Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa A W168

Macius, 12 lat temu
Silnik 1.4 82KM 60kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 184 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Klasa A W168 1.4 82KM 60kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : ASR + kontrola trakcji. Nie powiem, co zrobilem, ale w samochodzie bez tego cudenka juz by mnie tu nie bylo. Wyprowadzal z kazdej sytuacji, raz nawet (przyznaje, to byl kretynizm) sprawdzilem go do granic mozliwosci. I tez dal rade. Nie mam pojecia, co trzeba zrobic, zeby wpasc w poslizg, ale mnie sie ta sztuka nie udala! Nawet na letnich oponach w zimie przy idiotycznych predkosciach ;-) Dalej serio nie mowie....
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Uszkodzony synchronizator 3 biegu
Układ hamulcowy : Przy za slabym nacisnieciu hamulca wrazenie, jakby wcale nie hamowal. Ale awaryjnie staje w miejscu - BAS dziala oblednie dobrze!
5,0
Całokształt
Kupilem go, bo mialem cel - kupic gwiazdke w okolicach 30tych urodzin. Na inny (W203) zabraklo funduszy, wiec pomyslalem sobie ze moze warto zaryzykowac? Gdybym mial dzis mniej ograniczony budzet i stanal jeszcze raz przed ta decyzja, wybor bylby nadal oczywisty (C, nie A), ale bardzo trudny. Bo co by nie mowic, mozna sie w tym autku zakochac! Dla rodziny na niewielkie dystanse nie ma lepszego rozwiazania. Malo tego, po wyjeciu tylnych foteli mozna z tego zrobic ciezarowke. Przeprowadzilem sie nim w dwa dni - lacznie 3 czy 4 kursy. Wszedl nawet podwojny materac!! (160x200)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na swoja mase i moc silnika zachowuje sie naprawde przyzwoicie. Dalo rade rozpedzic do 170 km/h na niemieckiej autostradzie. Na polskiej zabraklo... autostrady ;-) Wystarczajaco cicha praca, da sie w miescie \"objechac\" nawet wieksze wozy, choc to juz wymaga ciut pracy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia taka sobie, niestety. Biegi niby ladnie wchodza, ale moj konkretnie egzemplarz ma wade - cos z synchronizatorem 3 biegu i czasami \"chrumka\".
4,0
Układ jezdny
Twarde, do tego niskoprofilowe opony, wiec fajnie podskakuje. Dla mnie to zaleta, ale wiem ze nie wszyscy to lubia. W trasie niesamowicie przyjemnie sie prowadzi, po warszawskich dziurach troszke \"telepie\"...
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc? Pierwsze moje wrazenie bylo takie: co jest? To jakies akwarium?! Z czasem musialem opuscic fotel, bo przytlaczala liczba szczegolow dookola. To nie jest standardowy kompakt, w ktorym widac tylko czubki drzew zza rozbudowanej deski - tu widac wszystko! No i fotel ustawiony dwa razy wyzej niz normalnie swoje robi. Jedyna wada (choc trudno to wada nazwac) to parkowanie - to cholerstwo nie ma ani przodu, ani tylu. I do dzis dnia zawsze zostawiam sobie za duze odstepy, bo jakos podswiadomie gdzies kolacze sie mysl, ze przeciez zaraz przod sobie skasuje. Wysiadam i niespodzianka. Tam gdzie nie bylo juz wcale miejsca, jest jeszcze 20 cm.
5,0
Ergonomia
Coz, jednak Mercedes. Rozplanowanie wnetrza genialne. Jak juz musze sie czepiac, to czepne sie wycieraczki tylnej. Przycisk jest w tak dupnim miejscu, jak tylko mozna. Ale za to fotele z tylu i ich wyjmowanie! Ludzie! Klasa sama w sobie!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dziala lepiej, niz w nowej (!!) Octavii. Wiem, bo mam porownanie dosc czeste. Trzeba naprawde uwazac co sie ustawia, zeby czlowiek nie zamarzl ;-) Ogrzewanie - to samo! Zaparowane szyby odparowuja sie srednio w 8-10 sekund. Rekord wyniosl jak na razie 12 sekund i to w trakcie mega ulewy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu genialnie, z tylu ciut slabo. Zwlaszcza gdy powieksze bagaznik. Ale czego sie spodziewac po takim malenstwie?
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie super - lubie slyszec co sie dzieje, ale nie znosze huku. I tak wlasnie jest.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moglny palic mniej w miescie. Na trasie 6-6.5, czasami 7. Ujdzie. Przeglady? Hmm... jak na razie moje koszty to: wymiana amortyzatorow z przodu (strzelone w momencie zakupu, sprzedawca poinformowal), dwukrotna wymiana oleju i wymiana akumulatora (sprzedawca nie poinformowal, a tez byl trafiony). No i raz klocki. Wszystko razem moze 2 tys przez dwa lata (w tym te cholerne amortyzatory ponad tysiac...) Chyba dobrze?
5,0
Stosunek jakość/cena
Wlasciwie ideal (pomijam synchronizator). Juz wiem, jakiej marki bedzie moj nastepny samochod ;-) I nastepny. I jeszcze kolejny!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest troche dupereli, tylko ja do tego podchodze filozoficznie - autko ma 10 lat, swoje juz przeszlo (ktos go strzelil z tylu). I czy warto sie czepiac? Bo tak: nie ma zarowki na gorze w kabinie, dobrac sie do niej cholernie trudno i mi sie po prostu nie chce. Zatyka sie spryskiwacz tylnej szyby (i tak gucio daje). Rozwalony plastik wokol lewarka. Na lewarku rwie sie guma. Trudno domyka sie bagaznik (znow - bo ktos go strzelil z tylu!), rozwalona jest tez klapa od kola zapasowego (bo j.w.). Rozwalona sprzaczka pasa z lewej z tylu (ale pas dziala). Urwana dzwignia do podnoszenia fotela (standardowa usterka). Wszystkie te wady zwiazane sa glownie z jego wiekiem - nic sie nie sypie samo z siebie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No coz, ten synchronizator. Wkurza. No i to chyba wszystko.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mercedes Klasa A W168 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Klasa A W168