Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Ocena kierowcy - MG TF I Cabrio

Janusz, 5 lat temu
Silnik 1.8 136KM 100kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 89 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
MG TF I Cabrio 1.8 136 KM 100 kW - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wiedzialem juz wczesniej, ze auta z silnikiem centralnym to szczegölny gatunek, ten MG zaskoczyl mnie jednak tym ze jego obszar zachowan krytycznych jest w otwartym ruchu drogowym praktycznie nie do osiägniecia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wymiana sprzegla
5,0
Całokształt
Niecodzienne auto z charakterem i fantastycznymi wlasnosciami jezdnymi. Urok retro w poläczeniu z nowoczesnä koncepcjä.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ulokowany centralnie - zaraz za oparciem siedzenia, dla poprawy wentylacji i chlodzenia w ciasnym przedziale silnikowym bez niepotrzebnych mat wytlumiajäcych- komunikuje kierowcy bezposrednio swöj naströj. Kontrola plynu chlodzenia i oleju raz na tydzien - to wazne, bo jak kazdy silnik centralny pracuje w utrudnionych warunkach termicznych.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, dobrze zestopniowana, krötkie drogi, jak trzeba to na drugim do 100 km/h
5,0
Układ jezdny
Jeden z glöwnych atutöw tego modelu. Dzieki centralnym umieszczeniu ciezkich czesci (silnik i skrzynia biegöw) niemal bez efektu bezwladnosci mas przy jezdzie po zakretach. Dlatego zrezygnowano z elektronicznych systemöw stabilizacyjnych,przy calkowicie neutralnym zachowaniu w jezdzie po luku szybkosc jest ograniczona tylko przez antycypacje sytuacji przed maskä i jakosc muskulatury karku kierowcy.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto zbudowano na grupie podlogowej Lotusa Elise, dla zwiekszenia sztywnosci karoserii w ksztalcie zaznaczonej wanny, wiec posladki zalogi znajdujä sie ok. 20 cm nad poziomem asfaltu - silä rzeczy oczy ma sie nieco wyzej niz klamki otaczajäcych aut, wiec nie ma co sie rozglädac...
5,0
Ergonomia
Auto zbudowano w tradycji klasycznych malych angielskich roadsteröw z glöwnym naciskiem na prostote i plynnosc obslugi. Wszystko jest ergonomicznie bez zarzutu, w czasie lotu po zakretach obsluga czysto intuicyjna. Konstrukcja lekkiego dachu tekstylnego genialnie prosta, obsluga manualna (zadnych psujäcych sie silniköw i dzwigni).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo skuteczna, bez zarzutu. Niektörzy marudzä, ze kompresor klimatyzacji ulokowany jest niewygodnie w tunelu na nogi pasazera - ale to z powodu optymalnego rozlozenia mas samochodu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest malo, przy wsiadaniu ma sie wrazenie, ze to auto \"wciäga\" sie na siebie jak rekawiczke. Widze to jako zalete, bo przy tych szybkosciach po luku jakie tu sä mozliwe jest lepiej gdy sila odsrodkowa nie znajduje zbyt wielu mozliwosci gry cialami zalogi.
2,0
Wyciszenie
Czegos takiego jak \"wyciszenie\" tu nie ma - byloby to sprzeczne z koncepcjä lekkiego roadstera z silnikiem centralnym.
Ekonomiczność
5,0
Koszty utrzymania
Koszta? Zuzycie paliwa przez tak lekkie auto (1100 kg) nie jest zadnä kwestiä. Wazne: Znalezienie warsztatu w przeszlosci autoryzowanego przez Rover/MG , nowe, firmowe czesci niedrogie, juz raczej godziny pracy mechanika - bo obsluga silnika centralnego z powodu trudnego dostepu trwa nieco dluzej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie do pobicia. Osmiolatek z 80.000 km w klasycznym zestawie english racing green, jasno-bezowä skörä,kierownicä i deskä rozdzielczä w drewnie i w kolorze zielonym stonowanym pokryciem dachu tekstylnego za... 23000zl
Niezawodność
5,0
Drobne usterki
Kupilem to auto jako osmiolatka z czterema wlascicielami przede mnä - w ciägu roku uzytkowania przeze mnie nie bylo zadnych drobnych usterek.
4,0
Poważne usterki
Jedna wieksza naprawa - sprzeglo, kompletna wymiana - koszt wszystkich czesci ca. 850 zl. No cöz - poprzednimi samochodami osiägalem do 320.000 km na pierwszym sprzegle, ale tutaj nie wiadomo ile czucia w stopie mieli moi poprzednicy.

Zużycie paliwa 1.8 136KM 100kW [l/100km]

7,4

Minimalne średnie zużycie paliwa

7,3

Maksymalne średnie zużycie paliwa

9,5

Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe

5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla MG TF I Cabrio 1.8 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
11,02 zł
1,0
l/100km
Zobacz dzienniki