Szukaj

Informacje o Mazda MX-3

Lata produkcji: 1991 – 2000
Segment: Auta sportowe

Mazda MX-3 – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Mazda MX-3

Liczba ocen: 216
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~Heti
Coupe 1.6 16V 90KM 66kW
Mazda MX-3
Niezawodny i przyjemny samochód. Potrzeba trochę czasu, żeby się z nim zapoznać. Prosta konstrukcja pozwala łatwo i samodzielnie naprawiać większość usterek. Wspaniale trzyma się drogi. Dość duży promień skrętu i często trzeba się nagimnastykować, żeby zaparkować. Świetnie sprawdza się z instalacją gazową. Jak na swój wiek ma sporo elektroniki (sterowane lusterka, szyberdach, okna, zamek centralny, etc) jak i reszta komponentów - nie sprawiających trudności przy naprawie. Jak na 3. drzwiowe auto ma kolosalny bagażnik - po złożeniu kanapy to wręcz transportowy samochód.
3,9
~Michał
Coupe 1.6 i 107KM 79kW
Mazda MX-3
Doskonały samochód, który nie znalazł następcy. Auto świetnie i pewnie się prowadzi. Niestety należy już o nich mówić w czasie przeszłym. Ceny napraw, zwłaszcza części związane z silnikiem i zawieszeniem bardzo drogie. Wymaga rzeczywiście pokaźnych nakładów finansowych - odwdzięcza się fantastycznymi emocjami w trasie. W mieście auto sprawia wrażenie nieporadnego. Niby nie jest to jeszcze ta moc i te gabaryty, a jednak - ciężko ruszyć na światłach bez konieczności momentalnego naciskania na hamulec przed wbiciem dwójki, ciężko zaparkować ze względu na szerokość auta (nisko się siedzi) i długość drzwi (w centrach handlowych nie da się wysiąść z przeciętnego miejsca parkingowego).
4,5
~misio_v6
Coupe 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Mazda MX-3
Mazda mx-3 z silnikiem V6 to auto dla pasjonata, totalnego świra który nie ma co robić z pieniedzmi i nie chce jeźdzć jak wszyscy Golfami i Corsami. Mina ludzi gdy usłysza lub zobaczą silnik - bezcenna. Auto wymaga dużo cierpliwości, jednak mimo bezzwrotnie inwestowanych w nie pieniędzy potrafi dać kierowcy frajdę z jazdy i to jest najwazniejsze. Mało który samochód z tamtych lat tej klasy posiada takie wyposażenie: el. szyby, el. lusterka, el. szyberdach, el. regulacja świateł, klimatyzacja, ponadto inne bajery nie często spotykane - np. kontrolka o niskim poziomie płynu do spryskiwaczy. Za całokształt należy się 5ka - wystarczy postawić to auto przy Golfie II generacji (również z tamtych lat) i wzystko bedzie jasne. Zaawansowania technicznego nie ma co nawet porównywać.

Raporty spalania Mazda MX-3

Liczba raportów: 235
Średnie spalanie dla Mazda MX-3
8,2 – 10,4
l/100 km
9,4 – 10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Coupe 1.6 i 107KM 79kW
Mazda MX-3
Samochodem jeżdżę od trzech lat, jeśli chodzi o spalanie wypada naprawdę bardzo pozytywnie. Wszystko oczywiście zależy od stylu jazdy. W aucie pseudo sportowym dynamiczna jazda ma zdecydowanie większy wpływ na zużycie niż np samochody miejskie takie jak Ford Fiesta. Podczas gdy Fiestą 1.1 w zależności od stylu jazdy spalanie wychodziło od 4,5 do 7 litrów w trasie, Mazda waha się już od 5.5 a kończy na 12 w trasie, a na mniejszych odcinkach potrafiła żłopać do 20l. Jednak maksymalne spalanie o którym napisałem występuje tylko przy katowaniu samochodu, na każdym biegu do czerwonego pola. Jeżdżąc dynamicznie w trasie spala do 8l. Mi średnia na odcinku 30tyś.km wychodzi około 7.2l ale jeżdżę głównie w trasie. Awaryjność w tym samochodzie nie występuje, do wymiany są jedynie elementy eksploatacyjne które niestety są znacznie droższe niż u konkurencji. Największym wrogiem tego samochodu jest też rdza na nadkolach i progach, występuje tez problem z częściami blacharskimi.
9,8
Coupe 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Mazda MX-3
Świetny silnik bardzo dynamiczny i zarazem ekonomiczny jak na swoją moc 8.5 sekundy do 100 jest zadowalający a spalanie które podałem jest zimą. A lekkiej nogi też nie mam bo silnik aż prosi się aby przekroczyć 3 tyś a naprawdę zaczyna ciągnąc od 4 tyś obrotów odcinka dopiero przy 7,8 tys obrotach to sporo jak na vałkę. Podsumowując pięknie brzmi ,godnie przyspiesza (bemki do 2.5 litra włącznie zamiata) a na trasie można zejść do 25zł na 100 km . Mam zwykłą instalacje nie sekwencje i na moje pali mniej niżeji benzyny . Chociaż czuć że na benzynie całkiem inne przyspieszenie :) Polecam autko zamiast civiców, e36 i innych padaczek :)
9,8
Coupe 1.6 i 107KM 79kW
Mazda MX-3
Samochodem jezdze 4 rok, awaryjnosci prawie wogole (oprocz standardowej tzn zawieszenie wymiana hamulcow itp). Spalanie duze, zima trzeba doliczyc jeszcze z 1,5 l, za to bardzo wiele frajdy z jazdy, predkosc maksymalna jaka udalo mi sie osiagnac na a4 w DE to 235 km/h. No i jak to japonskie silniki lubi olej. W moim silniku brak recyrkulacji spalin (EGR). Zasluga tego moze byc wieksze zuzycie paliwa, ale za to jeszcze NIGDY nawet ani jedna V6 nie miala porownania ze mna na start czy V-max. Wszystkich zostawiam daaaleko w tyle i mrugam awaryjnymi. Pozdrawiam Marcin

Usterki Mazda MX-3

Liczba wpisów: 7
Problem po wymianie sprzęgła
  • Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998
  • układ napędowy
Auto jeździło normalnie do momentu, aż padło sprzęgło, po wymianie próba odpalenia i nic. Silnik się zblokował, a nawet nie był ruszany, skrzynia została wyjęta od spodu. Na pych też nie można odpalić. Koła dają napęd na skrzynie, a skrzynia trze tarcza o koło zamachowe. Rozrusznik też był ściągany i nie dało się ruszyć kołem. Czy zblokowany silnik może być powodem tego, że źle zostało to skręcone? Na sucho biegi chodzą idealnie. Wymieniłem Tarcze, Docisk, Łożysko i wysprzęglik. Skończyła się tarcza sprzęgła nie z własnej winy , tylko wysprzeglik był zmęczony pracą i ciągle się zapowietrzał. Pedał sprzęgła na pierwszy rzut oka chodził normalnie, dopiero przy wymianie tarczy wyszło na jaw, że jest zepsuty. Jego złe działanie poskutkowało zajechaniem tarczy sprzęgła
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Tabliczka znamionowa
  • Mazda MX-3 1.6 16V 90KM 66kW 1991-2000
  • inne
Witam. Pierwszy raz na forum. Sprowadza mnie tu problem. Mam okazję kupić dość wiekową MX3 w idealnym stanie za śmieszne pieniądze. Zastanawia mnie fakt że tabliczka znamionowa jest przykręcona śrubkami. Sprzedający twierdzi że " te typy tak mają ". Nie miałem dotychczas do czynienia takim przypadkiem, był by to mój pierwszy japończyk gdyż dotychczas używałem raczej pojazdów spod znaku VW. Autko mnie kusi, ale gdybym miał narobić sobie kłopotów to jakoś przeżyje bez niego. Nadmieniam że jest zerejestrowane czyli kolejny przegląd przeszło bez problemów czemu przy tym stanie technicznym się dziwię. Wiem kto i ile nim jeździł. Można powiedzieć że jest dotarty. Niewiele ponad 25 tys km. To nie jest usterka, chodzi raczej o informację.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Szarpanie między 1 a 2 tyś obrotów
  • Mazda MX-3
  • silnik
Moja mazda Szarpie gdy puszczam sprzęgło i dodaje gazu oraz odejmuje między 1 a 2 tyś obrotów,jest to szczególnie uciążliwe w korkach,po prostu nie można płynnie jezdzić przy każdej zmianie biegów i ujęciem lub dodanie gazu,prosze o pomoc w rozwiązaniu tego problemu!
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Mazda MX-3