Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Hatchback

Piotrek Tr, ponad rok temu
Silnik 2.0 136KM 100kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 626 V Hatchback 2.0 136KM 100kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Inne : wyposażenie, wygoda i płynność jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Japoński samochód z krwi i kości z europejskimi udogodnieniami. Wygodny z bardzo dobrym silnikiem i opcjami wyposażenia. Teraz już takich nie robią
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to chyba największy plus tego samochodu. Wolnossąca prosta japońska konstrukcja, w której nie ma co się popsuć. Relatywnie niskie spalanie przy tej mocy. Jednostka bardzo lubi wysokie obroty i przyśpiesza do końca na każdym biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia (manual 5biegowy) chodzi bardzo precyzyjnie. Nawet mogę przyznać, że z większą precyzją i pewnością można zmieniać przelożenia nich w BMW z okolic 2010 roku. Przełożenia są przewidziane do jazdy przy wysokich obrotach, ale nie ma problemu również z przyśpieszaniem od dołu.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się precyzyjnie w zakrętach, natomiast głównie jest to zasługa niskiej masy. W trasie natomiast bardzo dobrze się płynie i nie czuć prędkości.
2,0
Karoseria
Niestety największa wada tego samochodu to znacząca podatność na korozje.
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo relatywnie dużego samochodu widoczność jest bardzo dobra
5,0
Ergonomia
Układ przycisków do wszystkich fukncji, szyberdachu itd. są w punkt. Najbardziej podoba mi się umiejscowienie i sposób zastosowania regulacji tempomatu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo dobrze, natomiast przydałby się mocniejszy wentylator do nawiewu, m.in. na szybę przednią.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obecnie większe samochody potrafią mieć mniej miejsca. Z przodu jak i z tyłu mogą podróżować wygodnie wysokie osoby.
5,0
Wyciszenie
Nie wiem czy to kwestia dobrej kultury silnika, czy aerodynami, natomiast przy żadnej prędkości ( nawet łatwo osiągalnego vmax , jest bardzo cicho ) .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są niewielkie. Mimo dynamicznych zapędów samochodu, można osiągnąć spalanie nawet 6.5 l w trasie ze względu na niską masę samochodu. W tym samochodzie praktycznie nic się nie psuje ( poza występowaniem korozji ) a to obniża koszty utrzymania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdy znajdzie się wersję taką jak testowana (4x el. szyby, tempomat, el. szyberdach itd. ) ciężko o tak dobry samochód w takiej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awarie drobiazgów nie występują
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Głównie korozja. Przy dawaniu dużego wycisku silnikowi, może on brać trochę oleju - częste przy japońskich silnikach benzynowych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 626 V Hatchback