Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 IV Fastback RF

gamic, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 IV Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
3,36
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : hałas, podsterowność
3,0
Całokształt
Wielkie ROZCZAROWANIE !!! RF - tylko wygląda obłędnie, jednak aby cieszyć się jadą lepiej wybrać cabrio z miękkim dachem. Więcej w poszczególnych kategoriach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niby 160KM, jednak wolnossak to chyba nie to do czego się przyzwyczaiłem (turbo). Niby jedzie, ale nie mam odczucia kopnięcia w plecy,... Dźwięk silnika - jaki dźwięk ?
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótkie skoki - BAJKA !!! Tylko, że drążek żyje swoim życiem - cały czas drży... może tak mają "manuale"... a ja zbyt długo jeździłem automatem.
3,0
Układ jezdny
Czytając na temat auta - były same ochy i achy... OK. mały gokart, ale: dlaczego to auto (RWD) najpierw purzy przodem ? Dlaczego jest najpierw podsterowne ? Przód wyjeżdża jak w zwykłym FWD . Ok, można pozamiatać tyłem, ale Toyota GT86 w tej kwestii bije MX-5 o lata świetlne w tej kwestii. Sorki, MX-5 - rozczarowała mnie na całej lini.
5,0
Karoseria
PIĘKNA !!! koniec i kropka !!!
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu - OK Na boki - OK do tyłu - OK, jednak po skosie do tyłu LIPA - RF ma taką konstrukcję i nie da się tego zmienić. KAbrio - po zdjęciu dachu - nieograniczoną widoczność ma.
2,0
Ergonomia
Brak. Przyciski sterowania multimediami : chyba dla karłów - trzeba nie lada ekwilibrystyki by sięgnąć do przycisków. Ręczny - chyba dla pasażera - bo za daleko i za bardzo z przodu. Sterowanie szybami w drzwiach - też dla karła... za bardzo w tył schowane. Obudowa włączników szyb - za bardzo wystaje do wnętrza auta - uwiera w kolano.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mała kabina robi swoje - wszystko OK
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chachachachacha , jaka przestrzeń :-)
1,0
Wyciszenie
To mnie całkowicie ROZCZAROWAŁO !!! Z zamkniętym dachem - jeszcze ok, do 140km/h, ale silnik zaczyna już hałasować, żeby jeszcze ten dźwięk był jakiś fajny... Z otwartym dachem - TRAGEDIA !!!! Już przy 120 km/h nie da się własnych myśli usłyszeć !!! Winnym jest pałąk targi, który od spodu nie jest wyprofilowany i powoduje straszny hałas. Może gdyby auto miało tylną szybę (po schowaniu dachu), może by wtedy było lepiej. Jednak na tą chwilę - RF to tragedia - tyko wygląda obłędnie, ale cabrio jet o niebo lepszym wyborem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za droga na to czym jest i co oferuje.
2,0
Stosunek jakość/cena
Ok, RWD, roadster, obłędny wygląd, świetna skrzynia biegów... ale reszta - nie warta tej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 IV Fastback RF