Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-3

Uroczy, 12 lat temu
Silnik 1.6 i 107KM 79kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Autko bardzo fajnie trzyma się na zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja niestety wychodziła w kilku miejscach
4,0
Całokształt
Dobre pseudosportowe autko. Jeśli ktoś chce mieć autko o wyglądzie coupe a nie zależy mu na jakichś szczególnych osiągach to to autko jest po prostu stworzone dla niego. Legendarna japońska bezawaryjność jest miłym dodatkiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w porządku. Raczej lubi wysokie obroty, co niestety wpływa na zużycie paliwa. Mazda z tym silnikiem bardziej wygląda niż jeździ... Fani sportowych wrażeń będą raczej zawiedzeni.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zestopniowana tak, że do 100km/h jako tako jedzie... Powyżej już nie bardzo. Moja po pewnym czasie się trochę zużyła i ciężko było czasem wrzucić jakiś bieg, ale poza tym ok.
5,0
Układ jezdny
Twardy i bardzo dobrze trzymający w zakrętach - oczywiście kosztem komfortu - ale bez przesady. Jak na tak nisko osadzone autko byłem zdziwiony że przy przejeżdżaniu po niektórych dziurach nie haczyłem podwoziem.
Komfort
4,0
Widoczność
W porównaniu do mojego obecnego autka doskonała... W porównaniu do forda mondeo słaba.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być. Bardzo szybko i łatwo znajdziemy wszystko czego szukamy, szczególnie jeśli wcześniej jeździliśmy japońcem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak trzeba - grzeje. Jak trzeba - chłodzi. Warto zwrócić uwagę na stan klimy przy zakupie - szczególnie czy chłodnica klimy jest cała - nowa to koszt około 500zł.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu jak na autko tej klasy. Z tyłu tyłu raczej dla maluchów albo na krótkie dystansy. Tylna szyba będzie dotykać głowy nawet niewysokich pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Silnik słabo wyciszony. Słychać go od najniższych obrotów. Jako fan motoryzacji powiedziałbym że o to chodzi żeby słyszeć silnik... Ale nie w tym przypadku... Brak mocy sprawia że słychać jak silnik męczy się żeby uciągnąć autko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mistrz ekonomiczności to to nie jest... Ale i nie zrujnuje portfela... 7,5l/100km to wynik całkiem realny przy dość ekonomicznej jeździe. W mieście trzeba liczyć się z wynikiem na poziomie 8,5 - 9l.
5,0
Stosunek jakość/cena
MX3 można kupić za śmieszne pieniądze. Swoją, bardzo dobrze utrzymaną sprzedałem za około 7500zł. Jasne że można kupić taniej ale wtedy i tak wydamy zaoszczędzone pieniądze na naprawy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stara japońska szkoła robienia samochodów. Przez 3 lata posypał się termostat - nowy kosztował 30zł oraz głośniki tylne. Poza tym elementy eksploatacyjne - oleje, płyny, paski, świece itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-3