Szukaj

Ocena kierowcy - Mini Clubman F54 Kombi

Mateusz, 3 lata temu
Silnik 2.0 192KM 141kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mini Clubman F54 Kombi 2.0 192KM 141kW 2015-2020 - Oceń swoje auto
3,57
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To jak wygląda, jak jest pojemne, jak dobra ma skrzynie i jak swietny układ kierowniczy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Odpadają uszczelki
3,0
Całokształt
Auto zachwyca i rozczarowuje jednocześnie. Należy się MOCNO zastanowić przed jego zakupem i nie ulegać emocjom. Ja nieco żałuję bo za te pieniądze można mieć lepiej. Jeśli nie jest to jedyne auto w domu, może warto rozważyć. Jako główne auto niestety wydałbym pieniądze gdzie indziej i to zupełnie nie z powodów praktycznych (bo to auto jest bardzo praktyczne). Generalnie największą wadą tego auta jest to że jeszcze maczali w nim palce Brytyjczycy... Sorry ale styl to nie wszystko, wszystko co jest w tym aucie niemieckie i spod ręki BMW jest dobre albo bardzo dobre. Reszta to brytyjskie niedoróbki i spuścizna, które psują mi radość z tego auta. Brytyjska motoryzacja tylko stereotypowo w Polsce słynie z wysokiej jakości, prawda o ich produktach jest raczej brutalna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Absolutnie rewelacyjne spalanie. Ten silnik nie umie wypić, nie trzeba się starać żeby mieć w trasie 7-7.5 litra, a normalna każda skutkuje spalaniem 6.2. Trzeba się zdrowo nagimnastykowac (bezmyślnie cisnąć do odcinki) żeby dojść do 10-11 litrów.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna, nie gubi się, nie panikuje, nie szarpie, najlepszy element tego auta, w życiu żadnego manuala.
4,0
Układ jezdny
Sporo obiecuje ale to auto nie jest małe i lekkie i mocno ucieka w zakrętów. W zawieszeniu i układzie czuć pieniądze, samo kierowanie jest bardzo przyjemne za sprawą bardzo precyzyjnie i z wyczuwalnym oporem działającej kierownicy.
3,0
Karoseria
Słabo wykończona. Dużo niedoróbek, woda z bocznych kierunkowskazach, fatalny lakier na dachu i słupkach bocznych, jak w jakimś Fiacie. Uszczelki boczne trzymają się na słowo honoru, widać spore oszczędności jak się przyjrzeć.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu zerowa, martwe punkty w lusterkach bocznych.
2,0
Ergonomia
Mój największy zarzut. To auto potrafi być diabelnie niewygodne i irytujace. Zalezy z czego się co przesiadacie, ale miałem już trochę tych samochodów w życiu i punkt wyjścia był raczej wysoki. Srogo się rozczarowałem w wielu kwestiach. Fatalne ustawienia (wąski zakres regulacji) kolumny kierowniczej. Wyższym osobom ciężko znaleźć wygodne ustawienie. Brak regulacji podłokietnika. Fatalne sterowanie radiem o ekranem, pewne funkcje wymagają odrywania się od fotela i wzroku od drogi na dłużej. Brak powiązania ekranu centralnego z zegarami, to właściwie dwa niezależne systemy. Menu mało intuicyjne, wiele funkcji schowanych głęboko. Brak synchronizacji climatronica (w aucie za 170000 zł!). Temperatura trzeba kręcić raz jednym raz drugim pokrętłem. Brak regulacji odcinka ledzwiowego. Brak podłokietnika z tyłu. Na plus BARDZO wygodne fotele sportowe, twarde i solidne dają naprawdę komfort plecom.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabiutka. Na maksa wieje jak w innych autach na średnio. Długo się nagrzewa. Działa jak w aucie za 60 tys zł. Brak synchronizacji pomiędzy strefami klimatyzacji, trzeba kręcić raz jednym raz drugim pokrętłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy się dziwi. Dużo dla wszystkich i duży bagażnik. Wygodne auto z bardzo mądrze rozdysponowana przestrzenią, również nad głową jest dużo miejsca (mam 186 cm).
3,0
Wyciszenie
Również nie przystaje klasie premium. Wolalbym słyszeć wydech a nie szum opon i wiatru, ciężko rozmawiać przy 140-150 km/h mimo że wywalilem badziewiaste opony runflat na dzień dobry.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo drogie ubezpieczenie i przeglady w ASO BMW. Ciężko ocenić póki co bo auto wciąż ma gwarancji ale stało już miesiąc w serwisie (woda na podłodze od rurki z klimatyzacji).
3,0
Stosunek jakość/cena
Raczej słaby. Gdyby nie silnik zdecydowanie kierowalbym swoje kroki chociażby w kierunku Audi S3, które biję to auto na glowe pod kątem systemów i wykończenia. Mini jest strasznie nierówne. Wiele elementów nawet nie stało koło premium, ale część rzeczy jest bardzo dobra. Cena nie jest w ogóle uzasadniona.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rok i jeden miesięczny postój w serwisie (chociaż bardziej z winy Bawaria Motors). Woda lala się pod nogi kierowcy i pasażera. Z rurki parownika. W efekcie całą podłoga do wymiany, auto odebrałem z uszkodzonymi plastikami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak poważnych

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mini Clubman F54 Kombi