Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes CLC

Błażej, ponad rok temu
Silnik 2.1 (220 CDI) 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 233 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mercedes CLC 2.1 (220 CDI) 150KM 110kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,93
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : sztywne zarazem wygodne
Karoseria : Bardzo dobrej jakości
Przeniesienie napędu : Sztwność tego auta wraz z tylnym napędem robią robotę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czasem sprawia problemy
Inne : Wyciszenie
4,0
Całokształt
Jak na markę i udogodnienia jakie posiada to to auto nie jest drogie myślę że jest to dobry wybór jak na tą półkę cenowa i wystrzału cenowego na rynku. Raczej bym powiedział że auto jest idealne na cykl mieszany wygodne do miasta i na trasy do 1000km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pancerny silnik dobrze znany z poprzednich serii, trochę mozolny mógł by mieć trochę koni więcej i lepszą turbinę.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Dosyć sztywny, przyjemny na trasy. Zawieszenie nie rdzewieje, Dobrze wybiera garby i dziury.
5,0
Karoseria
Nie rdzewieje pomimo tylu lat i parkowaniu na dworze. Lakier nie schodzi niema się do czego doczepić tylko ten niesmaczny tył ah gdyby go inaczej zaprojektowali ale to kwestia gustu.
Komfort
3,0
Widoczność
Brak tylnej wycieraczki czasem przeszkadza a same tylnie szyba wraz z tylnymi bocznymi nie dają same w sobie dużej widoczności ale po coś są jednak lusterka.
4,0
Ergonomia
Jak na moc którą nam oferuje i litraż jest zadowalająco ale jednak spalanie mogło by być mniejsze o te pół litra.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i chłodzi i niema z nią problemów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niema co dramatyzować jest to w końcu coupe a nie sedan więc miejsca z tyłu dla pasażerów za dużo niema tym bardziej jak kierowca jest wyższy boli mnie tylko że niema więcej miejsca w szerokości na nogi.
3,0
Wyciszenie
Jak na auto takiej jakości to aż jestem zdziwiony głośnością wewnątrz już pomijając silnik który jest dieslem a stary diesel musi klekotać ale przy wyższych prędkościach powyżej 100k/h jednak opór wiatru jest wyraźnie słyszalny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety z powodu budowy tego auta(szczególności silnika) auto jest dosyć drogie w naprawie, jednak nie chodzi o części które są jak na tą markę i segment w dobrej cenie tylko o robociznę jaką biorą mechanicy za naprawy tego auta ponieważ jest czasochłonne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wykonanie tego auta jak i jego cena są bardzo atrakcyjne dopiero jak dochodzi do napraw to sprawa jest nieco inna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem czy to ja mam takie szczęście czy to jest już tak w tym modelu ale trochę tych drobnych usterek było np. jak samoistne odkręcenie się łożyska wycieraczki czy raz po raz działający czujnik drzwi kierowcy czy jeszcze lubiący się psuć mechanizm szyberdachu. Parę tych usterek było ale auto też ma swoje lata i przebieg więc nie będę dramatyzował że się coś psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niemiałem żadnej poważnej usterki więc się niewypowiem

On - zużycie paliwa dla silnika 2.1 (220 CDI) 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes CLC