Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Mazda MX-5 III Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 - 2008
Segment: Auta sportowe
Letnie szaleństwo, wiatr we włosach, młodość! Tak beztroskie cechy w tak szałowym aucie wręcz trzeba uzupełnić odpowiednią grupką koni mechanicznych. Dlatego najlepiej wsadzić pod maskę 2-litrowy motor benzynowy o mocy 160KM. Japońskie silniki zazwyczaj trzeba „kręcić”, żeby pchnęły auto do przodu. Tutaj nie musicie szukać wysokiego momentu obrotowego na końcu obrotomierza, bo MX-5 waży tyle, co nic i łatwo wprawić ją w ruch. Do tego od 2000 obr./min. silnik ma tak dobraną charakterystykę, że pozostaje tylko delektowanie się jazdą. Dźwięk, przyspieszenie, łatwość prowadzenia – o to chodzi w roadsterze. Mniejszy motor ma 1.8l i niecałe 130KM. I tak pozwala zejść w sprincie do „setki” poniżej 10 sekund, ale to nie to samo, co w mocniejszej wersji. Warto go wziąć, jeśli preferujecie spokojną jazdę po miejskich uliczkach. W razie czego i tak potrafi pojechać szybciej.
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz

Dane techniczne Mazda MX-5 III Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW 2005-2008

Podstawowe parametry Mazda MX-5 III Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Mazda MX-5 III Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Mazda MX-5

Newsy o Mazda MX-5

Mazda MX-5 III Cabrio