Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes SLK R170 Roadster

jeździec, 9 lat temu
Silnik 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes SLK R170 Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i otwierany dach to potęga tego samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza rdzę pogania, trzeba dbać o zabawkę
4,0
Całokształt
5 gwiazdek to za dużo biorąc pod uwagę,że r170 po lifcie ma straszną blachę, nie ma modelu,który nie doświadczyłby rdzy
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na silnik 2.0 jest bardzo szybki, duży plus to też elastyczność, przy 160 km/h po dodaniu gazu czuć,że auto nadal "leci"
4,0
Skrzynia biegów
Automat to dobry wybór. Lepszy wybór niż manualna, ponieważ auto nie szarpie,tylko płynnie przyspiesza. Testowałem manualne,przy sportowej jeździe zazwyczaj zdjęcie sprzęgła = mocne szarpnięcie, nic przyjemnego.
5,0
Układ jezdny
SLK to duży gokart, jeśli układ jest sprawny to ciasne szybkie zakręty nie są mu straszne. To czysta przyjemność.
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba polegać na lusterkach, wychylanie się przez ramie kiepski pomysł,bo i tak martwa strefa jest poza zasięgiem wzroku.
4,0
Ergonomia
Przyciski czytelne, wycieraczki w lewej dźwigni razem z kierunkowskazami a nieco wyżej dźwignia tempomatu, nietypowo. Otwieranie szyb przy skrzyni biegów, na początku to dziwne,ale po czasie wygodniejsze niż w drzwiach
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, wentylacja dość dobra,choć brakuje większego wyboru nakierowania nawiewu, szczególnie jeśli chodzi o przednią szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli ktoś szuka przestrzeni niech szuka innego samochodu. Jest miejsce na nogi, schowek na litrową butelkę coli i kilka siatek na gazety. Co do miejsca na głowę, 180cm to żaden problem, powyżej 190 może być ciasno.
5,0
Wyciszenie
Biorąc pod uwagę,że to roadster wyciszenie jest super, przy 200km/h można rozmawiać dość swobodnie bez zdzierania strun głosowych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są bardzo drogie, choć też nie tanie jak dla popularnych wozidełek,ale to zrozumiałe. Minus to duże spalanie, 2l więcej niż spalanie typowych samochodów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby tak karoseria nie korodowała nieuchronnie i środek nie był wykonany z tandetnego malowanego plastiku,z którego lakier schodzi to nie byłoby się do czego przyczepić
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zwykle to kwestia zużycia drobnych rzeczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem jak dotąd niemiłych przygód.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes SLK R170 Roadster