Szukaj

Ocena kierowcy - MG F I

practicator, 12 lat temu
Silnik 1.8 i 120KM 88kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
MG F I 1.8 i 120KM 88kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeśli się o niego dba, potrafi pokochać swojego właściciela, i dać z siebie wszystko co najlepsze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelka głowicy
Zawieszenie : Końcówki drążków, tuleje, gruszki hydrogazowe.
Karoseria : Blachy lubią rdzewieć na łączeniach.
4,0
Całokształt
Kupując ten samochód trzeba być świadomym co się chce kupić, i co ten samochód ma do zaoferowania. Wrażenia z jazdy po krętych górskich drogach, w słońcu z wiatrem we włosach niezapomniane. Jednak samochód na miasto średnio się nadaje (trzeba pilnować żeby nic na wierzchu nie zoastawić) a już na mokrą, śliską zimę w naszym kraju zupełnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik, duża kultura pracy, chętnie wkręca się na obroty, i mruczy bardzo, ale to bardzo przyjemnie.
4,0
Skrzynia biegów
Ciężko wchodzą przełożenia, jednak są one dobrze dobrane.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie hydrogazowe świetnie się tu nadaje. Problemem może być dopompowanie gruszek (nie wszędzie da się to zrobić). Problemy sprawia przy większych prędkościach na pofalowanej wiejskiej drodze - klei się do nierówności, lubi ściągać na boki (tak od 120 km/h)
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra. Tylna szyba po pewnym czasie matowieje. Z dachem należy często się pochylać aby widzieć światła (mam 185 cm). Bez dacu lepszej widoczności być nie może.
5,0
Ergonomia
3 schowki, ten przed pasażerem potężny (niski, ale bardzo głęboki) zamykany na kluczyk. dwa nieduże między fotelami (są podpięte pod alarm) trochę miejsca za fotelami, do tego kufer z tyłu - głęboki, krótki - na pewno nie dla dostawcy pizzy - lubi być w nim ciepło od silnika z przodu można upchnąć wszystkie gaśnice, podnośniki, narzędzia i inne przedmioty które nie boją się wody - trochę miejsca tam mimo dojazdówki jest
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja? dobra, choć prościej dach ściągnąć :) grzanie - działa już po ok. 2-3 min, włączone na full smaży ręce i nogi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająco miejsca - trochę wąsko, ale na długość więcej nie potrzeba. pasażer na brak miejsca na nogi nie może narzekać. pozycja za kierownicą dość specyficzna (najlepsza półleżąca)
3,0
Wyciszenie
można by lepiej wyciszyć pokrywę silnika - przy zamkniętym dachu jest dość głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części tanie, dostępne, zużycie paliwa w normie 7-10l jeżdżąc przepisowo
5,0
Stosunek jakość/cena
Z racji upadku marki MG Rover Group jest to samochód dość tani, w porównaniu do Bawarskiego kuzyna przyjemniejszy i bardziej ekstrawagancki. Warto szukać egzemplarzy z silnikiem 1.8 VVI
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tu odpada boczek, tu uchwyt lusterka, tu coś tam coś - samochód ma już swoje lata i daje o sobie znać
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeśli silnik nie był katowany, eksploatowany zgodnie z zaleceniami, to problemów nie będzie - bolączką tej serii silników, zwłaszcza z pierwszych modeli jest problem uszczelki głowicy, która w naprawie jest dosyć kosztowna

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
MG F I