Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-30 SUV

Marcin Gostyński, ponad rok temu
Silnik Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-30 SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobrze zestrojone i stabilne przez co jazda jest przyjemnością
Układ hamulcowy : Bardzo dobre stopniowanie rekuperacji razem z układem hamulcowym wzorowe
Układ elektryczny : Doskonale światła, świetnie sterowane komputerem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Karoseria : Ładny usportowiony wygląd, bardzo dobry lakier
4,0
Całokształt
Zbyt mała pojemność baterii, co bardzo obniża ocenę, szczególnie stresujące to jest zimą przy niskich temperaturach gdzie dogrzewanie akumulatora, ogrzewania kabiny , szyb oraz np siedzeń, nawiewu klimatyzacjii , oporu toczenia opon zimowych,które są niezbędne do bezpiecznej jazdy sprawność akumulatora gwałtownie spada powodują bardzo niski zasięg przy pobieranej energii rzędu 30KW tj ok 110 km.Stanowczo za mało , zbyt duże ograniczenia dotyczące wyjazdów przy tak małej dostępności ładowarek.Auto wyłącznie dla właścicieli własnych garaży
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczająca moc, przy tej pojemności zbyt energożerny
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko jest prawidłowo, bardzo cicha praca
5,0
Układ jezdny
Wysoki komfort jazdy, prowadzenia i trzymania na drodze nawet przy złych warunkach atmosferycznych, porównywalny z autami premium
4,0
Karoseria
Ze względu na tylne drzwi typu fristail , samochód dla dwóch osób. W ciasnych parkingach drzwi bezużyteczne
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność, Ze względu na gruby słupek środkowy , małe okienka tylne , nisko położona tylna szyba którą jeszcze przysłania środkowy zagłówek,który został zdemontowany dla poprawy widoczności .Trzy osoby z tylu w tym aucie to żart
5,0
Ergonomia
Doskonała ergonomia.Wszystko pod ręką dobrze widoczne , łatwe do ogarnięcia nawet dla kierowców mniej obeznanych z techniką. Kieruje to auto bardziej w klasę premium
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pompa ciepła daje radę, choć nieco głośna, mankamentem tego auta jest parowanie szyb bocznych i tylnej przez co nawet w zimne dni trzeba czasowo włączać klimatyzację i ciągle włączać ogrzewanie tylnej szyby , co powoduje drastyczny spadek zasięgu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie , tył tylko dla dwójki małych dzieci lub na dodatkowe bagaże.Auto ma dobre wymiary, nie rozumiem dlaczego i jakim kosztem zabrano miejsce z tylu i zrobiono drzwi fristail.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Coś za coś , krótki czas ładowania stosunkowo niski koszt, ale mały zasięg , częste postoje.Przeciąga to niestety czas podróży.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam , że w tym przypadku cena w stosunku do wyposażenia, komfortu jazdy i ergonomii adekwatna
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinające zamki w tylnych drzwiach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważniejszych usterek

Zużycie prądu dla silnika Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW

Średni zasięg
158 km
Średni maksymalny zasięg
160 km
Średni minimalny zasięg
135 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
180 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
4,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
2,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
0,7 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-30 SUV