Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt IV

theeagle@tenbit.pl, 22 lat temu
Silnik 1.3 GLi 12V 75KM 55kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 128 tys. km
Mitsubishi Colt IV 1.3 GLi 12V 75KM 55kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wady oczywiscie posiada a sa to zwiekszone zuzycie UWAGA niewlasciwego oleju Mobil 1 5W50 przy sportowej jezdzie. Jezeli ktos nie przekracza 120-130km/h jest niezawuwazlne ale jak ktos jezdzi do max czyli 170km/h niestety trzeba dolewac. Mysle ze wyciszenie moglo by byc lepsze i ogrzewanie, do reszty nie moge sie przyczepic.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie spotkalem sie jeszcze z silnikiem czterocylindrowym ktory by tak rowno pracowal na niskich obrotach. Natomiast elastycznosc jest na dobrym poziomie. Moc, wersja z gaznikiem ma 80KM pozwala na 11.7s do setki (katalogowo) wiec nie ma na co narzekac.
4,0
Skrzynia biegów
Gdyby nie rzadko ale jednak zachaczajaca jedynka bylo by 5.Krótkie skoki biegow i 15cm lewarek, zmiana biegow w miescie to przyjemnosc
4,0
Układ jezdny
Jak na samochod ktory przejechal ponad 125tys km nie mam mu nic do zarzucena, prowadzenia sprawia przyjemnosc wspomaganie jest bardzo dobre, uklad jest prcyzyjny. Zawiszenie nieco glosne, ale twarde i pozwalajace na pokonywanie zakretow z duzymi predkosciami. Podobne do hondy civic. Jednak dla ludzie ceniacych wyłącznie komfort nie polecam.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc do tylu i w luterkach bardzo dobra, prawe lusterko moglo by oddalac ale to kwestia przyzwyczjenia.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod reka. Prawa lapka lezy na podlokietniku tak samo jak lewa na wyprofilowanym oparciu na drzwiach. Nie trzeba odrywac wzroku od jezdni aby wlaczyc radio czy nadmych, wszystko jest o 10cm od drazka zmiany biegow.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moze, to dlatego ze mam wersje z bliskiego wschodu jest temu winne ale ogrzewanie jest powiedzmy wystarczajace do -10 ponizej trzeba zakryc chlodnice lub cos wlozyc po miedzy dwie chlodnice (klimatyzacji i silnika). Nawiewy sa bardzo dobre i nie mam zastrzezen.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest miejsca wystarczajaco dla 2m ludzi, szczegolnie ze szerkosc samochodu to prawie 1.7m z tylu jest gorzej. Jezeli ktos ma wiecej niz 1.8m bedzie z tylu narzekal.
3,0
Wyciszenie
Moglo by byc lepiej, powyzej 140km/h samochod staje sie nieprzyjemnie glosny ze wzgledu na ped powietrza. Jednak mysle ze to rewaznuje cicha praca silnika ktorego praktycznei nie slychac przy nizzszych predkosciach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa na trasie moze zejsc do okolo 6.5l na 100km jezeli sie nie przekracza 110km/h w miescie przy spokojniej jezdzie 8l ale maksyalnie zdarza sie i 10l/ ceny napraw sa na dosc umiarkowanym poziomie o ile nie robi sie tego w serwisie - tak slyszalem bo mi sie jeszcze nic nie popsulo :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jezeli za 14tys zl kupuje 7 letni samochod z klimatyzacja ktory po przejechaniu 25tys km ani razu niewlasiwie nie zapukal to co ja mam powiedziec? Oczywiscie 5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No popatrzmy 128tys i najwieksza naprawa to wymiana paska rozrzadu przy 90tys ale to chyba nie jest naprawa? :-) Aaa i jeszcze urwala mi sie rura wydechowa ale to chyba normalne jak sie o nia zaczepi, pospawalem i jest OK. Po za regulacja gaznika na poczatku i szwanukjacymi kablami WN ktotre juz dawno powinny byc wymienione nic sie nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem co to jest powazna usterka
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Colt IV 1.3 GLi 12V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,2
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Colt IV