Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt

Lata produkcji: 1978 – 2012
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany w latach 1978-2012. Przez wiele lat najpopularniejszy samochód Mitsubishi w Europie. W ofercie japońskiej marki Colt zastąpił model Precis. Początkowo był blisko powiązany z modelami Mirage i Lancer, które stanowiły czterodrzwiowe odmiany Colta. Do 1993 roku zaliczano go do klasy kompaktów (segment C). Swoją nazwą samochód nawiązywał do linii Colt (modele 600, 800, 1000, 1100 i 1500) z lat sześćdziesiątych. Po siódmej generacji Colt został wycofany z rynku i zastąpiony nowym modelem Space Star, który poza Europą oferowany jest pod nazwą Mirage.
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz

Oceny Mitsubishi Colt

Liczba ocen: 724
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Brak poważnych usterek + Brak drobnych usterek

Wady

- Karoseria - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Lolek
Hatchback 1.3 i 75KM 55kW
Mitsubishi Colt V
Samochód kupiłem za 3 tysiące. Koszty eksploatacji czyli wymiana filtrów, rozrządu i klocków wyniosła niecały tysiąc złotych dzięki temu, że robię to samemu w swoim garażu. Opłaca się jak narazie ponad 60 tysiącami kilometrów bez nawet najmniejszej awarii nie licząc przepalonych żarówek. Auto naprawdę godne polecania i potrafiące się odpłacić za to jak dbamy o nie i jak je eksploatujemy. Jedynym drobnym minusem są ogniska korozji na karoserii, które tanim kosztem można zlikwidować w garażu z należytą starannością
3,0
~astachu88
Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
Mitsubishi Colt VI
Dobre auto miejskie. Możliwość przesuwania tylnej kanapy daje sporą przestrzeń na zakupy, a kiedy jedziemy we 4 i nie mamy dużych bagaży można zrobić bardzo przyzwoita ilość miejsca dla pasażerów. 95 KM dobrze rozpędza samochód i poza wysoką pozycją za kierownicą to daje przyjemność z jazdy. Beznadziejne wyciszenie nie daje spokoju w trasie, mimo że bez problemu auto pojedzie zdecydowanie powyżej 150km/h. Ale od czego jest radio, które gra naprawdę ładnie. Mitsubishi colt cz3 to dobry pojazd dla początkującego kierowcy lub jako "wózek na zakupy" . Niestety samochód nie jest oszczędny i zżera go rdza.
4,8
~Wonski81
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Mitsubishi Colt VII
Całkowicie bezobsługowy i bezawaryjny samochód. Wspaniały silnik, trwałe zawieszenie, reszta jest już kwestia sporną ;) W mojej rodzinie ma dożywocie. Nie sprzedam i nie oddam, chyba ze nagle zaczną się dziać jakieś cuda i zacznie generować poważne wydatki- w myśl zasady: nigdy nie mów nigdy. Auto jest jednak pełne kompromisów. Proste, bezawaryjne zawieszenie nie daje wspaniałego komfortu. Jednakże 9 lat jeżdżenia po Śląsku bez wymiany ani jednej czesci, wynagradza ta niedoskonałość. Silnik wspaniałe mruczy i ma niezłe kopyto na wyższych obrotach i można objechać naprawdę niezle bryki tym brzdącem. Nie posiada turbiny i dziwnych rozwiązań. Przy normalnej eksploatacji ciężki do zarżnięcia. Spalanie mniejsze o pół litra czy litr byłoby naprawdę przyjemne, jednak prostota i bezawaryjność jest warta tych paru zł więcej na każde 100 km. Różne auta miałem, w tym wspaniałe VW i już w sumie nie wierze w bajki o niskich kosztach utrzymania Passata, BMW czy jakiegoś A4. Przykładowo spalanie 5l na trasie, a co rok remont zawieszenia za 1500zl. Auto jest budżetowe, nowe nie kosztowało wiele, na tle konkurencji oczywiście. Uzyte we wnętrzu materiały nie grzeszą jakością. Czuć i widać słabe plastiki, tapicerkę. Fotele są dla mnie niewygodne, wybieram wiec Renault, które tez posiadam, a Coltem popyla teraz głównie żona. Nic jednak nie trzeszczy i trzaska, wszystko działa. Plastiki tez jakoś nie wypłowiały. Podobnie jest z wnętrzem, również kompromisy. Nadmuchana kabina, to dość mały bagażnik. Auto duże nie jest generalnie wiec można to zaakceptować. Myśle, ze jednak projektanci mogli się bardziej wysilic i nieco inaczej zaprojektować wnętrze nie tracąc wiele miejsca w kabinie. Takie to właśnie auto, pełne kompromisów. Trzeba wiec świadomie wybrać.

Raporty spalania Mitsubishi Colt

Liczba raportów: 727
Średnie spalanie dla Mitsubishi Colt
5,9 – 11,4
l/100 km
5,1 – 5,9
l/100 km
6,3 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Hatchback 1.1 i 12V 75KM 55kW
Mitsubishi Colt VI
Przy 90-ciu na autostradzie pali śmiesznie mało. A jeździć niestety należy z prędkością tira, bo przy 140 auto trzęsie się jak Soyuz III koziołkujący w atmosferze i podobnie pali. Samochód do odpalenia audiobooka/podcasta i niespiesznego turlania się w stronę celu. Jasne, twój kolega z podstawówki ze swoim Audi 80 lub Passatem będzie się z twoich osiągów śmiać, ale podróż z Krakowa nad morze kosztuje mnie 70 złotych. Do tego, auto dziwacznie wręcz pakowne, a w mieście nawet na gazie bardzo zrywne. Jedyny problem to widoczność na zakrętach, boczne kolumny wręcz zachęcają do wjechania w kogoś na dwupasmowym rondzie, bo tak bardzo nic nie widać. Jak chcesz tuningować lub zapie***lać, to sobie daruj, bo nawet z największym silnikiem wyciszenie pozostanie równie żadne.
4,7
Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW
Mitsubishi Colt VI
Mój komentarz będzie oczywiście odnosił się w całości do spalania paliwa w Colcie. Staram się jeździć ekonomicznie i rozsądnie (nie oznacza to zamulania!) i czy jadę sam czy z żoną i dzieckiem spalanie między 4,5, a 5 jest raczej standardem. Mówię tu u podmiejskim trasach (drogi krajowe i wojewódzkie, dojazdowe do miasta pow. 500k mieszkańców). Aby uzyskiwać dobre wyniku w spalaniu paliwa trzeba umiejętnie posługiwać się pedałem gazu... niewielka różnica w nacisku na pedał często nie powoduje wzrostu przyspieszenia, natomiast wzrost spalania owszem. Wyniki spalania na kilkudziesięcio kilometrowych trasach poniżej 4 litrów, również nie zaskakują. Auto użytkuję do ponad pół roku/ 10k km. Stosuje filtry i oleje wyższej klasy (m. in. olej silnikowy w pełni syntetyczny Motul 5W30 itd). Dodam, że silnik nie bierze oleju!.
6,6
Hatchback 1.3 i 75KM 55kW
Mitsubishi Colt V
Wyliczone przeze mnie spalania - jako średnie maksymalne podałem najwyższe, jakie mi wyszło w ciągu ostatniego półrocza. mniej niż 6,1 nie dałem rady zejść, ale w zimie spalanie potrafiło utrzymać się na poziomie. Aktualnie komputer podaje mi błędy od sondy lambda, i od czujnika przepustnicy, więc może uda się obniżyć. Nie jeżdżę jakoś bardzo ekonomicznie, czasami depnę mu obrotów i do tych 7 000, ale staram się jechać jednostajnie i przewidywać sytuację na drodze. Polecam samochód, silnik elastycznie reaguje na gaz.

Usterki Mitsubishi Colt

Liczba wpisów: 44
Silnik przy odpalaniu, gdy jest zimno albo mokro szarpie.
  • Mitsubishi Colt V 1.3 i 75KM 55kW 1996-2003
  • silnik
Problem pojawił się tydzień temu, gdy rano przed wyjazdem do pracy odpalam silnik owszem odpalił ale trzymał obroty ok. 500rpm i nie wiem jak to nazwać ale "burczał" jakby się dławił albo coś zaraz po odpaleniu jak lekko dodałem gazu i go potrzymałem chwile na ok 3000rpm to po dłuższej chwili sie uspokoił. A jak się śpiesze gdzieś i nie mam czasu by go rozgrzać to wogule nie jedzie. Przeczytałem już podobny artykuł na tej stronie i tam pomogła wymiana aparatu obrotowego, czy u mnie też pomoże?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Szarpanie podczas jazdy, kontrolka check-engine, problemy z odpalaniem, brak iskry.
  • Mitsubishi Colt IV 1.3 GLi 12V 75KM 55kW 1992-1996
  • silnik
Witam Od 2009 roku jestem posiadaczem Mitsubishi Colta IV (1992). Do tej pory samochód sprawował się dobrze, jednak zimą zaczął strasznie szarpać podczas jazdy, świeciła się kontrolka check engine i były problemy z odpalaniem. Mechanik wymienił wszystkie świece, przewody zapłonowe, kopułkę i palec od zapłonu i przez 2 dni wszystko działało. Po 2 dniach problem powrócił. Z ogromną trudnością odpaliłem samochód, a kiedy wreszcie ruszyłem pojechałem na stację benzynową LOTOS i wlałem świeżego paliwa (Benzyna98). Ponownie były problemy z uruchomieniem pojazdu, jednak po ok. 5-10 minutach kręcenia samochód odpalił i chodził bez zarzutów przez 20 km jazdy ze stcji do domu. Podczas powrotu zatrzymałem się na chwile, zgasiłem silnik i odpaliłem go ponownie bez zarzutów (na dotyk) - i tak kilka razy. Następnego dnia problem powrócił. Przypomnę że był wtedy środek zimy i temperatury w nocy spadały do ponad -25 stopni Celsjusza. Następne dni przyniosły kolejne problemy z odpalaniem. Pewnego dnia kiedy nie mogłem odpalić samochodu postanowiłem wlać do baku 1 litr denaturatu. Kilka minut później samochód odpalił, jednak obroty wciąż szalały. Po kilku dniach samochód całkowicie przestał odpalać. Mechanik powiedział że to najprawdopodobniej aparat zapłonowy. Ale zastanawia mnie fakt, dlaczego po wlaniu świeżego i w miarę ciepłego paliwa problem szarpania podczas jazdy i niemożliwość odpalenia znikały. W chwili obecnej samochód nie odpala, ale kręci. (BRAK ISKRY). Proszę o pomoc. ...
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Zacinający się pierwszy bieg.
  • Mitsubishi Colt VII
  • inne
Występowanie usterki:
Trudności z włączeniem 1 biegu.Średnio zdarza się to trzy, cztery razy podczas ok.godzinnej jazdy.Usterka ta objawia się tym,że przy wciśniętym sprzęgle 1 bieg blokuje się całkowicie.Trzeba wtedy puścić sprzęgło i jeszcze raz je wcisnąć wtedy jedynka wchodzi.Jest to niezwykle stresująca sytuacja w przypadku gdy np.trzeba szybko ruszyć.Można się też ratować ruszając z 2 biegu.Mój Colt ma dopiero 3 mce.Mam przez to popsutą całą radość z jazdy.Zgłaszałem ten problem do serwisu.Serwis po obserwacji uznał,że jest wszystko ok.
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Hatchback 1.1 i 12V 75KM 55kW
Mitsubishi Colt VI
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 27 tys. km
Auto mające na prawdę bardzo ekonomiczny silnik, a zarazem kopa i odpowiedni poziom mocy. Instalacja gazowa jaką montowałem to Brc Kit Alba - nie mam do czego się przyczepić. Nic nie zamula, silnik pracuje równo i poprawnie. Spalanie lpg około 7-8l.
5,0
Hatchback 3d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW
Mitsubishi Colt VII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Ja jestem bardzo zadowolony niskie spalanie..- niewiele niższe od spalania na benzynie... Ale jak planujecie zakup tego samochodu bez instalacji i chcecie ją założyć, to warto sprawdzić w salonie na podstawie numeru VIN, czy jest to wersja z "podwyższoną wytrzymałością"- "durability up" z komorą silnika wykonaną z wytrzymalszych materiałów.-przystowowanych do gazu...- wtedy...
4,5
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Mitsubishi Colt VII
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Montowałem dwa Mitsubishi Colt w tym samym czasie,autka prawie fabrycznie nowe.Na gazie jeżdżą super,instalacja założona bardzo profesjonalnie.Spalanie ciut wyższe od spalania benzyny,przełącza bardzo płynnie,nie szarpie.I tu ciekawostka,ostatnio będąc na przeglądzie w market Polu widziałem Mitsubishi Lancera prosto z salonu,bez nr.rejestracyjnych ,do którego mechanicy...
Mitsubishi Colt