Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes GLB SUV

Bartek, ponad rok temu
Silnik 2.0 200d 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes GLB SUV 2.0 200d 150KM 110kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny i wystarczająco mocny silnik
5,0
Całokształt
Przestronny kompaktowy SUV wykonany w wysokiej jakości ze świetnym systemem multimedialnym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Denerwujący i wolny jest system start-stop, choć oczywiście można go wyłączyć. No i turbo dziura przy ruszaniu jest niestety odczuwalna, podobnie jak przy dynamicznym przyspieszeniu w jeździe- trzeba to wziąć pod uwagę przed wyprzedzaniem. Jak na taką klasę samochodu to winno być bardziej dopracowane. Poza tym silnik bardzo oszczędny jak na masę auta.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa perfekcyjnie podczas jazdy bo to dwusprzęgłówka, ale przy włączonym start- stopie i ruszaniu - czas na włączenie się np. na rondzie do ruchu jest nieakceptowalnie długi - odpowiada za to żółwiowaty start-stop.
4,0
Układ jezdny
Samochód przy normalnej jeździe płynie, jednakże przy szybkiej jeździe w zakrętach przechyla się i nie jest taki pewny. Pewnie wynika to z faktu, że to wyższy SUV a nie limuzyna, jednakże nie jest to auto do szybkiej jazdy w zakrętach. Poza tym jest komfortowo zestrojony więc i sztywność jest mniejsza. Nadmieniam, że jeżdżę tylko w trybie Comfort co pewnie tłumaczy powyższe. Innych trybów zestojenia nie używam. Ponadto zbyt czuły i ingerujący jest asystent pasa ruchu - aktywny jest już od rozruchu więc za każdym razem jest konieczne jego wyłączenie . Jego skuteczność jest bardzo dobra, potrafi utrzymać i skorygować tor jazdy , ale jednocześnie dobrze przestraszyć swoim działaniem.
5,0
Karoseria
Bez uwag
Komfort
5,0
Widoczność
Auto z dużą powierzchnią szyb, co za tym idzie widoczność dobra , ale spora długość jednak sprawia pewien dyskomfort przy zmianie pasa ruchu - z pomocą przychodzi tu jednak asystent martwego pola , który uzupełnia braki w widoczności. Poza tym jest kamera cofania o świetnej rozdzielczości.
5,0
Ergonomia
Doskonały system multimedialny, który można konfigurować - oba wyświetlacze. Nauka obsługi zajmuję chwilkę ale potem jest intuicyjna - poza tym można system obsługiwać poprzez trzy sposoby - gładzikami na kierownicy, gładzikiem centralnym albo dotykowo na wyświetlaczach. Duży zakres regulacji zarówno foteli jak i kierownicy jest napewno atutem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja i ogrzewania . Zwłaszcza podgrzewanie foteli działa bardzo szybko i efektywnie. Po minucie już trzeba zmniejszać czy wyłączać podgrzewanie foteli ,aby pupy nie przypiec ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne wnętrze, dużo miejsca zwłaszcza z tyłu. a jednocześnie jest on dość wąski co tym bardziej zaskakuje przestronnością. Ponadto tylne siedzenia można przesuwać przód-tył co może być pomocne, gdy potrzebna większa przestrzeń w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Samochód na trasie jest dość głośny przez okres rozgrzania opon - hałas spod podłogi. Po przejechaniu kilkudziesięciu km jest już znacznie lepiej ale na zimnych oponach słyszalny jest hałas spod kół.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwsze dwa przeglądy po 20 i 40 tyś w okolicy 1300 i 1600 PLN więc całkiem akceptowalnie. Samochód bardzo oszczędny jeśli chodzi o zużycie paliwa - oczywiście jeśli ktoś nie ma ciężkiej nogi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu wysoka , ale to Mercedes. Choć z drugiej strony patrząc - obecne ceny samochodów pozwalają stwierdzić , że była to cena promocyjna - po dwóch latach dziś za tę cenę kupiłbym Peugeota 3008 z podobnym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po odebraniu z salonu włączał się bardzo często czujnik parkowania przedni - powodem była ramka od tablicy rejestracyjnej. Jest to (była ) przypadłość GLA i GLB. Serwisa zamontował rejestrację przednią bez ramki i problem zniknął.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria czujnika zawartości oleju w powietrzu z turbosprężarki do silnika - skutkował odcięciem turbosprężarki i drastycznym spadkiem mocy. Awaria usunięta w serwisie (wymiana czunkija i części kolejkota dolotowego powietrza. Jak stwierdził serwis - "choroba wieku dziecięcego" tego modelu

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 200d 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes GLB SUV