Inne
: Auto prowadzi się jak gokart. Natychmiastowa reakcja na każdy ruch kierownicy — czujesz się jak część maszyny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
MX-5 NC 1.8 to jedno z tych aut, które mają duszę. Nie jest idealne w każdym aspekcie, ale całościowo daje niesamowitą frajdę z jazdy i poczucie prowadzenia prawdziwego auta dla kierowcy. Po roku jazdy wiem, że warto było każdej złotówki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.8 nie powala osiągami, ale jest wystarczający do tego lekkiego nadwozia. Jest oszczędny, elastyczny, a przy tym prosty i bezproblemowy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótki skok lewarka — zmiana biegów to czysta przyjemność. Jedna z najlepszych manualnych skrzyń z jakimi miałem do czynienia.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie to esencja MX-5. Układ kierowniczy reaguje natychmiastowo, zawieszenie to idealny kompromis między komfortem a sportem. Auto daje pełną kontrolę i ogrom frajdy.
4,0
Karoseria
Niestety, karoseria ma swoje słabe punkty — pojawiają się odpryski i początki korozji, choć w porównaniu z NB jest wyraźnie lepiej. Trzeba dbać, wtedy nie sprawia większych problemów.
Komfort
4,0
Widoczność
Z otwartym dachem — perfekcyjna. Z zamkniętym — dramat, nie widać świateł nad skrzyżowaniami, a martwe pola są spore. Dach materiałowy nie izoluje też zbyt dobrze od hałasu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia zaskakuje pozytywnie. Wszystko pod ręką, sporo schowków, bardzo dobra pozycja za kierownicą, szczególnie po modyfikacji fotela (obniżenie). Auto dobrze "trzyma" kierowcę przy dynamicznej jeździe. Miejsca wystarczająco jak na roadstera. Dla osób do ok. 180 cm w zupełności komfortowo. Nie jest to auto rodzinne, ale do codziennego latania w dwójkę — jak znalazł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa świetnie — można jeździć z otwartym dachem nawet w chłodne dni. Klimatyzacja też daje radę, choć mogłaby być nieco mocniejsza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco jak na roadstera. Dla osób do ok. 180 cm w zupełności komfortowo. Nie jest to auto rodzinne, ale do codziennego latania w dwójkę — jak znalazł.
3,0
Wyciszenie
Z zamkniętym dachem głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie i łatwo dostępne. Spalanie umiarkowane, nawet niskie jak na silnik wolnossący. Auto jest budżetowe w utrzymaniu jak na to, co oferuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupując za ~20 tys. zł dostajemy auto z charakterem, którego brakuje wielu droższym samochodom. Kapitalny stosunek ceny do jakości i radości z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie drobiazgi — typowe rzeczy eksploatacyjne. W moim przypadku padła sonda lambda, poza tym bezproblemowo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak większych usterek. Regularne serwisy i auto jeździ bez zastrzeżeń.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 126KM 93kW
[l/100km]