Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-30 SUV

Adam, 3 lata temu
Silnik Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-30 SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Jeżdzę tym autem od dwóch miesięcy w warunkach zimowych. Auto parkuję głównie na podwórku, ostatnio często bywał mróz, a to jest bardzo istotna kwestia dla elektryków. Jeżeli chodzi o zasięg to potwierdzam statystyki, zimą jest to ok. 160 km po mieście (nie 200 czy 250), i to bez włączonej wentylacji i klimatyzacji. Przy włączeniu zasięg spada o jakieś 30%. Czy mi to przeszkadza? Jak już pokonałem w sobie tę mentalną barierę, że mogę jeździć w zasadzie do 0 km zasięgu (po spadku do zera wciąż można przejechać jakieś 15 km przy bezustannych komunikatach o pustej baterii), to nie. Ładuję auto w weekendy bo ten zasięg mi starcza na cały tydzień jeżdżenia po mieście. To tyle jeżeli chodzi o zasięg. Ale jeżeli chodzi o właściwości jezdne, wyciszenie, obsługę i całą resztę to uważam ten samochód w zasadzie za ideał. Prowadzi się wprost wspaniale, lekko, zwinnie, aż chce się tym jeździć. Odizolowanie od otoczenia jest oszołamiające. Można szeptać do kogoś w aucie jadąć 80 km/h i będzie to świetnie słyszał. Dużo wrażenie zrobiło na mnie że nie słyszałem zupełnie nic jak ktoś mówił do mnie z zewnątrz auta, jakby ruszał ustami nic nie mówiąc, musiałem otworzyć okno żeby cokolwiek usłyszeć. Samochód od 0-100% ładuje się jakieś 11.5 godziny, choć do 100% się ładować go nie powinno (najlepiej do 80%). Fotele są komfortowe, system multimedialny bardzo dobry. Zawieszenie świetnie zestrojone, wręcz płynie nad wybojami. Auto odpowiada mi również bardzo wizualnie. Kupowałem jako drugi samochód w rodzinie z zamiarem jazdy wyłącznie po mieście + weekendowe wypady do rodziny mieszkającej 50km ode mnie. Do moich potrzeb sprawdza się idealnie. Po tych dwóch miesiącach jestem samochodem po prostu zauroczony.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj nie ma skrzyni :)
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Tricolor robi robotę :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bzdury ludzie mówią, że przez te "inne" drzwi słabiej widać. Być może z tyłu, ale nie dla kierowcy.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Zużycie prądu dla silnika Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW

Średni zasięg
150 km
Średni maksymalny zasięg
200 km
Średni minimalny zasięg
110 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
140 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
11,5 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
4,5 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-30 SUV