Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018
MazdaUser,
7 miesięcy temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2022
Przebieg:
50 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mazda 6 to w mojej subiektywnej ocenie najładniejsze kombi na rynku. Kupiliśmy ten model licząc przede wszystkim na niezawodność przy względnym komforcie podróżowania. Posiadamy wersję SkyPrestige - czyli mamy wszystko co było dostępne w cenniku poza szyberdachem i brązową skórą Nappa.
Z wyposażenia jest:
Head Up, który wyświetla: prędkość, ustawienia tempomatu, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, lane asist i wskazania z fabrycznej nawigacji
Światła matrycowe (kod ALH) - nie mają tylu stref LED co nowe Mercedesy czy Audi z HD Matrix albo nowy Tiguan 2025 ale działają rewelacyjnie, szybko wyłączają strefę żeby nie oślepiać pojazdu z naprzeciwka cały czas doświetlając pobocze.
Fotele z podgrzewaniem i wentylacją oraz pamięcią ustawień dla dwóch osób. Wentylacja sprawuje się bardzo dobrze nawet w duże upały. Tylna kanapa ma zewnętrzne miejsca podgrzewane.
Jest ogrzewanie kierownicy, lusterek.
Materiały na desce rozdzielczej i konsoli centralnej bardzo przyjemne w dotyku, sprawiają wrażenie Premiun.
Mazda 6 oferuje całkiem spory i ustawny bagażnik. Kilka drobiazgów można schować w styropianie pod podłogą bagażnika.
Silnik opisałem w innej sekcji. Tu dodam tylko, że jeśli ktoś przesiada się z TDi to będzie mocno rozczarowany (początkowo).
Zużycie paliwa to jak wszędzie temat rzeka. Średnie spalanie gdzie auto 90% przebiegu robi w trasach to około 7.0L.
Przejazdy latem po drogach krajowych to około 6.0-6.5L. Po drogach ekspresowych przy mniej więcej 120km/h to 6.5-7.0L. Po autostradach 7.5-8.0L i mówię tu o stabilnej jeździe gdzie zapinamy na drodze A/S tempomat i jedziemy bez ciągłego przyspieszania i hamowania. Wyjazd autostradami na wakacje w Chorwacji skończył się wynikiem 6.3L (jazda zgodnie z ograniczeniami przez Czechy, Austrię, Słowenię). Krótkie odcinki miejskie to wynik 8.0-10.0L zależy jakie miasto i jaki ruch.
Multimedia to właściwie są bo są. Tu jest bardzo po japońsku czyli lata za konkurencją europejską. Komputer pokładowy w swoich wskazaniach pokazuje tylko średnie spalanie i przejechany dystans. Nie oblicza dodatkowo czasu przejazdu i średniej prędkości. Z takiego czystego infotainment Mazdy i tak nie korzystam mam Android Auto i Apple CarPlay i tego używam na codzień. Nie mniej tamtych statystyk podróży mi brakuje.
Zegary są cyfrowo-analogowe, mi pasują ale opcji personalizacji nie ma w nich żadnej.
Jedna rzecz, która bardzo mi przeszkadza to podłokietnik, którego nie da się używać. Jeśli opieramy na nim łokieć to nie ma szans żeby jednocześnie trzymać kierownicę. Na dłuższych trasach to mocno irytuje.
Ogólnie jest to auto ładne, nudne posiadające wszystkie systemy jakich potrzeba do jazdy, kiedy trzeba to odpala i jedzie. Może nie ma w nim emocji ale biorąc pod uwagę plusy i minusy kupiłbym ponownie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dlaczego 4 gwiazdki a nie 5. Silnik jaki jest każdy wie ale w czasach wszędobylskich turbo zarówno w dieslach jak i benzynach wolnossąca jednostka powoduje niedosyt.
Wciśnięcie gazu bez redukcji nic nie daje. Obroty wzrastają bardzo leniwie a kierowca czuje, że "auto nie jedzie".
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat, zmienia biegi bez żadnych szarpnięć. Redukcja wciśnięciem pedału w podłogę też działa bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo precyzyjnie jedzie zgodnie z moimi oczekiwaniami.
3,0
Karoseria
Bardzo cienkie blachy. Pomiary miernikiem pokazują wartości między 65-90 mikrometrów.
Auto często jeździ w trasach i już widać na lakierze pierwsze tego efekty.
Słynnej rdzy jeszcze nigdzie nie zlokalizowałem.
Komfort
4,0
Widoczność
W mojej ocenie szerokie słupki A. szyba przednia poprowadzona pod takim kątem, że w połączeniu z długa maską sprawiają, że widoczność jest mniejsza niż w Passacie czy Superb.
Widoczność poprawiają kamery 360. Są co prawda nie jakiejś wybitnej jakości ale w ciągu dnia znacząco pomagają w manewrowaniu. Po zmroku w ciemnym miejscu jakość obrazu jest tragiczna. Jak mamy jakieś źródło światła to w kamerach coś tam widać.
4,0
Ergonomia
Ogromny plus za fizyczne pokrętła do klimatyzacji. Jest pokrętło od regulacji głośności. No i pokrętło do multimediów. Jedni je lubią inni wieszają na nim psy. Mi pasuje jego używanie. Korzystam też z niego przy Android Auto - inaczej się z resztą nie da. Ekran multimediów nie jest dotykowy w trakcie jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie sprawują się tak jak powinny.
Mamy wersję z ogrzewaniem i wentylacją foteli oraz podgrzewaną kierownicą. Wszystko dzieje się tak jak powinno. A latem wentylacja foteli sprawdzą się świetnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest duże ale siedząc za kierownicą mam wrażenie, że miejsca jakoś przesadnie dużo nie jest. Niby się mieszczę, fotel mogę wyregulować pod siebie tak jak potrzebuje. Za mną też jest jeszcze miejsce. Dwójka dzieci w fotelikach też bez problemu.
Przestrzeń na bagaże spora.
Nie zmienia to faktu, że porównując z VAG mam poczucie mniejszej ilości miejsca.
3,0
Wyciszenie
Przy mniejszych prędkościach najbardziej słychać podmuchy powietrza przy słupkach B. Niejednokrotnie zastanawiałem się czy drzwi mam domknięte.
Przy prędkościach do 120km/h(może 130) w mojej subiektywnej ocenie jest całkiem w porządku można rozmawiać bez specjalnego podnoszenia głosu.
Prędkości autostradowe i powyżej to już spory szum i hałas.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza przeglądami, oponami, ubezpieczeniem i paliwem nie ma żadnych dodatkowych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto do tej pory nie ujawniło żadnych mankamentów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
[l/100km]