Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W210 Sedan

TheBenzOrNothing, 9 lat temu
Silnik 2.9 Turbo-D 129KM 95kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 303 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.9 Turbo-D 129KM 95kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pomimo, że ma ledwie 129HP i 330Nm potrafi wyciągnąć naprawdę bardzo wiele. Moment do najwyższych nie należy, ale do najniższych też ciężko go zaliczyć. Dzięki temu samochód potrafi osiągnąć naprawdę niskie spalanie na długich trasach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Turbo
Karoseria : Korozja pojawiająca się w miejscach przy podnoszeniu samochodów.
4,0
Całokształt
Auto jak każde inne posiada swoje wady, jednak można się w nim zakochać, ale wymaga też naszej "miłości" i dopieszczania go w każdym calu. Jeśli kierowca odpowiednio o niego zadba, napewno będzie przyciągać wzrok gapiów bardziej niż jakieś "wieśniackie" BMW. Piękne 17" oryginalne z Mercedesa, błyszczący chrom na ciemnym lakierzei oczywiście wyczyszczony i wypolerowany na błysk samochód przyciąga wzrok przechodniów. Zakładając do tego w słoneczne dni klasyczne Ray-Bany Clubmaster i skórzane rękawiczki nie chcę wracać szybko do celu/domu i wybieram najdłuższe trasy, żeby czerpać jak najwięcej z przyjemności jaką dostajemy z Mercedesem. Nawet dresik i "BeeMka" z "podtlenkiem eL Pi dżi" tego nie odda ;-P
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo, że moja wersja posiada manualną klimatyzację potrafię dobrać zawsze odpowiednią temperaturę, a zimą podgrzewanie foteli robi swoje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest ogromna, w samochodzie jest wygodnie i jedynym problemem jest to co zrobić z prawą ręką, bo można prowadzić go jednym paluszkiem. Na szczęście jest pełno schowków i między drążkiem skrzyni biegów i lodówką jest specjalny schowek na... frytki ;)
3,0
Wyciszenie
Silnik daje o sobie znać szczególnie podczas szybszej jazdy, na wyższych obrotach. Ale ciężko nie zakochać się w dźwięku Mercedesowskiego diesela.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdzę już trochę tym autem i podziwiam wyobraźnię ludzi, którym ten samochód jeździ prawie za darmo. Mój silnik jest jeszcze młody, bo ledwie 303 tys zrobił. I jest to oryginalny przebieg, a nie kręcone "200 tys z Niemiec". Mój rekord ze spaleniem to 29l/100km. Prosta autostrada i gaz do końca zrobiły swoje, ale za to przeleciałem ok 65km w jakieś 20 minut. Kiedyś udało się nawet dojść do 50l/100km, ale to za pomocą uszkodzonej pompy paliwowej, która wylewała więcej paliwa, niż auto spalało. Na naszych drogach trzymając się ograniczeń (+10kmph) w cyklu miejskim, bez korków wychodzi 9l/100km. Jeżdzę dynamicznie, ale nie staram się trzymać prędkość. W cyklu miejskim i przy agresywnej jeździe dochodzi do 14l/100km. Na krótkich odcinach, czyli "5km do sklepu" spalanie utrzymuje poziom 16 - 20l/100km. Na trasie: autostrada stałe 140kmph, starałem się jeździć na momencie, a nie na koniach i udało mi się osiągnąć 4.7l/100km. Dodając do tego fakt, że jeszcze parę km zrobiłem w cyklu miejskim, wynik zadawala. Dla porównania Peugeot 308 SW (diesel 1.6l, rocznik 2014) na tej samej trasie przy prędkości 120kmph spala 5-6l/100km. Średnio przy normalnej jeździe (dynamicznie, bez przekraczanie prędkości, 1/3-1/2 km zrobiona na autostradzie) wychodzi 350-400km na "pół baku" (32.5l) czyli poniżej 10l nie schodzi. Jeśli chodzi o naprawy, to dotąd jedynie były naprawiane praktycznie same uszczelki, które z wiekiem siłą rzeczy ulegają zniszczeniu. Aktualnie pojawił się problem z turbo, które podaje za dużo mocy i w efekcie komputer je odłacza, żeby nie uszkodzić silnika. Wtedy auto przechodzi w tryb serwisowy. Przy zakupie należy uważać na tryb serwisowy. Jest ich kilka. Jeśli jest problem z silnikiem/turbo objawia się to ograniczeniem do 3 000 obrotów i kagańcem na 130kmph, można wtedy wyciągnąć do 150kmph, ale tylko rozpędzając samochód z górki. Do 70 kmph trudno jest odczuć różnicę. Drugi tryb serwisowy dotyczy skrzyni biegów. Od razu po ruszeniu od razu samochód przechodzi na 3 bieg i nie wrzuca innego. Automatyczna skrzynia biegów posiada dwie wersje z dwoma różnymi trybami. W/S i E/S. Ten pierwszy to tryb W - Winter/Wet i S - Standard. W trybie W rusza z dwójki i wrzuca możliwie najwyższy bieg i ustawia systemy ABS/ASR/ESP tak aby wyeliminować poślizg na śliskiej powierzchni. Jedynkę wrzuca dopiero przy kick-downie. S to standardowa jazda, rusza z jedynki i zmienia biegi w zależności od dodawanego gazu. Gdy jest E/S to E prawodpodobnie jest trybem Eco i S trybem Sport. Radio Alpine czyli "Audio 10 CD" jest bardzo wybredne pod względem płyt i lubi się jedynie z droższymi płytami, najlepiej wypalonymi 1x. Sony, Benq i inne lepsze płyty nagrane w formacie Audio prosto z iTunes'a działają. Natomiast Tańsze płyty są wypluwane z błędę "Error CD". W210 daje ogromną przyjemność z jazdy, ale trzeba te auto kochać i dbać o niego. Bez bieżących napraw i (pomimo regularnych wizyt kontrolnych u mechanika) pilnowania stanu samochodu. Można nim poszaleć na drogach, bo zamknięcie licznika w moim 2.9td to żaden wyczyn. Jednak więcej niż 253kmph nie udaje się wyciągnąć z tego samochodu. Pięknie się prezentuje i zawsze zawozi mnie do celu. Bolesne jedynie bywają koszty paliwa w cyklu miejskim i na krótkich odcinach. Jednak raz wsiadając do Mercedesa i to jeszcze tak starego można się w nim zakochać. W myśl motto Dailmer-AG "The best or nothing". Nie wyobrażam sobie zmiany mojej E-Klasy na jaki kolwiek inny, no może z wyjątkiem W212 E63s AMG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o naprawy, to dotąd jedynie były naprawiane praktycznie same uszczelki, które z wiekiem siłą rzeczy ulegają zniszczeniu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Aktualnie pojawił się problem z turbo, które podaje za dużo mocy i w efekcie komputer je odłacza, żeby nie uszkodzić silnika. Wtedy auto przechodzi w tryb serwisowy. Przy zakupie należy uważać na tryb serwisowy. Jest ich kilka. Jeśli jest problem z silnikiem/turbo objawia się to ograniczeniem do 3 000 obrotów i kagańcem na 130kmph, można wtedy wyciągnąć do 150kmph, ale tylko rozpędzając samochód z górki. Do 70 kmph trudno jest odczuć różnicę. Drugi tryb serwisowy dotyczy skrzyni biegów. Od razu po ruszeniu od razu samochód przechodzi na 3 bieg i nie wrzuca innego. Automatyczna skrzynia biegów posiada dwie wersje z dwoma różnymi trybami. W/S i E/S. Ten pierwszy to tryb W - Winter/Wet i S - Standard. W trybie W rusza z dwójki i wrzuca możliwie najwyższy bieg i ustawia systemy ABS/ASR/ESP tak aby wyeliminować poślizg na śliskiej powierzchni. Jedynkę wrzuca dopiero przy kick-downie. S to standardowa jazda, rusza z jedynki i zmienia biegi w zależności od dodawanego gazu. Gdy jest E/S to E prawodpodobnie jest trybem Eco i S trybem Sport. Radio Alpine czyli "Audio 10 CD" jest bardzo wybredne pod względem płyt i lubi się jedynie z droższymi płytami, najlepiej wypalonymi 1x. Sony, Benq i inne lepsze płyty nagrane w formacie Audio prosto z iTunes'a działają. Natomiast Tańsze płyty są wypluwane z błędę "Error CD". W210 daje ogromną przyjemność z jazdy, ale trzeba te auto kochać i dbać o niego. Bez bieżących napraw i (pomimo regularnych wizyt kontrolnych u mechanika) pilnowania stanu samochodu.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.9 Turbo-D 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes Klasa E W210 Sedan