Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 IV Fastback RF

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz

Mazda MX-5 IV Fastback RF – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 2
Średnica zawracania 10,4 m
Długość 3915 mm
Szerokość 1735 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1918 mm
Wysokość 1236 mm
Rozstaw osi 2310 mm
Rozstaw kół - przód 1495 mm
Rozstaw kół - tył 1505 mm
Zwis przedni 760 mm
Zwis tylny 845 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 127 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Wyrewolwerowany Kaloryfer
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G I-ELOOP 160KM 118kW
To nie jest samochód dla każdego. To jest Miata. Cięzko porównywać to auto do czegokolwiek aktualnie dostępnego na rynku (ok, poza bratem bliźniakiem od FCA), bo nie ma konkurencji. Reszta jest albo droższa (Porsche 718), albo cięższa (Mercedes SLC), albo jest coupe (GT86). Dlatego nie ma co oceniać tego samochodu jako po prostu kolejnego auta, ale jako Miatę. A tu mamy 100 procent Miaty w Miacie. Dlatego o ile oceny poszczególnych aspektów/podzespołów są względem wyimaginowanej sytuacji idealnej, o tyle ocena całościowa jest jedyna możliwa - to jest Miata pełną gębą. Samochód, który pokochasz po pierwszej przejażdżce, albo popukasz się w głowę, stwierdzisz, że nie rozumiesz jak można w coś takiego wsiadać, wysiądziesz i nigdy nie wrócisz. Ale należysz do tych, którzy kochają Miaty, nie będziesz zawiedziony.
4,6
~Jacek S
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Samochód o wielu obliczach, bulwarówka do lansowania się w kurorcie, wbrew pozorom również auto miejskie (bo małe), na weekendowe wypady za miasto, auto na tor ... . Samochód po prostu piękny (i ma na to papiery !), doskonale zaprojektowany i wykonany. Jednak nie dla wszystkich, raczej nie dla wielbicieli SUWów którzy wygodę domowego salonu chcą zabrać na drogę i nie dla osób poruszających się autostradami z miasta A do miasta B. Generalnie to samochód dla osób kochających jazdę samą w sobie, którzy chcą czuć i smakować każdy jej aspekt - moment zmiany biegów, reakcję na ruch kierownicą, balans w szybkim zakręcie, kontrolowany uślizg. Współczesne komfortowe samochody izolują kierowcę od takich doznań - przesiadka ma MX 5 to powrót do korzeni.
4,3
~Ed
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 1.5 SKY-G 131KM 96kW
Super się prowadzi, trzyma w zakrętach trochę słabo hamuje no i 1,5L to trochę mało to jak 1,6 w NA co do wyglądu to przyciąga uwagę szczególnie w Irlandii gdzie mieszkam i ja użytkuję. Mam ochotę zamienić na 2,0 184hp jak już będzie w dobrej cenie.
Mazda MX-5 IV Fastback RF