Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od roku 1997, model niższej klasy średniej (segment C, grupa premium). W klasie kompaktów znalazł się dopiero za sprawą debiutującej w roku 2012 trzeciej generacji. Modele W168 i W169 (poprzednie dwie generacje) miały nadwozie kompaktowych minivanów i klasyfikowane były w segmencie B. Klasa A stała się pierwszym Mercedesem w historii o napędzie na przednie koła. W aucie wdrożono nowatorski system mający absorbować siłę czołowego zderzenia o nazwie „Sandwich”. W wyniku problemów z przejściem tzw. „testu łosia”, produkcję Mercedesa Klasy A I generacji zawieszono na kilka miesięcy na przełomie lat 1997 i 1998.
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz

Mercedes Klasa A – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Mercedes Klasa A

Cena od: 123 200 PLN

Oceny Mercedes Klasa A

Liczba ocen: 342
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,7
~Komar
Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW
Mercedes Klasa A W176
Sportowe autko z pazurem; ciekawe, wyróżniające się na drodze. Raczej na pokaz niż na co dzień. Raczej do jazdy wkoło komina niż na długie trasy. Zdecydowanie dla singla lub pary, a nie rodziny z dziećmi i psem. Mało praktyczne - niewielka ilość miejsca w bagażniku, mało miejsca na tylnej kanapie, sportowe kubełki nie wygodne w dłuższej trasie, zdecydowanie nie ekonomiczny przy prędkościach autostradowych (powyżej 140km/h). Słabo wyposażony w pakiecie AMG (klima jednostrefowa i nie automatyczna, słabe nagłośnienie jak na ten poziom lansu, brak automatycznych świateł/wycieraczek/lusterka środkowego/aktywnego tempomatu/trzymania pasa itd, niewielki wpływ na działanie przy zmianie trybu sport/eco/comfort). Te liczne fuck-upy rekompensuje lans i właściwości jezdne i po prostu przyjemność z jazdy tym autem. Bardzo eleganckie wnętrze (alcantara, skóry, kubełki, deska) - robi wrażenie! Dobrze zestrojona skrzynia automatyczna, która z niewielkiej w sumie mocy (122hp) robi prawie wyścigówkę. Zawieszenie twarde ale daje bardzo dobrą przyczepność i kontrolę na krętej drodze - może zaskoczyć, bardzo sprawne hamulce. Wisienką na torcie jest przyjemna, gruba, malutka kierownica. Autko bardzo fajne, ale ciut za drogie. Za te pieniadze mamy np. znacznie lepiej wyposażoną Toyotę, w dieselku, w kombi, która po stokroć lepiej sprawdzi się na trasie - ale to głupie porównanie - bo przecież to Merc w turbo benzynie i absolutnie nie na trasę... Z rzeczy wartych dodania - dość okrojone możliwości konfiguracji radia; ekran przytwierdzony na stałe (powinien się delikatnie nachylać w stronę kierowcy lub mieć możliwość regulacji) i powinien być dotykowy! Gałka/joystick do obsługi dość wkurzający, ale dla posiadaczy marki już znany - kwestia przyzwyczajenia - mi nie odpowiada. Lans, lans i jeszcze raz lans - niezbyt praktyczny, ale lans ;) Czy kupił bym ponownie? Tak, ale ze zdecydowanie lepszym wyposażeniem. Pakiet AMG to za mało wg mnie. Brakuje tu zbyt wiele rzeczy, które poprawiają komfort na co dzień.. (Pakiet AMG w tym przypadku to tylko ładniejsze wnętrze, fotele, dywaniki, zderzaki, grill, koła).
4,6
~Robert
Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW
Mercedes Klasa A W176
Świetnie wyglądające - mam pełen pakiet AMG - auto, które świetnie jeżdzi. Mój samochód wyposażony jest w dwusprzęgłowy 7 biegowy automat z manetkami przy kierownicy. Można nieźle sie pobawić i naprawdę ta moc , a w szczególności moment obrotowy połaczony z bardzo szybką skrzynią w zupełności wystarczy do "łykania" kolejnych aut na drodze. Przejechałem nim europę, poruszam się obwodnicą trójmiasta i samym trójmiastem i wszędzie auto sprawdza się na medal. Zużycie paliwa od przeglądu do przeglądu - 15 tys km- 7,2 l / 100 km. Fakt - 70 % jazdy to drogi szybkiego ruchu. (jeśli obwodnicę 3 miasta można za takową uważać he) W samym mieście średnio ok 8 litrów / 100 km.
4,6
~Jacek
Mikrovan 1.6 102KM 75kW
Mercedes Klasa A W168
Posiadam A160 od miesiąca. Jest to poliftowa wersja long. Z perspektywy osoby która poszukiwała auta a obecnie nowego użytkownika muszę stwierdzić że znalezienie dobrego egzemplarza jest możliwe. Auto ma 16 lat a jego stan wskazuje raczej na kilka lat użytkowania a nie kilkanaście. Auto zostało sprowadzone z Niemiec. To chyba główna przyczyna tego stanu. W tym kraju średnia wieku pierwszych właścicieli A klasy to 50 - 70 lat. Mój egzemplarz był 14 lat serwisowany w ASO !!! Nie jest to raczej możliwe w przypadku innych aut tego segmentu. Po czternastu latach niestety zmienił się właściciel, ale przeglądy olejowe były dokumentowane co rok. Ostatni jest z marca 2018. Cenę auta skutecznie negocjowałem, ze względu na niedziałającą klimatyzację i przełącznik nawiewu który działał wyłącznie na maksymalnych obrotach, ale o tym niżej.

Raporty spalania Mercedes Klasa A

Liczba raportów: 407
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa A
5,5 – 12,8
l/100 km
4,7 – 6,6
l/100 km
7,3 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Limuzyna 160 CDI 82KM 60kW
Mercedes Klasa A W169
Auto od 6 lat w użytku. 82km nie pozwalają na wyczynowa jazdę ale na niesamowicie oszczędna odcinek mieszany miasto trasa miasto w sumie ok 40 km plus 4 osoby na pokładzie 5-5,2 przy ok 100 km/h W zimę auto spali ok 6 chyba ze mamy trasę min 40-50 km wtedy już zejdzie nam do 5-5,5 mój rekord na odcinku 38 km odcinek Chorzów - Tychy 3,6 L na 100km jeżeli chodzi o konkretniejsze wartości to mniej więcej 80-100 km/h poniżej 3,6-4,5 100-120km/h 4,5-5,2 i 140+ 5,5-6 auto nigdy nie spaliło mi więcej jak 6 litrów nawet na trasie 600km 3 osobach na pokładzie i średnio 140-150 auto super oszczędne tylko ze bardzo spokojnie się rozpędza plus mało awaryjne 6 lat 120 tys. Przebiegu i tylko amortyzatory przód tył plus czujnik esp
7,5
Hatchback 5d 250 211KM 155kW
Mercedes Klasa A W176
Serwis drogi, bardzo drogi, mówię o standardowym przeglądzie połączonym z wymianą oleju. Za wszystkie drobne prace ekstra dopłata. Podam przykład - mechanika okna dachowego jest regularnie smarowana, zgodnie z wytycznymi producenta. Ale w wytycznych nie ma punktu do przesmarowania uszczelek, które potrafią zatrzeszczeć, jak przyschną, więc za to trzeba dopłacić kolejne kilkadziesiąt złotych. Ale za to nie mam absolutnie żadnych kosztów związanych z usterkami z mechaniką, elektryką, zawieszeniem. Żadnych kosztów poza przeglądami.
5,3
Mikrovan 1.7 CDI L 95KM 70kW
Mercedes Klasa A W168
Mam go 2 lata. Zacznę od minosow, mimo ze mam najmocniejszy silnik disla 95 km to brakuje mu verwy. Na zimnym zazwyczaj zamula i jest to denerwojace, chociaż czasem potrafi zaskoczyć na + niestety ogniska rdzy nie są mu obce chociaż tragedii nie ma górek i zakrętów tez nie lubi. Poza tym auto na prawdę oszczedne. Za 190 zł ponad 700 km. Wygodne, elementy w środku są super, mała plastiku Klima zajefajna. Samochód polecam momimo ze ma teraz prawie 20 lat bije na głowę wszystkie matizy itd. No i bardzo bezpieczne, czuć ze nie siedzi się w Tico tylko w Mercedesie. Majac go 2 lata wymienialem (2002 rok) wymienialem tylko przednie amortyzatory filtry i oleje, to auto na prawde zbiesie duzo a i czesci nie sa drogie. Serdecznie polecam.

Usterki Mercedes Klasa A

Liczba wpisów: 42
nie chce zapalić
  • Mercedes Klasa A W168 1.7 CDI 60KM 44kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po naprawie czujnika od ilości paliwa mam problem z zapaleniem samochodu. Był. sciagany bak.przed naprawą auto na morzach zakręcilo dwa razy i paliło po naprawie chce palić przy plusowych temp. Potem były wymienione uszczelki pod pompowtryskiwaczy z powodu wycieku ( dodam jeszcze że wcześniej nawet podczas wycieku auto paliło bez problemów tylko było słabe). Podejrzewam że jest jakiś problem z przewodem paliwowym np. Mogli go gdzieś przydusic. Dlatego że auto kiedy już zapali to jak go zgasze pali bez problemów.ale jeśli odczekam chwilę to znowu muszę długo kręcić. Kiedy już zapali to chodzi bez problemów . Układ paliwowy
Oczekuje na rozwiązanie
Stuki w kole.
  • Mercedes Klasa A W168
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Po ok. 4 latach użytkowania, odezwało się prawe koło - był bardzo głośny dźwięk tarcia metalu o metal, ale tylko na małych prędkościach. Borykałam się z tym ok. 3 lat. Nie pomogły 4 wizyty w ASO, wymiana tarcz, kilka razy klocków. Dopiero w zwykłym MIDASIE przyszło panom do głowy, że trzeba coś zwyczajnie oczyścić, a nie naciągać kobietę na kolejne części. Ponieważ pierwszy raz pojawiło się to latem w Jastrzębiej Górze, kiedy było bardzo mglisto i wilgotno, a samochód stał na zewnątrz (normalnie garażuję), teraz jestem czujna.
1 komentarz
falujące obroty
  • Mercedes Klasa A W169 Limuzyna 180 CDI 109KM 80kW 2004-2012
  • silnik
Witam mam problem z moim mercedesem od czasu do czasu falują obroty z 9000 na 7000/6000 daje to takie wrazenie jakby chodził na 2 gary gazujac nic nie daje,po zgaszeniu i odpaleniu auto chodzi normalnie przez chwile i znowu to samo Dzisiaj miałem to samo dałem gaz na maxa i zgasiłem i pomogło czy ktos wie co to moze być ???? falujące obroty
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
5,0
Coupe 160 95KM 70kW
Mercedes Klasa A W169
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 81 tys. km
użytkowana przez: 24 tys. km
160 to fajny silnik zarówno do obsługi lpg jak i spalania na pb. Po mieście jeździ się bardzo ekonomicznie, instalacja założona lpg to Kit Alba od Brc. Spisuje się elegancko, jedyne co pamiętam to serwis i wymiana filtrów. Spalanie lpg na poziomie około 9l/100km.
5,0
Limuzyna 150 95KM 70kW
Mercedes Klasa A W169
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Obawiałem się gazowania A klasy gdyż są w necie sprzeczne informacje. Okazało się że moje obawy były nie uzasadnione. Sama instalacja w warsztacie była dość trudna ale warsztat wywiązał sie doskonale, zrobili nawet wlew pod klapką. Mercedes A150 sprawuje się na gazie doskonale - instalacja Landi Renzo model Smart. Nie jest wymagana lubryfikacja ze względu nna hydraulecznę...
4,5
Coupe 160 95KM 70kW
Mercedes Klasa A W169
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
To już trzeci samochód montowany w tej firmie.Sprawuje się tak dobrze jak dwa pozostałe.Spalanie na benzynie takie samo jak na gazie.Pod maską wszystko schludnie założone,kable puszczone w peszlach.Pełna estetyka.Centralka zamontowana na moje życzenie w miejscu nie bardzo dostępnym,ale się dało.Obsługa profesjonalna i wie o czym mówi.
Mercedes Klasa A