Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 III Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Auta sportowe
Letnie szaleństwo, wiatr we włosach, młodość! Tak beztroskie cechy w tak szałowym aucie wręcz trzeba uzupełnić odpowiednią grupką koni mechanicznych. Dlatego najlepiej wsadzić pod maskę 2-litrowy motor benzynowy o mocy 160KM. Japońskie silniki zazwyczaj trzeba „kręcić”, żeby pchnęły auto do przodu. Tutaj nie musicie szukać wysokiego momentu obrotowego na końcu obrotomierza, bo MX-5 waży tyle, co nic i łatwo wprawić ją w ruch. Do tego od 2000 obr./min. silnik ma tak dobraną charakterystykę, że pozostaje tylko delektowanie się jazdą. Dźwięk, przyspieszenie, łatwość prowadzenia – o to chodzi w roadsterze. Mniejszy motor ma 1.8l i niecałe 130KM. I tak pozwala zejść w sprincie do „setki” poniżej 10 sekund, ale to nie to samo, co w mocniejszej wersji. Warto go wziąć, jeśli preferujecie spokojną jazdę po miejskich uliczkach. W razie czego i tak potrafi pojechać szybciej.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kubson
Mazda MX-5 III
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Samochód sprawia mnóstwo frajdy i jest świetny na krótkie dystanse, do miasta. Zwinny, sprawny, ma wystarczający zasób mocy, do której z resztą z początku trzeba się przyzwyczaić. Wysoko na pedale i czule ułożone sprzęgło, wymaga praktyki. Tak samo jak z resztą z hamulcem. Mimo kontroli trakcji, z łatwością da się na 1nce wyprowadzić ją z równowagi na zakręcie, jeżeli tylko tego chcesz, a kontrola trakcji pomoże wrócić na prosty tor jazdy równie sprawnie. Będzie się Ciebie słuchać. Będzie wierną przyjaciółką, na widok której będziesz się uśmiechał. Zwraca uwagę, a jeżeli na prawdę chcesz zwrócić uwagę, to mechanizm składanego dachu już w ogóle wprawia w osłupienie. Samochód za 30 klocków a przechodnie potrafią zdjęcia robić. Nie nudzi się. Nooo chyba, że chcesz samochód, którym pojedziesz na wakacje i po 5 godzinach jazdy nie chcesz być wykończony. Jest idealna do jazdy casualowej. Jako drugie auto lub nawet trzecie. Przez dwa lata używania, nie zepsuło mi się w niej nic. Owszem, ruda wychodziła, ale tylko ze szpachlowanego przez poprzedniego właściciela nadkola, które wymieniłem, lewe jest w stanie idealnym. Niecałe dwa lata nią pojeździłem jako samochodem całosezonowym i cieszę się ze spędzonego w niej czasu. Niestety cena OC i koszty garażowania nie pozwalają mi jej zatrzymać, także wymieniam ją na bardziej dojrzałego i wygodnego sedana, ważącego dwa razy więcej (sick!).
4,4
~Lukas
Mazda MX-5 III
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Odstresowywacz. Świetne auto, napęd na tył, możliwość opuszczenia dachu. ESP wyłącza się błyskawicznie szybckim wciśnięciem przycisku - nie wiem jak w najnowszej ND, ale jeśli tam trzeba czekać dłużej niż 1 sekundę to dla mnie dyskwialifikacja.
4,3
~mlewtak
Mazda MX-5 III
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Mazda MX-5 III Cabrio