Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes CLK W209 Coupe C209

Irek, 11 lat temu
Silnik 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 206 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes CLK W209 Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,69
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Prezencja auta na najwyższym poziomie mimo upływu lat. Szyby bez ramek i słupka środkowego wzbudzają podziw.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów
Zawieszenie : delikatne zawieszenie przednie (identyczne z w203)
Układ elektryczny : drobiazgi
3,0
Całokształt
Auto nietuzinkowe i dające wiele satysfakcji z jazdy. Mimo wielu usterek i problemów które potrafią zrujnować portfel nadal bardzo je lubie. Szukałem tego egzemplarza 3 miesiące. Auto sprowadziłem osobiście z Niemiec. Stan techniczny zaraz po przyjeździe do Polski oceniałem na idealny. Niestety po prawie 2 latach eksploatacji auto zaczęło się psuć i co najdziwniejsze w tej klasie samochodu pojawiło sie skrzypienie i trzeszczenie tapicerki na nierównościach. Poprzednie BMW e39 pomimo prawie 300tys przebiegu po Polskich drogach nie miało takich irytujących mnie problemów. Miał być silnik benzynowy + instalacja lpg jest diesel. Kultura pracy jak i spalanie w tej 5 cylindrowej jednostce oceniam na 5 z plusem! Silnik już w serii posiada wystarczająca moc do sprawnego przemieszczania się po polskich drogach. W aucie zainstalowany został chip zwiększający moc do 209km i prawie 500nm! Auto zaczęło jeździć już znacznie przyjemniej a spalanie tylko nieznacznie wzrosło. Niestety mimo wykonania usługi w profesjonalnym i renomowanym serwisie zajmującym się tematyką chip tuningu i zapewnieniom tunera ze program jest bezpieczny, skrzynia wytrzymała tylko 10tys km i nadaje się do wymiany. Odradzam wszystkim wykonywanie tego typu zmian w tym modelu. Odczucia z przyrostu mocy świetne lecz koszta nowej skrzyni są zabójcze:( Z tego co wiem nie jestem odosobnionym przypadkiem a takie awarie w tym modelu zwłaszcza po chipie zdarzają się często. Autko jeszcze posłuży mi jakiś czas i pomyśle o zmianie na jakieś solidniejsze i młodsze. Polecam dla osób o grubym porfelu:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jak i spalanie w tej 5 cylindrowej jednostce oceniam na 5 z plusem! Silnik już w serii posiada wystarczająca moc do sprawnego przemieszczania się po polskich drogach. W aucie zainstalowany został chip zwiększający moc do 209km i prawie 500nm! Auto zaczęło jeździć już znacznie przyjemniej a spalanie tylko nieznacznie wzrosło. Niestety mimo wykonania usługi w profesjonalnym i renomowanym serwisie zajmującym się tematyką chip tuningu i zapewnieniom tunera ze program jest bezpieczny, skrzynia wytrzymała tylko 10tys km i nadaje się do wymiany. Odradzam wszystkim wykonywanie tego typu zmian w tym modelu. Odczucia z przyrostu mocy świetne lecz koszta nowej skrzyni są zabójcze:( Z tego co wiem nie jestem odosobnionym przypadkiem a takie awarie w tym modelu zwłaszcza po chipie zdarzają się często.
2,0
Skrzynia biegów
Było dobrze dopóki się nie rozleciała:( Masa elektroniki = koszta koszta koszta....
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie jak przystało na sportowego mercedesa świetne. Fajny kompromis pomiędzy wygodną limuzyną a sportową bryką. Jednak czasami odczuwam pewne braki pewności szybszego wejścia w zakręt po poprzedniej e39
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety auto długo się nagrzewa, wymieniono termostat i jakiś czujnik lecz problem powolnego nagrzewania i niedogrzania silnika w czasie jazdy pozostał
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest całkiem przyjemnie i mimo moich wymiarów 193cm nie odczuwam żadnego dyskomfortu.
4,0
Wyciszenie
Troszkę huczą uszczelki drzwi zwłaszcza przy niższych temperaturach. Do 150km/h jest całkiem przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi elektryczne. Dość słabe przednie zawieszenie. Wymieniałem już 2 razy kpl wahaczy.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów która mimo swej świetnej pracy jest bardzo delikatna.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes CLK W209 Coupe C209 2.7 (270 CDI) 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes CLK W209 Coupe C209