Szukaj

Ocena kierowcy - Mercury Villager II

Tomasz Torn, 6 lat temu
Silnik 3.3 170KM 125kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mercury Villager II 3.3 170KM 125kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie spotkałem takiego silnika. Miałem już trzy Villagery. Gdybym był pierwszym właścicielem Mercurego w Polsce i dostałbym go z bardzo małym przebiegiem - miałbym tylko jednego Villagera.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Trzeba odróżnić usterkę od wymiany części zużywających się
4,0
Całokształt
Długo bym musiał pisać - jeździłem modelem produkowanym w 92/93 , 93, 94 i 95. 1995 to pełen elektronik - uchylne boczne okna itp Cyfrowa tablica nie bardzo mi jednak odpowiada. Przejechałem Villagerami kilkaset tysięcy kilometrów łącznie. No i nie mogę się od nich "uwolnić". Rewelacyjny silnik. Płynnie działająca skrzynia. Najlepszy model tego auta z 1994 roku i w tym też modelu najlepsza blacha. Bardzo wygodne kapitańskie fotele. Można jechać tysiąc i więcej kilometrów bez zmęczenia. Trzy litry przyspieszają niesamowicie, jedynie na skrzynię automatyczną trzeba uważać by nie przeciążać jej szybkim przyspieszeniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przejeżdża milion i więcej kilometrów. Rewelacyjna wolnossąca jednostka rodem z Nissana Maximy. Nie masz (na szczęście turbiny) więc i stąd takie wysokie przebiegi silnika
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie i dobrze zmienia biegi nie można jednak robić z tego auta pseudo rajdowego auta bo skrzynia może tego nie wytrzymać Przyspiesza i wchodzi na obroty niesamowicie
5,0
Układ jezdny
Jeśli dbasz o niego w całości działa bez zarzutu. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Zdziwisz się jak niedrogie są części do niego
3,0
Karoseria
Problem z rdzą. Jeśli sprowadziłeś to auto z USA bez rdzy - zabezpiecz je w Polsce. Najlepsza blacha w roczniku 1994. Potem dużo gorzej.
Komfort
5,0
Widoczność
Idealna widoczność z kapitańskiego fotela kierowcy To samo boki i tył. Nocą masz doświetlanie boków drogi przy skręcaniu prawo i lewo. Ja jeździłem na USA halogenach. Nie wolno pakować do niego PRL H4. Nie po to masz USA auto abyś w nim rzeźbił.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką wygodne i niczego nie szukasz. Idealna pozycja za kierownicą
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre. Dobrze i szybko się dogrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealna. Auto ma 7 miejsc. Jeśli wyjmiesz rząd foteli to na dobrą sprawę możesz spokojnie traktować auto jak kemping i w nim spać z wyjętym rzędem foteli. W ostatnim rzędzie jest troszkę mniej miejsca na nogi ale są pełne siedziska a nie imitacja foteli w niektórych drogich autach. Podpory pod ręce sprawia że nie męczy się kierowca i pasażerowie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Mój mechanik poprosił kolegę i pokazał mu jak bezszmerowo pracuje silnik. Można położyć małą monetę i się nie zsunie z silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od obrotów i płynnej bądź też nie jeździe. Obroty 2500 do 3000 obr/min. to jazda ekonomiczna. Masz silnik 3000 ccm więc cudów typu 6 czy 7 litrów nie oczekuj. Gwałtowne przyspieszanie to gwałtowne spalanie. Pali ok 9l/100km, w cyklu miejskim 12 - 13l/100km. Zaskoczy ciebie cena wielu części (oczywiście oryginalnych) w hurtowniach typu US Auto. Kładź oryginały albo nie zawracaj sobie głowy tym autem. Dasz mu najlepsze - otrzymasz najlepsze. Niczego nie sprowadzałem z USA - części są w Polsce. Jasne że wyjątki się zdarzają.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielką cenę otrzymujesz super jakość. Zabierzesz rodzinę rower deskę - co chcesz. Było by najlepiej by mieć auto jako Nr1 właściciel w Polsce.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są różne zdania. Zużycie części to nie uszkodzenie. Patrz po kim kupujesz. Musisz umieć ocenić jakość auta którym już w Polsce jeździło kilka osób. Jeśli ktoś rzeźbił w tym aucie - złóż słowa współczucia autu. Od właściciela wyjdź - nie kupuj tego auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
A ciągnie aby się ścigać tym autem , bo tak "odchodzi" ze skrzyżowania i świateł że resztę masz w lusterku wstecznym. Jeśli jednak przeciążysz skrzynię - po ok. roku skrzynia ci padnie, a to już poważna awaria. Wolnoobrotowy silnik to długowieczny silnik. Jechałem ostatnio super marką auta gdzie z 1400ccm wyciągnęli z turbiną super przyspieszenia. Turbina to pozorna przyjemność bo w końcu się ta sokowirówka przekręci. Tu turbiny nie ma.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.3 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercury Villager II