Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W210 Sedan

Grzegorz, 12 lat temu
Silnik 2.2 D 95KM 70kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 404 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.2 D 95KM 70kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo żywotny i ekonomiczny motor !! Przebiegi 220D to nierzadko 700-900 tys km w autach taxi, nie chciałbym kupic takiego skręconego auta z takim przebiegiem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja klapa,nadkola, ranty drzwi
Układ elektryczny : sniedziające połaczenia elektryczne (głównie światła,)
5,0
Całokształt
Autko godne polecenia, pod warunkiem znalezienia "dobrego" nie zajezdzonego egzemplarza. Mam go juz kilka lat motor 220D demonem predkości nie jest ale za to jest żywotny i ekonomiczny. Przejechałem nim ponad 180 tys km bezawaryjnie.(pomijam usterke rozrusznika ktory nie był otwierany od nowosci i wymiane szczotek)Obecnie auto ma 400 tys przebiegu, na niemieckich ogłoszeniach są auta gdzie realne przebiegi aut z motorem 220D to 700-900 tys km. Auto duże ekonomiczne i bezawaryjne. Nie ma turbiny, nie ma też koła dwumasowego rozrząd jest na łańcuchu. Niektórzy na 2,2 kręcą nosem ale prawda jest taka że właśnie z tym autem i motorem problemów nie ma. Bolączką jest rdza niestety.. i nie omija ona żadnego okulara, te poliftowe są bardziej zgniłe niż przedlifty a do tego mają bardziej awaryjną elektronikę. Jesli chodzi o bezpieczeńswtwo auto dostało 4 wysokie gwiazdki w teście NCAP. Ktoś kto szuka dobrego auta które mało pali ze szczerym sercem moge go polecić. Wygodne auto z gwiazdą na masce która dla kierowcy zawsze pięknie błyszczy. Co prawdza dla osob lubiących sportowy styl jazdy odradzam, ale do zwykłej jazdy 220D nadaje sie wyśmienicie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez turbo, na łańcuchu rozrządu,nie grzeszy przyspieszeniem ale za to niezawodny i ekonomiczny, max moment obr 150 Nm przy 3100 obr spokojnie potrafi sie rozbujać na autostradzie do 180km\h. Silnik czesto wykorzystywany w taksówkowych wersjach auta, czesto na niemieckich ogłoszeniach auta z tym silnikiem sa z przebiegiem rzedu 700-900 tys km. Jesli chodzi o osprzet to rzekomo jedyna piątą achillesową jest pompa firmy Lucas, z tymże to trochę przereklamowana opinia wypisywana z uporem maniaka przez osoby ktore nawet nie miały takiego auta, bo wg mojej opini to auto jest bezawaryjne nie ma turbo, nie ma koła dwummasowego, a wymiana uszczelnien w pompie raz na 10 lat to jest zwykłe zuzycie eksploatacyjne ktore rowniez w innych motorach trzeba wykonac. Eksploatacja to wymiana oleju, świec żarowych, oringów i przewodów paliwowych.Nie ma tam zbednej elektroniki typowy stary wolnossacy diesel. (co ma swoje wady i zalety - zywotnosc\słabsze osiągi przyspieszenie) Bardzo dobre ekonomiczne i przede wszystkim wytrzymały motor.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manaualna, duża zaletą tego rozwiązania jest brak koła dwumasowego, koszt sprzegła to około 650 zł i spokoj na conajmniej 250 tys km, bo tyle wytrzymało poprzednie. Biegi wchodza bardzo ładnie, manual tez zawsze pali mniej od automata jets mniej awaryjny i tańszy w obsłudze. Takze przy tych cenach paliw co sa obecnie można pokusic sie o jakies oszczednosci związane z eco-drivingiem manualem.
5,0
Układ jezdny
Jesli chodzi o układ jezdny to nie ma z nim problemow,auto dobrze wybiera nierówności jest nastawione dość miękko. Jesli ktos robi na dobrych czasciach to dlugo pojezdzi. Trzeba zwrocic uwage na poduszki tylniego wozka, te gumowo olejowe, oraz łaczniki stabilizatorów te elementy lecą najszcęściej.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko tak jak powinno byc, lusterka samościemniające sie,podgzewane, szyby atermiczne, dobra widocznosc w kazdym kierunku. Pneumatycznie kładzione tylnie zagłówki zwiększaja widocznosc przy cofaniu a mina pasazerów jak sie składają bezcenna... Przyczepiłbym sie do wycieraczki z czujnikiem deszczy bo działa jak chce, zeby działała poprawnie musiałbym wymieniac wycieraczke co roku zeby nie mazała szyby wtedy czujnik działa OK.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reką tak jak powinno byc bez zadnych ekstrawagancji. Pokusiłbym sie o stwierdzenie ze można z zamknietymi oczami wzystko znaleźc nie to co w niektorych autach gdzie naciapane jest roznego badziewia w roznych miejsach auta, tutaj jest wszystko intuicynie proste. Podeł chamulca nożny, jeden pzełacznik od kierunków i wycieraczek itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wymiana filtru przeciwpyłkowego co roku najlepiej przed zimą. Jest dobra cyrkulacja powietrza,szyby nie parują nawiew dość cichy.Czasem potrafia sie przyciac elektrozawory ogrzewania wtedy sie je czysci albo wymienia na nowe, problem wystepuje u tych co lali zwykłą wode i osadza sie kamien.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie bez powodu to auto wybieraja taksówkarze. W środku dużo miejsca, komfortowo moze podróżować od 4 do 5 osob. Duzo miejsca na nogi, wygodne fotele wraz z podłokietnikami i uchwyty na kubki itp schowki.
5,0
Wyciszenie
Niby diesel a autko cichutkie, tylko delikatny koci pomrók 95 koni mechanicznych. Nie rozpisując sie wiele to kiedys to auto kosztowało prawie 200 tysiecy złotych wiec raczej polonezem trzeszczącym nie jest i nie bedzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po miescie do 8l, w trasie 5-6, w jezdzie mieszanej do 7l. Auto jest bez koła dwumasowego, nie ma turbiny, rozrząd jest na łańcuchu. Prosty i trwałe auto. Wg mojej opini to auto jest bezawaryjne niektorzy narzekają na pompe, ale pokażcie mi diesla gdzie nie trzeba wymic uszczelnien w pompie raz na 10 lat to jest zwykłe zuzycie eksploatacyjne ktore rowniez w innych motorach trzeba wykonac. Eksploatacja to wymiana oleju, świec żarowych, oringów i przewodów paliwowych i serwis zawieszenia. Nie ma tam zbednej elektroniki typowy stary wolnossacy diesel. (co ma swoje wady i zalety - zywotnosc\słabsze osiągi przyspieszenie) Bardzo dobre ekonomiczne i przede wszystkim wytrzymałe auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co z tego że można kupic za cene mercedesa auto kilka lat młodsze, wole mercedesa bo wiem ze to są dobre i wygodne auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zarówki od pozycyjnych, sniedziejace konektorki od przeciwmgielnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
korozja w newralgicznych miejscach nadkola, tylni zamek, ranty drzwi Wg mojej opini to auto jest bezawaryjne niektorzy narzekają na pompe, ale pokażcie mi diesla gdzie nie trzeba wymic uszczelnien w pompie raz na 10 lat to jest zwykłe zuzycie eksploatacyjne ktore rowniez w innych motorach trzeba wykonac.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mercedes Klasa E W210 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Klasa E W210 Sedan