Szukaj

Ocena kierowcy - Mini Mini R56 Hatchback

Szymon, 15 lat temu
Silnik 1.6 TD 110KM 81kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mini Mini R56 Hatchback 1.6 TD 110KM 81kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : zawieszenie, silnik, skrzynia, system audio, oraz system ogrzewania. Generalnie zaskoczyło i zauroczyło mnie całe auto :)
5,0
Całokształt
Bez wątpienia wspaniałe auto. Rewelacyjny samochód. Drogi ale wspaniały. Można się w nim zakochać. Za każdym razem gdy do niego wsiadam to się uśmiecham :) Czuję się w nim wesoło zrelaksowany i naprawdę polecam je wszystkim którzy mogą na taki wydatek sobie pozwolić :) Boski silnik, skrzynia i zawieszenie. Nie wspomniałem o systemie audio (mam wersję podstawową ale gra lepiej niż myślałem:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniały motor. 110 KM, 260 Nm i aż 75% momentu dostępne przy 1200 obr w takim małym samochodzie to istne szaleństwo. Wg. producenta 9.9 sek do 100 ale ja odnoszę wrażenie że 8-9 sek. Na 3 biegu po prostu mała rakieta. Wspaniała elastyczność gwarantowana także przez 6-cio biegową skrzynie. Bez żadnych problemów przy wyprzedzaniu. 1.9 TDi 110 Km w Golfie to przy tym słabizna :)Kręcić można aż do 5tys obr ( 6 tys odcięcie) co jest świetnym wynikiem jak na diesla. Powiem szczerze jestem zachwycony :) dałbym 6 gwiazdek gdybym mógł. Bardzo gorąco polecam choćby jazdę próbną choćby dla samego silnika. Prędkość maksymalna 200 km/h
5,0
Skrzynia biegów
Świetna 6-cio biegowa. Jechałem Peugeotem 207 z tym silnikiem i 5 -cio biegowym manualem i aż się prosiło o lepszą przekładnie i szósty bieg. Bardzo krótkie przełożenia. Bez szarpnięć, biegi wchodzą bardzo dokładnie i bezproblemowo. Wraz z silnikiem tworzą rewelacyjny tandem. 2 największe zalety auta, no może pomijając zawieszenie
5,0
Układ jezdny
Jeżdżę wersją z 16\" kołami i z dość twardymi oponami runflat. Celowo nie brałem 17-tek gdyż obawiałem się o komfort, chyba niepotrzebnie. Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności. Świetnie pokonuje kostkę brukową i \"kocie łby\" jedyne czego można się obawiać to głębokie dziury i wyrwy w drodze. Nie jest to citroen i nie przepłynie przez nie ale powiem szczerze, że spodziewałem się że będzie bardziej brutalny. Pokonuje nierówności podobnie jak Golf czy Audi A3. Trzymanie na drodze i w zakrętach to już osobna bajka. Nie jechałem jeszcze czymś co by się tak przyklejało do asfaltu. Czasem aż się sam siebie boje bo auto wręcz prowokuje do wciskania gazu w zakręcie co wcześniej mi się nigdy nie zdarzało. Nie ma znaczenia czy jedziesz w zakręcie 60,80 czy 100 po prostu to auto uwielbia \"bawić się\" w ciasnych łukach. Tam gdzie inni zwalniają do 60 miniak kusi do jazdy 80-90 :) Taki mały zadziorek który niejednemu ścigaczowi w Calibrze przyspieszającego na prostych daje pstryczka w nos po wyjściu z zakrętu :D
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność potwierdzona także przez ADAC. http://moto.wp.pl/gid,10722650,img,10722655,kat,0,galeria_zdjecie.html?T[page]=6 Jedyne co denerwuje niektórych to to, że trzeba stawać daleko od świateł gdyż linia dachu opada mocno na szybę. Widoczność dookoła auta jest bez zastrzeżeń czujniki parkowania - raczej niepotrzebne
4,0
Ergonomia
Trzeba się paru rzeczy nauczyć. To koszt pięknego designu wnętrza auta. Ale po tygodniu użytkowania już raczej wiadomo co gdzie jest. Nie ma tu większych udziwnień.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tu duży plus dla tego autka nagrzewanie trwa chwilunie. Super szybkie odparowywanie szyb. Bardzo wydajna klima i co ważne nie hałasuje. Co mi się bardzo podoba to system wyboru miejsca nawiewu. Po prostu mówimy miniakowi na co ma wiać. Szyny tak/nie, twarz tak/nie, nogi tak/nie prosto i przyjemnie tak jak powinno być
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu baaaardzo dobrze (mam 186 cm wzrostu) z tyłu... Bez komentarza. Drugi rząd siedzeń i bagażnik to naprawdę mała przestrzeń ale to jednak jest małe auto i chyba z tego założenia wyszli konstruktorzy
4,0
Wyciszenie
Jest nieźle ale mogłoby być lepiej. Auto jest wyciszone bardzo dobrze ale powyżej 150 hałasuje podobnie jak Tdi volkswagena.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa zaskakująco małe co z pewnością pozytywnie wpływa na kosztorys, wyniki spalania podobne jak w danych producenta. Drogie ubezpieczenie. Drogie części zamienne. Choć na gwarancji to nie problem. Ale jeśli ktoś chce o auto bardzo dbać to zawsze będzie drogo. Osobiście jestem człowiekiem który przedkłada jakość nad cenę dlatego też zdecydowałem się na to auto
5,0
Stosunek jakość/cena
Dlaczego 5 gwiazdek ? Po pierwsze Jakość jest baaaardzo wysoka a cena wysoka. Po drugie można uzyskać porządny rabat i nieźle wyposażone auto kupić za 80 tys
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
:)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mini Mini R56

Liczba wpisów: 3

Mini Mini R56 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mini Mini R56 Hatchback