Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Nowy Mazda 6

Cena od: 123 900 PLN
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-ELOOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~yasieq
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 III
Napisałem 2 opinie ale cenzura usunęła nawet nie poinformowali mnie i nie napisali dlaczego. Taki standard. Na dole link do poprzedniej opinii. Widać wyraźnie, że prawda w oczy kole. Auto oceniam jako samochód bardziej dla emeryta, gumowy układ kierowniczy zniechęca do szybkiej jazdy. Jeżeli chodzi o zalety to wysoki komfort zawieszenia aczkolwiek studzienki bardzo czuc, spora przestrzeń w srodku, dobrze grające radio duży bagażnik dobre światła ledowe i fantastyczna skrzynia automatyczna bardzo podobnie pracująca jak ta którą miałem w lexusie 2001 czyli na prawdę klasa. Jeżeli chodzi o wady to dziadowskie stołki z króciutkim siedziskiem które nie dają podparcia dla ud (a mam tylko 184 cm wzrostu) w starych BMW e36 były porządne fotele Recaro z rozsuwanym siedziskiem ale w Japonii jak widać ten patent jest jeszcze nieznany:) fatalne wyciszenie a właściwie jego brak powyżej 90 km/ h hałas jest jak na skuterze w czasie wichury no i sam silnik pod względem mocy nie powala mówiąc oględnie. Na okrasę dodam, że jakkolwiek komfortowe zawieszenie nie za zbytnio spisuje się nie tylko na zakrętach ale również w czasie szybkich przejazdów autostradowych na prostych odcinkach. Powyżej 150 km/h samochód myszkował, układ kierowniczy bardzo zniechęcał do przekraczania prędkości a w zakrętach jako użytkownik prywatnej starej hondy stream z ogromnym przebiegiem muszę stwierdzić ,że nowa mazda 6 tez bardzo tutaj odstaje (niestety z tyłu) Ktoś tam się burzył,że niemiecka prasa chwaliła mazdę 6 że taka "sportowa" Warto pamiętać, że dla niemieckiej prasy motoryzacyjnej królem aut i tak będzie VW a w kwestii zgadywania " z której strony chlebek jest posmarowany" prasie niemieckiej nic nie dorówna więc nie chce mi się komentować bzdetów z niemieckiej prasy.. W kwestii prowadzenia stara mazda mx5 NA była fantastyczna ale ta jest po prostu grzybowozem do spokojnej jazdy ,zdania nie zmienię Link dopoprzedniej niepoprawnej opinii.. https://www.autocentrum.pl/oceny/mazda/6/iii/sport-kombi-facelifting-2018/silnik-benzynowy-2.0-skyactiv-g-165km-od-2018/ocena-kierowcy-i222170/
4,9
~Bartosz
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 III
Jak to by powiedzieć no nie idzie przechwalić . Długo szukałem odpowiedniego auta biorąc pod uwagę nie zawodność cenę i wyposażenie. Poprzednim autem jeździłem ponad 5 lat była to Mazda 2.5 gh z której byłem mega zadowolony dlatego było mi bliżej tej marki do tego dwóch kolegów miało Mazdy GJ i jedyne do czego mogli się doczepić to wyciszenie auta . Idąc tropem Mazdy gdy się pojawiła wersja GL była to miłość od pierwszego wejrzenia ;) jest naprawdę piękna szkoda tylko że nie ma z 300 koni bo drapieżny przód byłby adekwatny do mocy pod maską :) Materiał i wykończenie wnętrza auta jest na bardzo wysokim poziomie , wiadomo że o gustach się nie rozmawia ale polecam wsiąść i samemu się przekonać :)
4,7
~AS
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 III
Świetne auto, ale nie bez mankamentów. Posiadam w kolorze RED SOUL CRYSTAL w wersji SKYPASSION. Po przyjeździe do salonu pomimo tego, że nie chciałem kupić czerwonego, po pół minuty zmieniłem zdanie. Od tej wersji zmienili delikatnie kolor na zdecydowanie lepszy. Po jeździe próbnej byłem zachwycony tym samochodem. Prowadzi się świetnie, systemy bezpieczeństwa na duży pozytyw. Agresywna sylwetka i świetny wygląd zewnątrz jak i wewnątrz, wyróżnia się na tle innych samochodów. Android auto w tym samochodzie to dla mnie spore rozczarowanie (niestety nie jest wspierany w PL). Google maps, Replaio radio, działają bez zastrzeżeń. Wybieranie numerów z książki telefonicznej tragedia. O Applecar nie testowałem. Szkoda, że google maps nie współpracuje z HUD nawigacji. Janosik bez możliwości przeniesienia na monitor.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 12
Odpryski na lakierze
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • nadwozie
  • 3 tys. km
Występowanie usterki:
W roczniku 2018 z lakierem premium Soul Red i Machine Grey często pojawiają się niewielkie odpryski lakieru. W moim samochodzie pierwsze odpryski zauważyłem po 4 msc, ale myślałem, że to od kamienia. Po 8 miesiącach zauważyłem kilkanaście odprysków ma klapie silnika, na obu przednich nadkolach, na słupku od strony kierowcy, na dachu, na lewych przednich i tylnych drzwiach od strony kierowcy. Zacząłem zgłębiać temat i okazuje się to WADĄ, która Mazda nie chce uznawać w ramach gwarancji powołując się na to, że to są uszkodzenia mechaniczne. A z drugiej strony czasem usuwają te wady w ramach "gestu handlowego". Odsyłam do odpowiednich wątków w internecie. Nadmieniam, że lakier premium kosztuje ekstra pieniądze. Ja dodatkowo pokryłem samochód ceramiką, więc totalnie stracone pieniądze.
olej silnikowy
  • Mazda 6 III Kombi 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW od 2012
  • silnik
  • 240 tys. km
Podczas szybkiej jazdy,chamowaniu i przyspieszaniu (od 130 do 180 km/h) na autostradzie,zapaliła się czerwona kontrolka i czerwona informacja o problemach z olejem.Zapalił się również czek.Auto zaczeło słabnąć.Po zatrzymaniu i chwili postoju,sprawdzilem stan oleju i płynu chłodzącego.Stan oleju i płynu był w normie.Po 10-ciu minutach odpaliłem silnik.Informacja o problemach z olejem (czerwona) znikneła,lecz czek świecił się nadal z pomarańczową inormacją o serwisie.Kontynuowałem jezde dalej,najpierw do okolo120km/h, potem szybciej do 160 km/h.Przejechałem około 160 kilometrów.Zatrzymałem się na około jedną godzine.Po odpaleniu silnika, nie pojawiła się już żadna informacja.Czek również się nie zaświecił.Taka sytuacja pojawiła się pierwszy raz,a auto mam od nowości,tj. od 2013 roku.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem ze składaniem się lusterek
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW od 2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Kolejna usterka, o której Mazda wie od dawna - Występowała w modelach GH a teraz w GL oraz CX-5. Mechanizm składania lusterek ulega uszkodzeniu z niewiadomych do końca przyczyn - mimo iż funkcję składania lusterek użytkuje sporadycznie ( może 10razy od nowości) , awarii uległy po kolei najpierw lewe a następnie prawe lusterko. Serwis oczywiście wymienia ten element w ramach gwarancji, jednakże po raz kolejny powstaje pytanie -dlaczego skoro wiedzą o awarii mechanizmu nie zmienią go na etapie produkcji , zważywszy iż obecny model jest już po kolejnym lifcie.
9 komentarzy
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018