Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W210 Kombi S210

drfaustus@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 2.7 CDI 170KM 125kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes Klasa E W210 Kombi S210 2.7 CDI 170KM 125kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jestem pod wrazeniem osiagow i ogolnie pracy silnika oraz komfortu jazdy (mam porownanie bo zanim usiadlem za sterami mercedesa jezdzilem wieloma markami) A ponadto dostepnosc czesci i ich cena. Gdy musialem wymienic pompe wodna, dokonac regeneracji alternatora, wymiany jego plynu chlodzacego oraz paska (oczywiscie z ustawieniem calego rozrzadu) zaplacilem za wszystko raptem 1000zl+200zl robocizna (serwis w Gdansku) wiec uwazam ze nie sa to kosmiczne ceny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : wyswietlacze zegara i temp
Karoseria : nieznaczne slady korozji
5,0
Całokształt
Mimo tych kilku drobiazgow, auto jako caloksztalt oceniam na 5. Trzeba spojrzec na to wszystko dosc obiektywnie, trudno wymagac od auta 8letniego, aby wszystko bylo na tip-top. Uwazam, ze gdy sie dba o samochod i raz na jakis czas zajrzy sie do niego, to wszystko bedzie dobrze i mowie to po przejechaniu okolo 200tys poprzednia E klasa jak i juz 10tys obecnym autem. Mala rada dla posiadaczy badz przyszlych posiadaczy modeli z silnikiem CDI. Przynajmniej raz w roku warto odkrecic gorna obudowe silnika i zajrzec do pompowtryskow czy nie ma wyciekow oleju, gdy pojawia sie to niewielkim kosztem w serwisie wymiencie uszczelki, bo gdy sie zaniedba to, zacznie sie zbierac olej, zasychac, tworzy sie wtedy osad, ktory nie sluzy pompowtryskiwaczom. Ich wymiana to koszt okolo 6tys zl, zas samych uszczelek raptem 100zl.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik same pozytywy, niezwykle dynamiczny, najwyzszy moment \"łapie\" niemalze na calym zakresie obrotow. Gdy rozgrzany na trasie jedyne co dochodzi do uszu kierowcy to szum opon. Nieco gorzej sprawa wyglada zima, zanim motor sie rozgrzeje jest dosc slyszalny, no ale mruczenie diesla jest przyjemnym dla ucha :)
5,0
Skrzynia biegów
Automat sprawuje sie na piatke z plusem, dopasowuje sie do stylu jazdy kierowcy. W miescie w korkach, przy jezdzie \"podjazdowej\" polecam przejsc na tiptronic. Auto z jedynki rusza bez dodawania gazu nawet na naszych dziurawych drogach i na wzniesieniach. Dzieki temu spalanie nieco spada.
4,0
Układ jezdny
Oceniam poki co na czworke, gdyz tym modelem jezdze stosunkowo krotko i ciezko mi stwierdzic cos wiecej. Nie wychwycilem narazie zadnych niepokojacych luzow, pukania czy cos w tym stylu. Plusem jest to, ze mimo przebiegu okolo 245tys nie bylo nic w zawieszeniu do tej pory wymienianie. Na niedawnym przegladzie stwierdzono, ze koncowki powoli kwalifikuja sie do wymiany tak wiec na wiosne zamierzam sprawdzic stan zawieszenia dokladnie tak dla spokojnosci :)
Komfort
4,0
Widoczność
Oceniam na cztery, gdyz dla niewprawionych kierowcow, jazda wstecz wersja combi bez parktronica moze przysparzac nieco klopotow. Osobiscie nie sprawia mi klopotu, no ale do wszystkiego trzeba sie przyzwyczaic i opanowac :) Ja zawsze duzymi autami jezdzilem wiec moglbym smialo stawiac piatke, gdyz mam porownanie jak sprawa wyglada w duzych combi innych marek bez parktronica.
5,0
Ergonomia
Jedyne zastrzezenia jakie mam to notoryczne \"padanie\" wyswietlaczy zegara i temperatury w modelach po liftingu (niedoswietlaja sie). Wiekszosc \"specjalistow\" naprawiajacych ta dolegliwosc powinno miec przydomek \"pseudo\". No i przy relingach z tylu nieznacznie zaczely sie pojawiac pierwsze oznaki rdzy...Na szczescie w moim przypadku, a w porownaniu do tego co sie slyszy wsrod innych uzytkownikow, sa to dosc male oznaki korozji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj mam zastrzezenia. Nie wiem czy to tylko u mnie czy ogolnie, ale bardzo wolno w zimie sie dogrzewa wnetrze, do tego dosc slaby jest nadmuch. Podobno kwestia wymiany filtrow, no ale w poprzednim modelu mialem ten sam problem i wymiana nie pomogla niestety...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym wzgledzie mysle ze nawet najwybredniejszych uzytkownikow to auto jest w stanie zadowolic. Sam jestem wysoka osoba i naprawde nie mam sie do czego przyczepic. Bagaznik w combi rozklada sie na plasko, wiec czasem nawet i przespac sie mozna :)
4,0
Wyciszenie
Wspomnialem o tym przy pozycji dotyczacej silnika. Ocena 4+ obiektywnie, subiektywnie postawilbym 5 :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto ktore wazy prawie dwie tony jest doskonale. W miescie wychodzi okolo 9l/100km, na trasie w zaleznosci od jazdy, jesli jest to plynna i spokojna jazda (90-100km)spalanie utrzymuje sie w granicach 6.5l/100km, przy jezdzie szybszej, aczkolwiek w miare spokojnej (120-140km) auto spala mi okolo 7.5-8l/100km, z kolei przy typowo sportowym trybie jazdy (140km wzwyz) uwzgledniajac przy tym \"dociskanie do podlogi gazu\", czeste przyspieszanie, wchodzenie na wysokie obroty etc spalanie jest rzedu od 9l wzwyz, przy czym nigdy nie przekroczylem 11l/100km. Tak wiec moim zdaniem auto moze poszczyscic sie dosc malym zapotrzebowaniem na paliwo i na tle konkurencji plasuje sie w scislej czolowce.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uwazam, ze moge ze spokojnym sumieniem wystawic 4+
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niedoswietlenie wyswietlaczy (zegar i temperatura), wymiana oleju, filtrow. Do sprawdzenia dokladne sprawdzenie zawieszenia i filtru kabinowego, nieznaczne slady korozji przy relingach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wałek alternatora, pompa wodna, pasek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 CDI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W210 Kombi S210