Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W124 Sedan

uczmen, 12 lat temu
Silnik 2.5 Turbo-D 126KM 93kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 538 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa E W124 Sedan 2.5 Turbo-D 126KM 93kW 1993-1995 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : ze 130km/h momentalnie się zatrzymuje kiedyś wyskoczyło mi stado jeleni zaparłem się o pedał hamulca dwoma nogami a auto momentalnie się zatrzymało
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skomentuj tę usterkę...
Silnik : Skomentuj tę usterkę...
Zawieszenie : Skomentuj tę usterkę...
5,0
Całokształt
fajne bezpieczne auto komfortowe nie zawodne tanie w utrzymaniu z obszernym bagażnikiem 520l nadający się w dalekie trasy a do tego z tym silnikiem i automatem to po miesicie startuje pierwszy ze świateł nie depcząc go tak do 2000/min a najczęściej zwracają uwagę na to jaki te auto ma promieni skrętu i jak pościsz kierownice to szybko wraca sama na środek kobiety to doceniają bo nie muszą tyle kręcić kierownica
Wrażenia
5,0
Silnik
moim zdaniem jeden z najlepszych diesel kompromis miedzy 2.0l a 3.0l dynamika i oszczędność auto do 100km/h przyspiesza w 11s nadal po tylu latach i kilometrach v.max 200km/h trochę potrzeba mu czasu ale drogi wystarcza nawet w Polsce
4,0
Skrzynia biegów
fajne jest to że nie maja przycisku sport tylko jak gaz dajesz to tak kreci się silnik minus ze rzadko występuje blokada mostu w zimę idzie się łatwo zakopać trzeba mieć dobre opony a i kic-daw czasem nie chce zredukować to trzeba samemu to zrobić
4,0
Układ jezdny
bardzo fajnie wybiera dziury nie przechla się na zakrętach przeciętne koszty utrzymania i dość łatwe w naprawie jeżeli masz pojecie o mechanice idzie bez problemu nim przejechać 800km i nie czuje się zmęczenia czy łamania w kościach w nocy bez problemu pasażerowie będą zasypiać podczas jazdy
Komfort
3,0
Widoczność
ze względy na na swoje gabaryt to kiepsko się parkuje zawsze masz wrażenie ze zaraz zahaczysz a tu jeszcze metr brakuje a wewnątrz to wszystko fajnie w lusterkach super widoczność i nawet słupki nie zasłaniają
5,0
Ergonomia
bagażnik pojemny 1.60 metra ma na szerokość wnęki gdzie mogę wcisnąć dwie zgrzewki wody i nie latają praktyczny.Wewnątrz jak ma się airbag to o schowek mniej rozstawienie przycisków intuicyjnie czytelne fajnym plusem jest to że w przełączniku kierunkowskazów są wycieraczki doceniłem to jak miałem prawą rękę złamana z tulu bardzo wygodne fotele z przodu tez + regulacja fotela kierowcy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
fajna sprawa szybko ogrzewa kabinę w zimę odśnieżasz wsiadasz i już daje ciepełko z nawiewu minus niema w wersji bez klimy filtra przeciwpyłkowego i co jakiś czas latają w aucie jakieś paprochy przy włączaniu nadmuchu ale za to maja dwustrefowy termo-control
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu super podłokietnik jest przytwierdzony do fotela i jak ustawiasz fotel to i masz podłokietnik w dobry miejscu a nie z tylu fotel regulowany góra duł oraz podudzia pulpit nie nachodzi na kierowce i nie ma się przeto jakiejś klaustrofobii z tylu nawet jak siedzi osoba która ma 190cm to będzie czulą się komfortowo nawet jeśli biedzie kierowca 180cm
5,0
Wyciszenie
super diesla słychać dopiero na obrotach powyżej 2200/min ale i tak ludzie którzy jada tym mercem to nawet nie wiedzą ze to diesel na wolnych obrotach to tylko delikatnie buja autem i nie słychać pracy silnika praca zawieszenia cicha jak ma się wysokie opony to dość przyjemny odgłos jak się wjedzie w dziury gorzej jak jest niski profil to i nawet można się zlęknąć tapicerka potrafi sobie po stukać ale to zdarza się na bardzo popękanych asfaltach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tanie części duży asortyment zamienników mimo wiolo wahacz-owego rozwiązania z tylu to rzadki wydatek moje auto ma ponad pól miliona kilometrów i miało oryginalne wahacze które wymieniałem koszt 800zl plus geometria 200zl spalanie jak jedziesz tyle wlewasz po mieście od 7.5 l do 10 l/100km a na trasie od 6.5 l do 8.5 l/100km przeglądy rzadko tylko oleje i filtry co roku silnik bez obsługowy i co jakiś czas warto zaglądając pod maskę czy pasek napędzający alternator wspomaganie itp. nie jest już sparciały
5,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu duża i ciężko o dobry egzemplarz a do tego troch maja już latek ale jak się uda trafić to nic innego się już nie chce chyba ze znudzi się nam go tylko mycie i sprzątanie i wymiana jakiś części na chama bo coś gdzieś tam zastukało
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak dbasz to i masz czym szybciej zareagujesz na jakieś trzeszczenia piski to cie nie zawiedzie a naprawisz o mniejszych kosztach jak na razie to tylko akumulator załatwiłem bo miałem tubę itp. i ciągnęła porządnie jak przyszła zima no to był problem automatu na pych nie odpalisz ale zawsze ktoś się znalazł z kablami bujałem się tak ze dwa miesiące
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma ten woź jakiś poważnych usterek jak wspomniałem mam automat odpukać nic się z nim nie dzieje gdzie wszyscy o automat będziesz płakał jak ci się popsuje auto ma pól miliona ponad i nic nawet się nie zapowiada na to by miał się rozkraczyć a koszt naprawy automatu tego typu czyli cala regeneracja a nie wymiana tego co się uszkodziło to do 4000zl gdzie inne auta maja sprzęgła do wymiany co 200tys i koszt 1000zl ale jak dbasz tak masz

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo-D 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W124 Sedan