Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-ELOOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Bartosz
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 III
Jak to by powiedzieć no nie idzie przechwalić . Długo szukałem odpowiedniego auta biorąc pod uwagę nie zawodność cenę i wyposażenie. Poprzednim autem jeździłem ponad 5 lat była to Mazda 2.5 gh z której byłem mega zadowolony dlatego było mi bliżej tej marki do tego dwóch kolegów miało Mazdy GJ i jedyne do czego mogli się doczepić to wyciszenie auta . Idąc tropem Mazdy gdy się pojawiła wersja GL była to miłość od pierwszego wejrzenia ;) jest naprawdę piękna szkoda tylko że nie ma z 300 koni bo drapieżny przód byłby adekwatny do mocy pod maską :) Materiał i wykończenie wnętrza auta jest na bardzo wysokim poziomie , wiadomo że o gustach się nie rozmawia ale polecam wsiąść i samemu się przekonać :)
4,7
~AS
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 III
Świetne auto, ale nie bez mankamentów. Posiadam w kolorze RED SOUL CRYSTAL w wersji SKYPASSION. Po przyjeździe do salonu pomimo tego, że nie chciałem kupić czerwonego, po pół minuty zmieniłem zdanie. Od tej wersji zmienili delikatnie kolor na zdecydowanie lepszy. Po jeździe próbnej byłem zachwycony tym samochodem. Prowadzi się świetnie, systemy bezpieczeństwa na duży pozytyw. Agresywna sylwetka i świetny wygląd zewnątrz jak i wewnątrz, wyróżnia się na tle innych samochodów. Android auto w tym samochodzie to dla mnie spore rozczarowanie (niestety nie jest wspierany w PL). Google maps, Replaio radio, działają bez zastrzeżeń. Wybieranie numerów z książki telefonicznej tragedia. O Applecar nie testowałem. Szkoda, że google maps nie współpracuje z HUD nawigacji. Janosik bez możliwości przeniesienia na monitor.
4,9
~Mlodyg23
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 III
Piekny przod, tyl jakos tak mniej wow, ale niebrzydki. Mogliby jakis chrom dodac. Ogolnie noe widze bardzo wad ale raczej pewne braki zalet. Ale ie mozna miec wszystkiego. Wazne ze za cene 140tys mozna miec full wypas! Generalnie ladne auto, wyposazone w nowinki ale ...jakos mniej miejsca w srodku niz bym sie spodziewal. Jest to nieduzy minus i tylko wrazenie. Detale nizej... Ps mazda robi 4 poziomy wyposazenia w mazdzie 6. Poziom 3 juz daje maks wyposazenia! Mlcno polecam te opcje, bo daje duzo jakosco i radosci z ajnowszej technologii (11glosnikow bose, skora, ogrzewane wszystkie fotele, wentylacja ssaniem w przedbich (genialne), ogrzew kierownica, adaptacyjny temp, kamerki 360, lane assist (genialne),awaryjne hamowanie (ze 3 razy juz slusznie hamowalo mi auto, genialne), keyless, adaptacyjne ledy (genialne),hud, gps, piekna skora na desce, radar do wyjazdu tylemna ukice, autohold i wiele wiecej). Najwyzszy poziom ma wianiowa skore, i bezrankowe wewn lusterko. :/ Haha Aaai piekny desig deski rozdzielczej i wysokiego tunelu z obszyciem skorzanym. Jak nie trzymam prawa reka kierownicy, to trzymam sid tunelu. Super. 165KM to bardzorozsadny silnik. Szkoda zenie jest to 195KM, wtedy smialomoz a by powiedziec ze jest to sportowa frajda! Ale przez akcyze koszt +30tys pln. Na slabszy silnik noz 165k. osobiscid bym sie nie zdexydoewal, ale emeryci moga brac.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 9
Problem ze składaniem się lusterek
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW od 2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Kolejna usterka, o której Mazda wie od dawna - Występowała w modelach GH a teraz w GL oraz CX-5. Mechanizm składania lusterek ulega uszkodzeniu z niewiadomych do końca przyczyn - mimo iż funkcję składania lusterek użytkuje sporadycznie ( może 10razy od nowości) , awarii uległy po kolei najpierw lewe a następnie prawe lusterko. Serwis oczywiście wymienia ten element w ramach gwarancji, jednakże po raz kolejny powstaje pytanie -dlaczego skoro wiedzą o awarii mechanizmu nie zmienią go na etapie produkcji , zważywszy iż obecny model jest już po kolejnym lifcie.
2 komentarze
Bijące tarcze hamulcowe
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW od 2018
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Samochód użytkuje od nowości. Przy przebiegu ok 40 000km, gdzie większość była zrobiona jazdą autostradową , tarcze hamulcowe zaczęły bić podczas hamowania. Serwis Mazdy rozkłada ręce, twierdząc , ze powodem jest przegrzanie tarcz i jazda po wodzie, podczas kiedy w późniejszej rozmowie z serwisantem przyznaje on , że MAZDA ma od dłuższego czasu ten problem i w ramach naprawy zaleca na wymianę tarcz na firmę Zimerrman lub EBC. Fabrycze są po prostu niskobudżetowym rozwiązaniem które z momentem wyjechania z salonu przestaje być objęte gwarancją jako elementu zużywający się. Czy takie postępowanie jest uczciwe według Mazdy , skoro od dawna zna problem...?
4 komentarze
zacierający się silnik 2,2D skyactive
  • Mazda 6 III Sedan 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW od 2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Trwałość to kpina. Tragiczny silnik diesla 2.2 150KM 2015 rok. Silnik zatarł się po niecałych 80 tyś km (głównie trasa). Olej wymieniany co 20 000km. Gwarancja ASO to tylko 3 lata lub 100 000km. ASO Mazda nie podejmuje się naprawy auta. Auto zepsuło się pól roku za późno :/ Bardzo nie polecam.
2 komentarze
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018