Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-3

misiek419@interia.pl, 21 lat temu
Silnik 1.8 i V6 129KM 95kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 55 tys. km
Mazda MX-3 1.8 i V6 129KM 95kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolny z tego samochodu, najprawdopodobniej każde następne moje auto bedzie made in Japan. Jeździ szybko, pali jak pali. I co tu dużo pisać, ma swój klimat i wygląd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cóż tu duzo pisać, V6 ma swój klimat. Wprawdzie okazuje sie że cylinerki ma jak w maluchu, ale swoje potrafi.
4,0
Skrzynia biegów
Krotka, przylby sie 6 bieg. Jednak dzieki temu ze krotka wpomoga osiagi auta.
5,0
Układ jezdny
Fantastycznie trzyma sie drogi, od warunkiem że zawieszenie jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Z ta widocznością do tyłu nie jest tak źle, kwestia przyzwyczajenia i wprawy. Ogólnie nie mam z tym żadnych problemów
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Mimo że to moj pierwszy japończyk nie mialem żadnych problemów w "odnalezieniuy sie " w środku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, tym bardziej że silnik osiąga swą właściwą temperature w mig. Dzieki temu w środku też sie przyjemnie robi. Niestety duża powieżchnia tylnej szyb, zwłaszcza tylnej powoduje że szybko sie w srodku ociepla ( klima preferowana na lato).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie auto moge śmiało powiedzieć że bylem zaskoczony ogromem wnętrza :). Nawet z tyłu 2 osoby nie bedą miały wiekszego problemu z jazda ( drażnić ich może jedynie brak małej tylnej szybki dla pasażera, ale taki urok ).
4,0
Wyciszenie
Jest przyjemnie, wydechu praktycznie nie slychac. Na wolnych obrotach silnik jakby nie pracował. Jedank powyzej 4tyś obr/min, kiedy to dostaje kopniaka, słyszymy czym jedziemy. Jest to przyjemny dzwiek pracy jednostki V6.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóz, decydowaliśmy się na takie auto więc nie narzekajmy. Na trasie z warszawki przy jeździe do 140km/h, raczej spokojnie bez wariowania maleństwo połkneło 7,5l. Miasto jest mniej zadawalające. Jak na razie nie udało mi sie zejść poniżej 11l ( bo aż sie chce wciskać pedał gazu i trudno sie czasami powstrzymać ), a maksymalnie spaliło mi 13,8l.
4,0
Stosunek jakość/cena
wiem za co płace :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie nie powinniśmy narzekać gdyż japońce same z siebie sie nie psują. Jednak problem powstaje kiedy otrzymacie auto po osobie ktora o nie nie dbala. Wtedy nasz portfel nieco schudnie gdyż ceny zwłasza niektorych części sa astronomiczne. Ale nie ma tak, że dane auto jest jedyne w swoim rodzaju i do mx3 podchodza klocki do tyłu z mazdy 626 ( lub 929, niepamietam ), sprężyny z 323, najprawdopodobniej simerblock i końcówki drążka sa identyczne jak w 323. Więc warto czasem poszukać dokładnie posprawdzać i porównać pewne elementy. Może się bowiem okazać, że na mx3 mazda posratowiła więcej zarobić i tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic przykrego mnie nie spotkało. Po kupnie auta musiałem sie zająć lewą półośka i pewnym elementem skrzyni biegów ( koszt 2500zl), ale tylko dlatego że mój poprzednik uszkodził ją i nie zrobił tego co należy. Jako ciekawostke napisze, że nowa półośka kosztyje ponad 3000pln, sam przegub wewnętrzny ponad 600zl. Można jednak oddać taką połośkę do regeneracji do Japan Cars i zrobia to za 700zl ( 12 miesięcy gwarancji ).
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-3