Zawieszenie
: Idealnie trzyma się drogi i zakrętów, nawet po 200 km/h
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii o tym modelu. Jedynym rzeczywistym problemem z jakim się spotkałem jest zabezpieczenie antykorozyjne, którego realnie w aucie brak. Mamy za to kilka rozwiązań, które naturalnie zapobiegają narastaniu rdzy, jak np. plastikowe panele pod podwoziem, dzięki czemu nie jest aż tak strasznie. Stosunek mocy do masy oceniam na średni, ale w zupełności wystarczający do sprawnego przemieszczania się, zgodnego z przepisami (albo i nawet nie) i w polskich realiach drogowych. Być może mam poprostu dobrze zachowany model, ale oprócz części eksploatacyjnych wymieniane były tylko przewody hamulcowe i tłumik (który faktycznie przerdzewiał). Jak na ponad 20 lat śmigania to lepszy rezultat od większości samochodów
Wrażenia
5,0
Silnik
Absolutnie 0 problemów. Przy ekonomicznej jeździe i dobrych oponach spalanie na trasie można spuścić nawet poniżej 7L/100km.
4,0
Skrzynia biegów
Przekładnia zdecydowanie bardziej wygodna niż sportowa, ale również bezproblemowa, taka poprostu jej charakterystyka.
5,0
Układ jezdny
Jak się chce to można kręcić bączki, jak nie to z każdego poślizgu wychodzi sprawnie. Jako kierowcy nigdy nie spotkało mnie nic niespodziewanego.
3,0
Karoseria
To faktycznie najgorsza strona auta. Najbardziej newralgiczne miejsca to nadwozie przy odpływach wody, podłoga i progi na szczęście posiadają dodatkowe osłony. Ale poziom ordzewienia trzeba kontrolować.
Komfort
3,0
Widoczność
Wycieraczka na tylnej szybie bardzo by się przydała.
4,0
Ergonomia
Wystarczająco dużo miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów, również z tyłu (o ile nie jeżdżą nim koszykarze albo ludzie podwójnej postury) Umiejscowienie kilku elementów jest średnio przemyślane, jak np. dźwigni zwolnienia hamulca awaryjnego albo przyciski do otwierania szyb są w kiepskich miejscach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W aucie jest trochę przestrzeni - chwilę zajmie zanim się nagrzeje. Klima działa poprawnie, dla potrzebujących fotele mają podgrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jadąc przepisowo ze spokojem można rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety nawet używane części o wiele drożej wypadają niż w passatach, jak się można spodziewać po "klasie premium". Ale części raczej nie brakuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Marudzić można, ale ten model wypada zdecydowanie lepiej w porównaniu do innych z podobnej półki cenowej i rocznika
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
[l/100km]