary grubości lakieru pozytywnie mnie zaskoczyły; ok 110-120 mikronów na większości samochodu, kolor biała perła. Najcieńsza warstwa namierzona na masce to 70 mikronów. Po zakupie od razu położona ceramika na cały samochód, więc moja opinia o samym lakierze nie dotyczy stanu fabrycznego; zauważyłem jednak, że flagowy Soul Red jest kładziony wyraźnie cieńszą warstwą; u znajomej pomierzone 60-90 mikronów i z tego powodu pokryłbym wtedy folią. Uczciwie, bez ściemy ważne rzeczy o samej blasze: - Do 2018r jest bardzo cienka. Po 2018 wyraźnie zwiększono grubość blach; nadkola do 2018r. 0.7mm, obecnie 1.4mm. Poprzeczki osłon plastikowych oraz paneli blaszanych zewnętrznych do 2018r 1.2mm, po 2018 1.8mm. - Jak po 2018 zatem? "Normalnie". Dla porównania, w Audi A5 z tych roczników elementy dachu mają grubość 0.2mm + 0.4mm plastiku wewnątrz - stąd wrażenie, że "jest ciszej" w Audi, i "opukowo" że jest solidnie - natomiast samą grubością blachy można się negatywnie zaskoczyć. - Czy jest ocynk? Blacha jest pokryta "warstwą w której wykryto dużą ilość związków cynku". Nie jest to typowy ocynk, ale jednak jakaś warstwa ochronna została wreszcie przez Mazdę dodana. - No to jak w praktyce? Po zdjęciu wszystkich osłon do konserwacji po 4 latach znalazłem ogniska korozji w blasze nadkoli, pod osłonami wyciszającymi. Progi b/z, płyty podłogowe o dziwo również OK - pokrywane są obecnie fabrycznie woskiem. Elementy zawieszenia zupełnie norma. Pojedyncze odpryski niestety na słupkach A, gdzie często uderzają drobne kamyczki itp na austrostradach - łatane na bieżąco nie rdzewieją. Zarysowań brak, ale jak pisałem - położona ceramika. Podsumowując - na poprzednie szóstki było dużo narzekań w USA w kontekście blachy - piszę o tym, bo to ich rynek decydował o trendach konstrukcyjnych gdy projektowano 6 w sedanie (w USA kombi nie było). Japończycy rzeczywiście odnieśli się do tego dając grubsze elementy konstrukcyjne i wyraźnie poprawiając się w tym zakresie. Dałbym 5 gdyby nie to, że część lakierów jest wyraźnie cieńsza i podatna na odpryski - weźcie to pod uwagę kupując auta używane, ponieważ Soul Red jest najpopularniejszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Chciałbym, że była trochę lepsza widoczność do tyłu; dość duże martwe pole za słupkami C. Monitoring martwego pola sprawdza się natomiast znakomicie i kilka razy uratował mnie przed otarciem kogoś przy zmianie pasa. Moja wersja - SkyPassion - posiada kamery 360* + czujniki, parkowanie nigdzie nie jest problemem nawet z bagażem z tyłu
5,0
Ergonomia
Rewelacja. Jestem osobą która nie lubi dotykowych ekranów, przełączania palcem jak na telefonie w celu zmiany temperatury nawiewu czy włączenia ogrzewania foteli. Operowanie pokrętłem i 3 przyciskami nawigacyjnymi jest możliwe bez patrzenia na nie i bardzo łatwo się do niego człowiek przyzwyczaja. Wszystkie podstawowe funkcje takie jak ogrzewanie i wentylacja foteli, nastawy klimatyzacji itd są sterowane fizycznymi przyciskami i pokrętłami. Wszystko w tym aucie jest przemyślane i wygodne w użyciu. Ważne uwagi: - Jeżeli uwielbiacie ekrany dotykowe, multimedia, Android Auto czy Apple CarPlay to będziecie zawiedzeni i sfrustrowani wolniejszym czasem reakcji oprogramowania itd. - stąd częste negatywne opinie o tym aucie w tym zakresie - Jeżeli lubicie rozwiązania klasyczne, analogowe i nie chcecie żeby auto było sterowane za pomocą wielkiego telewizora sterczącego na środku to będziecie zachwyceni - dlatego część osób, tak jak ja, daje Mazdzie 6 maksymalną ocenę. - EKRAN NA ŚRODKU JEST DOTYKOWY. Opcja dotyku automatycznie blokuje się podczas jazdy. Na postoju możecie palcem wpisywać adresy do GPS itd. - HUD jest rewelacyjny
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chciałbym żeby nawiew przedniej szyby trochę lepiej radził sobie gdy jest ona zaparowana/zmrożona. Z problemu wybrnąłem stosując na nią anty-parę co zimę. Denerwuje też czasem środkowy nawiew szyby przedniej, przy używaniu klimy schładza szybę punktowo na środku skutkując kondensacją pary wodnej na zewnątrz szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK. Pasażerowie którzy mają więcej niż 1,90 mogą narzekać na miejsce nad głową z tyłu ze względu na wyprofilowanie dachu. Przestrzeń dla kierowcy i pasażera przedniego są OK.
4,0
Wyciszenie
Jest przeciętnie. Muszę przyznać że np Audi A5 jest lepiej wyciszone, nie ma co tu się rozpisywać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w okresie gwarancyjnym w ASO swoje kosztują - jednak ich ceny różnią się od ASO, musicie to sprawdzić u siebie. U mnie nie było opcji pakietu przeglądów. Częściej niż w starszych autach należy wymieniać akumulator. Auto jest ekonomiczne, części - dobrze dostępne, nie są drogie. Jednostka napędowa pomimo skomplikowania trwała i niezawodna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja SkyPassion. Wszystko obszyte skórą - po bokach foteli prawdziwą, reszta ekoskóra lub miękkie elementy sztuczne. Nagłośnienie BOSE - rewelacja, trzeba naprawdę dużo zapłacić żeby znaleźć lepiej odtwarzające muzykę auto. Fotele są ogrzewane i wentylowane. Ogrzewana tylna kanapa. Ogrzewana kierownica. Klimatyzacja strefowa. Kamery 360. Jeżeli wyposażenie/wygląd wewnętrzny auta miałbym porównać do innych marek, przypomina ono nowe Audi lub Volvo - za dużo mniejszą cenę. Samochód nie tylko świetnie wygląda, ale jest rewelacyjnie wykonany w środku i doskonale się prezentuje. Jeżeli ktoś szuka manuala do użytku osobistego na dłuższy czas - celowałbym właśnie w wersję SkyPassion.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest jedna rzecz, która w tym aucie mnie rozczarowała w zasadzie najbardziej - trwałość tarcz oraz klocków hamulcowych. Są one miękkie, i musiałem je wymienić już przy 50 tys km co nie miało miejsca w żadnym moim innym aucie. Sądzę, że powierzchnia tarcz jest zbyt mała do masy auta i ulegają one intensywnemu zużyciu nawet przy rozsądnej jeździe. Kolejny element - słynne lusterka Mazdy. Otóż problem wynika z tego, że nie mają one 100% szczelności na wodę, a zębatki składające lusterka są plastikowe. Używając opcji składania lusterek przy minusowych temperaturach prędzej czy później zamarza w nich woda i układ ulega uszkodzeniu przy zamknięciu lub otwarciu. Dlatego niestety zimą opcji składania lusterek nie używam. Efekt - nie miałem najmniejszych problemów z lusterkami. Pamiętajcie też, że nie powinno się ich składać ręcznie,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poczytajcie sobie raporty TUV i inne; poważne usterki w zasadzie tego auta nie dotyczą. Jego niższa pozycja w rankingu wynika z przypadkowych drobnych awarii typu lusterka, zacinający się lub niewłączający system infotainment, problemy z systemem start-stop jeżeli ktoś go używa itp. Poważne awarie tego auta są rzadkością.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018