Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa S W140 Sedan

Wojciech, 6 lat temu
Silnik 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 332 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Klasa S W140 Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,71
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jeżeli zawieszenie jest w idealnym stanie, to samochód płynie po drodze i nic nie stuka nawet na dziurach.
Silnik : Niezniszczalny!
5,0
Całokształt
Jak na lata dziewięćdziesiąte kosmiczny samochód, nawet dzisiaj robi wrażenie. Jazda to czysta przyjemność, oprócz parkowania ze względu na gabaryty. Dobre przyspieszenie jak na diesla, nie za wysokie spalanie, niezawodny silnik i komfort jazdy. Nawet przy przebiegu ponad 300 tkm nie ma z nim większych problemów. Mój przyjechał z cieplejszego klimatu i nie ma korozji, więc liczę na kolejne 300 tkm jeżdżenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodność i odporność na jakość paliwa, to najważniejsze zalety. Zużycie paliwa teoretycznie większe niż nowoczesne Diesle, ale w praktyce wygląda to lepiej. Po zregenerowaniu pompy wtryskowej spalanie spadło, a moc wzrosła. 177 koni wystarczy do spokojnej i średniej jazdy. Do sportowej jazdy należy kupić benzynowy silnik.
3,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Oryginalne gumy w wahaczach wytrzymały 300 tkm, co świadczy o jakości. Jedna sprężyna z przodu pękła i to wszystko.
5,0
Karoseria
20 letnie auto bez korozji. Sam nie mogłem w to uwierzyć, dopóki nie zobaczyłem.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy wzroście 180 cm i wyżej ustawionym fotelu (bo tak lubię) nie ma problemu z widocznością.
4,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne jest w zasięgu ręki kierowcy. Niewybaczalny jest jednak brak uchwytu na kubek, lub butelkę. Ten "uchwycik" w schowku jest mocno niepraktyczny. Regulowany podłokietnik przydaje się w trasie, a elektrycznie regulowane fotele pozwalają na ustawienie ich co do milimetra w różnych kierunkach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje w lecie chłodzi i o to chodzi!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak zakładał producent jest to limuzyna dla maksymalnie 4 osób, które mają podróżować wygodnie. Piąta osoba nie może liczyć na nadmiar komfortu.
5,0
Wyciszenie
Wiadomo, że diesel z lat dziewięćdziesiątych nie może być cichutki, ale fabryczne wyciszenie pozwala o tym zapomnieć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ktoś kupuje "S Klasse" to nie powinien narzekać na to, że auto pali więcej niż Toyota, czy Ford. Takiego auta nie kupuje się przypadkowo, tylko z premedytacją.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowego bym nie kupił, bo jestem sknera, ale używany w dobrym stanie jest wart swojej ceny tym bardziej, że takie auta mocno tracą na wartości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po dwudziestu latach użytkowania zawsze coś się zepsuje i trzeba się z tym liczyć, nic nie jest wieczne. Ja miałem problem z pompą wtryskową. Trochę ciekła i zapowietrzała się jak było mało paliwa w baku, ale po regeneracji jest jak nowa. Kilka innych usterek też było, ale było to normalne zużycie materiału.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za przyjemność trzeba płacić jak powiedział kiedyś mój kolega. Auto jest warte swojej ceny i koniec.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 Turbo-D 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa S W140 Sedan