Szukaj

Informacje o Mercedes CLK

Lata produkcji: 1997 – 2010
Segment: Auta sportowe
Sportowe, luksusowe coupe (segment G) produkowane od 1997 roku. Jak dotąd, powstały dwie generacje tego samochodu, z których najnowsza obecna jest na rynku od 2003 roku. Pod względem konstrukcyjnym, obie bazowały na Mercedesie Klasy C (m. in. wspólna płyta podłogowa), stylistycznie natomiast bliżej im było do wyższej Klasy E. W ofercie niemieckiej marki, CLK pozycjonowany jest właśnie pomiędzy tymi modelami. Od początku dostępny jako dwudrzwiowe coupe lub kabriolet. Od 2005 roku oferowany jest w zmodernizowanej wersji.
Powagosław
Wystarczająco stylowy, byś rozpoznał w nim ducha Mercedesa, ale… tylko wystarczająco. Jest elegancki, zgrabny i całkiem dynamicznie zbudoway. Tylko, że tym razem to za mało, by się zachwycić. ~Powagosław
Luzacjusz
Solidny, fajny, estetyczny, całkiem urodziwy, gustowny i szlachetnego pochodzenia samochód. Ale dla zamożnego matuzalema. Jeśli kupiłeś CLK przed sześćdziesiątką, znaczy, że bardzo się zestarzałeś w środku. ~Luzacjusz

Mercedes CLK – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Mercedes CLK

Liczba ocen: 176
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Clifton
Cabrio A209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Mercedes CLK W209
Kupiłem auto niedawno, jako "fun car" na lato. Generalnie jestem zachwycony. Pomimo dużego przebiegu mój CLK jedzie jak nowy. Być może zależy to od historii serwisowej mojego auta, bo od początku jest to pełna historia z Mercedesa. Posiadam też Mazdę CX-5 - jedyne co w Maździe mi się podoba w porównaniu z Mercem, to lekko działające wspomaganie, hahaha :) Reszta na plus dla Mercedesa - poważnie - rewelacja. Posiadałem już około 30 aut i CLK jest jednym z najfajniejszych. Generalnie mówiąc, mam go do czego porównać, aczkolwiek to mój pierwszy Mercedes. Wybór był przypadkowy - miał być kabriolet i tyle, a że padło na CLK? Czemu nie! I nie żałuję nic a nic!!!!
3,9
~mlonas
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Mercedes CLK W209
Zacznę od kwestii wizualnej. W srebrnym lakierze ładnie auto się prezentuje. Osobiście tylne lampy okleiłem delikatnie ściemniającą folią żeby bardziej kontrastowały i nadało mu to bardziej zadziornego wyglądu. Drażnią mnie te plastikowe klosze z przodu, które matowieją i żółknął, ale dbając odpowiednio są cały czas przejrzyste. W zimę czasami zdarzyło się, że szyby zamarzły w uszczelkach i miałem problem z dostaniem się do auta. Przy braku garażu odmrażacz obowiązkowy. W środku drażni mnie niemiłosiernie jeden uchwyt na napój i to bliżej pasażera niż kierowcy, ale w boczku drzwi mieści się nieduża butelka. Ogólnie w środku miejsca jest wystarczająco, z tyłu również. Dla pasażerów z tyłu nie było chyba przemyślane przez nich otwieranie sobie drzwi od środka, bo klamka jest przy desce rozdzielczej, a między fotelem a drzwiami nie ma miejsca żeby sobie otworzyć. Z opinii kolegi z tyłu jest więcej miejsca niż w E46 Coupe. Fotele są wygodne, choć trochę twarde. Bagażnik jest dosyć spory i pojemny. Spokojnie można na niedługi wyjazd pojechać w 4 osoby. Prowadzenie. Nie czuć w nim absolutnie prędkości. Czy to 40 czy 140 jest tak samo cicho w środku, choć przy wyższych prędkościach szczelina między bocznymi szybami trochę świszczy. Radio adekwatnie do prędkości zwiększa swoją głośność. Kierownica chodzi trochę opornie, ale dobrze komponuje się z ogólną charakterystyką sztywnego auta i prowadzi się bardzo pewnie, choć na szybszych zakrętach czuć jego wagę i sprawia wrażenie trochę takiego "kluchowatego". Nie ma problemów z wyprzedzaniem, dzieje się to w mgnieniu oka i bardziej jego moc czuć w trasie niż w mieście. Silnik jest wrażliwy na dodatkową wagę i przy 4 osobach i pełnym bagażniku auto się męczyło, ale w raz żwawo nabierał prędkości. Przy obciążeniu, włączonej klimatyzacji, prędkości 120-140 spalanie ok 13 litrów. W pojedynkę na gorszych trasach, gdzie prędkości góra 100 wg. komputera pali 8-9 litrów. Przy takim silniku to absurdalna bzdura licytować się na ilość spalanego paliwa, bo po prostu wypije tyle ile się mu zaleje. Mi w mieście wychodzi 18 litrów gdy jeżdżę przez centrum(korki, światła itp.), bardziej okrężnymi i płynnymi trasami schodzi do ok 13. Warto wspomnieć, bo ja o tym nigdzie nie wyczytałem przed zakupem, że silnik ma po dwie świece na cylinder, co przy instalacji gazowej zwiększa koszty eksploatacji samochodu. 2 razy częściej dosyć spory wydatek na wymianę świec. Instalacja nie stwarza mu żadnych problemów. Ceny części są porównywalne do mojego poprzedniego Volvo, choć samo zawieszenie nie lubi za bardzo naszych polskich dróg. Mimo iż mój CLK to biedna wersja bez podgrzewanych siedzeń i innych udogodnień (jedynie tempomat, navi i AUX) jestem zadowolony z zakupu. Gdybym miał drugi raz kupić go to tylko z V8 i bogatszym wyposażeniem
4,4
~rataj_111
Coupe C208 2.0 16V Kompressor 192KM 141kW
Mercedes CLK W208
super auto, piękna linia, niepowtarzalny wygląd, bardzo rzadko spotykane na drodze, jeśli chcesz się wyróżnić to naprawdę warto ale wybieraj auta które kosztują więcej niż 15 000, poniżej tej kwoty to niestety szroty. Cena tych aut powoli już rośnie, a na pewno nie zmaleje zadbanego egzemplarz. Auto bardzo komfortowe, nie do sportu chociaż nie jednemu już pokazało gdzie jego miejsce w hierarchii, 192 km spokojnie pozwalają na ruszenie 1 ze świateł super spasowanie wnętrza, niestety minusem blacha ale nie w przypadku mojego egzemplarzu ( auto z Włoch) 2 lata w Polsce i zero rudej, auto nie bite i pewnie dlatego co rzadkość niestety koszty utrzymania niestety spore i nie słuchajcie że to tanie auto, mercedes musi kosztować, sam fakt że cały oryginalny układ wydechowy kosztuje ponad 17 000, trzeba mieć kasę żeby nie było wstydu jeździć tym mercedesme a większość na naszych droga to po prostu zaniedbane egzemplarze kupione przez młodych chłopaków dla szpanu, których stać jedynie na auto... Jednym słowem super auto ale nie tanie

Raporty spalania Mercedes CLK

Liczba raportów: 270
Średnie spalanie dla Mercedes CLK
7,6 – 20,0
l/100 km
7,1 – 8,8
l/100 km
11,2 – 16,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Coupe C208 3.2 218KM 160kW
Mercedes CLK W208
Korzystam z wpisów innych użytkowników AutoCentrum, więc z przyjemnością dzielę się swoimi spostrzeżeniami. Opinie tu zamieszczone brałem pod uwagę przy wyborze auta (nie tylko mercedesa) i uśredniając można na nich polegać. Moje CLK jeździ na benzynie, jest w bardzo dobrym stanie technicznym i było kupione do jazdy głównie w trasie jako auto rodzinne (2 + 2 i bagaż). I sprawdza się świetnie. Przy bardzo długiej jeździe z pełnym obciążeniem po drogach krajowych, jadąc 100-110 w niezabudowanym i 140 na tempomacie na autostradzie spalanie wynosi dokładnie 7.5 Co ciekawe komputer nie kłamie, bo po sprawdzeniu przy dystrybutorze jest 0,04 l/100km różnicy (jazda na oponach 205/55/16 z ciśnieniem książkowym). Jest to jazda płynna z wyprzedzaniem gdy potrzeba (redukcja do biegu 3). Jest to mój drugi mercedes w podobnej konfiguracji (wcześniej 124CE 3.0 b), stąd mam już wyczucie gazu pod butem. I chyba tu leży pies pogrzebany. Trzeba się nauczyć tym autem jeździć. Jeżeli jadę sam (1 + 0 + pusty bagażnik), to przy takiej samej jeździe pali ok 7.0. W mieście ok 12. Jestem bardzo zadowolny.
8,3
Coupe C208 2.0 Kompressor 163KM 120kW
Mercedes CLK W208
Dość długie przełożenie 6-tego biegu. Nadaje sie do jazdy w trasę. Minimalne spalanie to 6.5 - emerycka jazda drogą krajową, we mgle z prędkością 60 km/h. Normalny wynik przy prędkości przepisowej 90km/h to około 7,0-7,5. Na autostradach mecenasik czuje sie jak ryba w wodzie. Tempomat prędkość 160km/h non stop to spalanie rzędu 9,5. Przekroczenie 10litrow nie jest problemem. Jadąc spokojnie mieszcze sie w 8,5. Niestety miasto i korki robią swoje i wtedy robi sie spalanie 12/100 - minimum 12.. Mniejsze kółko na kompresorze, odetkany wydech, sportowa wkładka filtra pow., remap silnika.
11,7
Coupe C209 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Mercedes CLK W209
Posiadam autko 4 miesiące i zrobiłem już 10 tys km. Auto jeżeli jest zadbane zwraca na siebie uwagę i wygląda na o wiele droższe niż obecnie jest. Oczywiście silnik benzynowy powinien posiadać instalacje gazową jak chcemy jeździć w "normalnych" cenach. Jakoś wykonania jest niesamowita, wszystkie bajery typu podawacze pasów, brak B-słupków czynią z auta niesamowite cacko. Nie mam czego się przyczepić, silnik praktycznie bezawaryjny, serwis można spokojnie zrobić sobie samemu jak mamy kanał, eksploatacja tańsza niż mojej byłej A4 B6 1.9 tdi. Większość części pasuje od innych modeli mercedesa. Piękne, tanie w eksploatacji, niezawodne, sportowe, ekskluzywne Coupe...
Mercedes CLK