Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting AMG

Artur, 3 lata temu
Silnik 45 AMG 381KM 280kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting AMG 45 AMG 381KM 280kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Genialny!
Przeniesienie napędu : 4matic sprawia, że naprawdę ciężko wytrącić to auto z równowagi
Zawieszenie : Sztywne ale nie męczące przy codziennej eksploatacji
5,0
Całokształt
Najlepsze (i najszybsze) auto sportowe w tej cenie, które nie pozostawia złudzeń co do wyboru. Jeśli ktoś szuka samochodu, które daje dużo frajdy, a przy tym chce poruszać się na codzień, to osobiście nie widzę lepszego wyboru. A45 ma swoje wady, ale są one rekompensowane przez bardzo duże zalety. Konkurencja bez szans :).
Wrażenia
5,0
Silnik
To zdecydowanie największy plus A45. Dźwięk, przyspieszenie, kultura pracy - jak dla mnie rewelacja. W moim egzemplarzu olej wymieniany był co 8 tys. km - jak na taką moc i 2 litry pojemności, to nie wiem czy zdecydowałbym się na auto z dużym przebiegiem, który byłby rzadziej serwisowany.. p.s. Polecam tylko wersję z aktywnym wydechem :)
4,0
Skrzynia biegów
Jest OK, ale nie idealnie. Przede wszystkim uważałbym na wersje przedliftowe, które często miały kosztowne awarie. Od 2015 PL już to poprawili. Tryb Comfort - jest baaaardzoooo ospała. Ale być może o to chodziło, aby na tym trybie można było jeździć jak "typowe" auto miejskie (... które ma 381 KM :) ). Tryb Sport sprawia, że można jechać dynamicznie ale i w miarę oszczędnie. Tryb Sprot+ - bardzo dynamiczna jazda, raczej daleka od ekonomii i komfortu. Ekspresowo zmienia biegi z pięknym strzałem z wydechu :). Używam raz na jakiś czas. Tryb Race - osobiście nie używam. Dla wariatów :)
5,0
Układ jezdny
Posiadam aktywne zawieszenie. Tyle, że nie wiem po co :). Jeśli ktoś nie jeździ na torze, to to auto na "domyślnej" twardości, jest już wystarczająco sztywne. 4matic i felgi 19" w zupełności wystarczą, żeby naprawdę szybko wchodzić w zakręty. Przy konfiguracji modelu napewno nie dopłacałbym za to.
5,0
Karoseria
Brak zastrzeżeń. Osobiście nie podoba mi się wersja z pakietem aero i skrzydłem jak z NFS Underground. Mam "cywilne" AMG, które prezentuje się dość zwyczajnie, a przez to mocno zaskakuje innych uczestników drogi swoim przyspieszeniem... :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Do tyłu ciut gorzej ale jest kamera, czujniki, "automatyczne" parkowanie... Jeśli miałbym do czegoś się przyczepić to co samych czujników, które "pikają" dość późno. Ale mercedes już tak ma...
4,0
Ergonomia
Piękne, czarno-czerwone, "dizajnerskie" wloty powietrza o okrągłym kształcie sprawiają, że nie ma jak zamocować uchwytu magnetycznego na telefon. Pozostaje miejsce na szybie, a to ogranicza widoczność. Ogólnie schowki małe, bo auto małe. Ale ich ilość dla mnie jest odpowiednia. Minusem jest za bardo przesunięte w stronę podłokietnika pokrętło sterujące od Command'a - trzeba w sposób "nienaturalny" cofać łokieć, aby go używać. BMW wypada tutaj lepiej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację automatyczną Thermatronic - stopniowanie nawiewem działa wg mnie dość... nieprecyzyjnie. 19C bardzo zimno, 20C już za ciepło. Właściwie poza bardzo zimnymi i bardzo gorącymi dniami, nie wychodzę po za te dwa wskazania. Poza tym OK, szyby bardzo szybko odparowują, fotele grzeją wręcz szybko :),
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca (do 190 cm) siedzi bardzo wygodnie - ale tylko jeśli ma standardowe fotele, a nie kubełkowe AMG :). Są twarde jak kamień, a wysiadanie to tragedia. Dlatego szukałem wersji z "normalnymi" fotelami i tylko z alcantarą. Podróż 800 km "na raz" nie sprawia żadnych problemów. Pasażer z przodu - nikt nie narzekał. Z tyłu - dwie osoby do 180 cm bez problemu. Powyżej już trzeba robić losowanie... :) Dość krótkie siedziska więc na dłuższą trasę prawdopodobnie jest tam ciut niewygodnie. Ale kogo w A45 interesuje komfort pasażerów z tyłu... :)
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Przy dynamicznej jeździe na trybie Sport / Sport+ pięknie słychać dźwięk silnika i strzały z aktywnego wydechu. Przy spokojnej, nie jest męcząco. I tu bardzo duże zaskoczenie w trasie - jadąc 170 km/h (oczywiście w Niemczech :) ) jest zadziwiająco cicho. Nikt ze współpasażerów nigdy nawet nie był blisko przy ocenie aktualnej prędkości (zaniżając ją :) ). Dodatkowo tryb "żeglowania" znany z mercedesa pozwala wręcz bezszelestnie toczyć się do celu jeśli mamy na to ochotę. Porównując wyciszenie np. z nowym Porsche Cayman - niebo a ziemia. AMG nawet na koniec świata. Caymanem do 300 km :).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z długiego okresu - 11,5l. W trasie schodzę nawet do 7l, z autostradą 8-9l. Niby nie jest źle ale zalecane paliwo to min. Pb 98 więc wychodzi ciut drożej. Części eksploatacyjne abstrakcyjnie tanie :). Nawet robiąc wszystko w ASO napewno nie zbankrutujemy (pamiętajmy, że mówimy o aucie, które ma 381 KM). Bolesne mogą okazać się dopiero poważne awarie jak silnika, turbo czy skrzyni, a na to szanse rosną wraz z eksploatacją, dlatego nie patrzyłem na auta z przebiegiem 100k i więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Osobiście nie widziałem lepszego wyboru - chyba żadne sportowe auto nie daje nam "tak dużo za tak mało". 4,2 sekundy do setki, ładny wygląd, piękny dźwięk silnika, przystępne cenowo części, 4 wygodne miejsca w środki i komfort na trasie. Robiąc szybki przegląd konkurencji: BMW M1 - bardzo drogi serwis Audi RS3 - dużo droższe, w środku stylistyczny dramat Vw Golf R - dużo wolniejszy Renault Megane - bitch, please...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwują mnie skrzypiące obramówki zegarów - ale ponoć "ten typ tak ma". Poza tym nie odnotowałem żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
40 tys. km i nic się nie popsuło - ani mi, ani poprzedniemu właścicielowi. Znane są problemy ze skrzyniami biegów ale dotyczą głównie modeli przedliftowych (potem je poprawili) oraz z większymi przebiegami (najczęściej za rzadka wymiana oleju). Słyszy się też o awariach całego silnika i turbo - wg ASO powodem jest najczęściej "pałowanie" nie czekając na rozgrzanie, nie studzenie po ostrej jeździe, nadużywanie "procedury startowej" i zbyt rzadka wymiana oleju (i tu trochę winne też ASO, bo zalecają co rok lub... 20 tys. km :) ).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 45 AMG 381KM 280kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting AMG 45 AMG 381KM 280kW
Średni koszt przejechania 100 km
62,00 zł
12,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes Klasa A W176 Hatchback 5d Facelifting AMG