Szukaj

Informacje o Mercedes SLK

Lata produkcji: 1996 – 2015
Segment: Auta sportowe

Luksusowy kompaktowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment G) produkowany w latach 1996-2015. W ofercie Mercedesa zajął miejsce obok większego i starszego modelu SL, z którym dzielił część elementów. Większość technicznych rozwiązań SLK przejmował natomiast z Klasy C. W 2011 roku debiutowała trzecia generacja modelu (oznaczenie R172; SLK I to R170, SLK II – R171), ostatnia przed zmianą jego nazwy na SLC, w związku z uporządkowaniem nazewnictwa marki. Skrót SLK w nazwie modelu odnosił się do słów „Sportlich, Leich und Kurz”, czyli „sportowy, lekki i krótki”.

czytaj więcej
Powagosław

Piękny roadster, w przypadku którego podobieństwa do diabelskiego SLR są jednocześnie błogosławieństwem i zmorą. Wygląda równie dobrze, ale tym samym więcej obiecuje niż jest w stanie osiągnąć. Oceniających go przez pryzmat SLR jest jednak na tyle niewielu, że nie ma po co rozdzierać szat.

~Powagosław
Luzacjusz

Czasem mniej znaczy więcej. Dlatego SLK wygląda lepiej od SL i to bez względu na to, czy jest, czy nie jest SLR-em dla ubogich. Zresztą – Kraków jest tylko jeden, ale we Wrocławiu też fajnie się mieszka.

~Luzacjusz

Mercedes SLK – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Mercedes SLK

Liczba ocen: 38
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Silnik

Wady

- Koszty utrzymania - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~k
Roadster 2.3 (230 Kompressor) 197KM 145kW
Mercedes SLK R170
Swietne auto na weekendy i nie tylko z dosc duzym bagaznikiem, szybkie, na kazda pogode i sezon zima lato ze wzgledu na twardy dach, dwu strefowa klima, skorzane elektrycznie podgrzewane siedzenia, system audio Bose z subwooferem, bardzo dobrze i pewnie sie prowadzi az do predkosci maksymalnej 240 ktora osiaga bez problemu, jest bardzo komfortowy w porownaniu do Bmki w M a bez porownania do A6 Sline, sprezysty nie tlucze tak na polskich drogach , duzo frajdy za mega przyzwoite pienidze, pomalu young timer przyszly klasyk dlatego trzymam swojego w topowej kondycji. Swietna alternatywa do motocykla.
4,5
~stateczny-kierowca
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Mercedes SLK R170
Mam auto od miesiąca i nie zaluje zakupu. Po 188000 km. nie widać ubytku mocy, komfortu jazdy czy zużycia. Frajdę zapewnia tylny napęd i zapas mocy - choć kola potrafią zabuksować przy przyspieszeniu. Mam 185 cm wzrostu i zauważam nieco malo miejsca nad głową. Mam nadzieję że latem mnie będę na to zwracał uwagi. Jedyną wadą jaką zauwazylem jest spalenie - średnio po mieście 13 l na setkę . Ale z uwagi ze jeżdżę dla frajdy i nie robie dlugizh tras jest ok. Na pochwalę zasługuje jakość wykonania po 10 latah auto wygląda naprawdę swierzo. Jak nie będzie sie psuło to zostawię dla syna. W porownaniu do BMW 318 ti Mercedes goruje jakością wykonania i solidnością.
4,4
~Kierowca_rajdowca
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 192KM 141kW
Mercedes SLK R170
Ogólnie rzecz ujmując, poza wg. niektórych "babskim" wyglądem, auto jest super, na zimę i na lato, silniki z kompresorem od 190 Koni zgarniają sie od dolu do gory poza dziura na 3000 (chip niweluje tę dziure, poza samym dodatkiem mocy) zatem maja moc, sa bezpiecznie i lanserskie, jak ktos nie potrzebuje wozic rodziny to idealne auto, bagaznik ma okolo 150 Litrow przy zlozonym dachu, bez okolo 350 litrow co pozwala mu na wyjazd wakacyjny dla 2 osob na 14 dni... Auto jak najbardziej do polecenia mi iz "ZDROWE" roczniki 10+ wciaz sa w cenach 25 tys. +

Raporty spalania Mercedes SLK

Liczba raportów: 58
Średnie spalanie dla Mercedes SLK
8,0 – 16,3
l/100 km
6,6
l/100 km
10,8 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Roadster 200 BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Mercedes SLK R172
Minimalne spalanie bardzo oszczednie jadac na autostardzie to 5.9 l. Ustawione 90 km/h na tempomacie w granicach 6.3 - 6.5, nie jest zle. Srednia z calego baku na komputerze 8.1, co mnie zdziwilo z tankowania wyszlo 7.8 litra :) Pelnia radosci z przyspieszenia i dzwieku to srednia w granicach 11-14, nadal nie ma tragedii jak na sportowego Roadstera. Do jazdy z otwartym dachem na autostradzie musimy doliczyc 0,5 litra :) wieksze opory powietrza niestety.. Z moich obliczen taka srednia srednich to okolo 8.5 - 9 litrow... Ogolnie auto w miare ekonomiczne i godne polecenia.
10,5
Roadster 3.5 V6 (350) 272KM 200kW
Mercedes SLK R171
Spalenie uważam za dobre jak na taką pojemność i moc. Jeżdżąc po dużym mieście całkiem spokojne spala ok 11 litrów, kiedy zaczynamy stać w korkach spalanie wzrasta do 13,5.Dynamiczna jazda po mieście (bez wygłupów) to ok. 14,5l. Natomiast jeśli chcemy poszaleć to spalanie wzrasta nawet do 19l (przy ciężkiej nodze). Poza miastem np. na autostradzie z prędkością do 140km/h to ok.11l , droga powiatowa prędkość do 80 km/h 9l. Raz udało mi się zejść do 8,6l ale to była naprawdę wolna jazda spowodowana zatorem na drodze.
9,9
Roadster 3.5 V6 (350) 272KM 200kW
Mercedes SLK R171
Jeżdżę około 30 tys. km rocznie więc sporo zastanawiałem się nad zakupem 3.5 V6. Na szczęście nie jest źle, zakładając że mniej więcej znam podstawy ekonomicznej jazdy. 10,5 litrów/100km przy obrotach utrzymywanych 2000-3000 RMP (czyli już można mieć satysfakcję z jazdy) na odcinkach 30 kilometrowych 50% miasto/ 50%trasa jest wg mnie bardzo dobrym wynikiem jak na auto z 272 KM pod maską. O dziwo jest to tyle ile podaje producent (spalanie średnie 10,6 l). Przy długich trasach ciężko mi jest zejść poniżej 9 litrów (pewnie trzeba by nie przekraczać 100 km/h aby osiągnąć fabryczne 7.8) natomiast na autostradzie przy prędkości 160 km/h pali około 10.4 (wszystkie wartości mierzone podczas tankowania, choć fakt faktem, że komputer pokazuje to samo) W zimie, jeżdżąc tylko w mieście spala około 13-14. Oczywiście jeżeli poniesie nas ułańska fantazja, to i 17 łyknie, natomiast jak opisałem powyżej jak na stosunek mocy/masy spalanie jest bardzo dobre.
Mercedes SLK