Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer VI Kombi

Wojtek, 18 lat temu
Silnik 1.6 GLXi 16V 4WD 113KM 83kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 13 tys. km
Mitsubishi Lancer VI Kombi 1.6 GLXi 16V 4WD 113KM 83kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Moim zdaniem jest to ciekawa alternatywa dla ludzi, którzy chcą mieć coś innego (ten samochód można rozpoznać od razu i na ulicy również nieco inaczej wygląda, wprawdzie to kombi ale mimo wszystko ma swój urok, a z przodu konstrukcja zderzaka moim zdaniem jest rewelacyjna, sprawia on, że obserwator ma wrażenie jakby miał do czynienia z jakimś samochodem o sportowym charakterze, i dopiero spojrzenie z boku mówi, że jest to samochód przeznaczony dla niemal każdego. Poza wyglądem jest również niezawodność i kultura pracy silnika, układu zawieszenia itd. Poza tym napęd 4x4 w zimie będzie niezastąpiony. Brakować może w nim wygód jak klimatyzacja, elektryczne szyby czy ABS, ale to wszystko da się przeżyć kiedy poczuje się przyspieszenie :) Idealne auto rodzinne ale dla kogoś kto nie lubi się nudzić na trasie i wyjeżdża czasami również poza nią :))) Jednak najczęściej można spotkać wersje z napędem na przednie koła, ale jak ktoś poszuka dobrze to i 4x4 znajdzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chociaż moje autko to wersja kombi 4x4 i waży 1100 kg ale ten silnik potrafi je rozpędzić do setki bardzo szybko, i niejeden kierowca czasami się zdziwi (ja czasami również jak nie zwracam uwagi na prędkość często łapię się na tym że dopiero ruszyłem i już jest 100km/h). Poza tym pracuje bardzo cicho jeżeli pedał gazu jest używany niezbyt mocno, ale po naciśnięciu go głębiej reaguje bardzo żwawo i na dwójce i trójce ma naprawdę dobre przyspieszenia, ogólnie rzecz biorąc jest czym jechać w mieście i na trasie. Po przyzwyczajeniu się od osiągów silnika chciałoby się czegoś więcej, i ogólnie ciężko się przesiąść na coś słabszego potem. Po czuć wtedy brak mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bez zarzutu, żadnych zgrzytów, biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i lekko, lewarek jest krótki co umożliwia błyskawiczne zmiany biegów. Jedyny mały mankament występuje przy włączaniu biegu wstecznego - czasami lewarek nie wskoczy do końca ale w momencie zwalniania sprzęgła sam wpada na odpowiednie miejsce (to widać) , początkowo kiedy coś takiego miałem po prostu wyrzucałem na luz i potem wbijałem wsteczny, ale teraz już wiem że on i tak wskoczy na swoje miejsce. Poza tym co do biegów - jedynka bardzo krótka, dwójka już dużo dłuższa i można ciągnąć nawet do 80, ale optymalnie wrzucić trójkę przy 70, na biegach 4 i 5 już nie czuć takiej dynamiki ale mimo wszystko na trasie przy normalnej jeździe nie można absolutnie narzekać.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem układ jedzny jest tutaj rewelacją pod warunkiem, że ktoś na pierwszym miejscu stawia precyzję kierowania pojazdem a nie komfort, zawieszenie w porównaniu do normalnych samochodów jest o wiele twardsze, ale przez to w zakrętach przy większych prędkościach prowadzi się doskonale i dokładnie tam gdzie chcę (to dzięki napędowi 4x4 również). Nie wiem jak auto będzie spisywało się na śniegu i lodzie, ponieważ mam je dopiero 4 miesiące, ale mam nadzieję, że spełni moje oczekiwania.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzerzeń, widoczność od przodu na boki oraz do tyłu doskonała. Lusterka pokazują dokładnie to co ma być w nich widać.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, wszystkie przyciski i przełączniki są łatwo dostępne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mój sprzęt nie posiada klimatyzacji, więc w lato czasami jest gorąco, a nawiew wiele nie poprawia sprawy (można otworzyć szyby ale powyżej 80km/h robi się głośno w samochodzie wtedy). Co do ogrzewania to działa w miarę ok, chociaż chwilkę trzeba poczekać aż przednia szyba odparuje (około 2-3 minut). Co do nawiewu na kierowcę i pasażera jest całkiem ok i nie ma na co narzekać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z racji że jestem dość wyskoki i lubię siedzieć wygodnie, odsuwam sobie bardzo dalego fotel do tyłu, a mimo to na tylnej kanapie jest sporo miejsca, i nawet nieco więksi pasażerowie również się zmieszczą. Można całkiem komfortowo podróżować w 5 osób.
4,0
Wyciszenie
W środku jest cicho, dopiero jak silnik wchodzi powyżej 5000 rpm zaczyna być słychać jego odgłosy. Poza tym od prędkości 100 km/h jest bardzo cicho, do 140 nadal całkiem ok, dopiero przy większych prędkościach już jest głośnawo, ale zazwyczaj nie jeździ się tak szybko więc jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe mieszanej ok. 6.5l, natomiast przy bardzo ostrej jeździe na wysokich obrotach zwiększa zużycie paliwa nawet do 10l. Normalne części eksploatacyjne jak np. klocki hamulcowe (komplet na tył i przód) można kupić już za 200 zł (niestety takie hamulce kiedy się je bardzo rozgrzeje niestety tracą swoje właściwości i jest to bardzo odczuwalne pod pedałem hamulca). Inne części takie jak filtry itp. można również kupić z grosze. Drogie są takie rzeczy jak lusterka, reflektory itd - jeżeli nie ma zamienników to ich koszt czasami zwala z nóg, ale na szczęście nic się nie psuje więc nie ma z tym problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę śmiem twierdzić nie znajdzie się nic lepszego, chyba że przypadkiem. Tak więc podsumowując w maju tego roku za 9000 zł (wraz z opłatami, autko sprowadzone z austrii, obecnie można w Polsce dostać już za 6000zł) dostałem dobre auto kombi 4x4 z całkiem mocnym silnikiem i jednocześnie w miarę ekonomicznym, w wersji kombi jest w dodatku mnóstwo miejsca na bagaż (np. 10 kanistrów paliwa po 30l każdy mieści się w samym bagażniku :))) Nie mam założonej instalacji gazowej, chociaż jeżeli ktoś planuje bardzo dynamiczną jazdę może o tym pomyśleć. Auto nadaje się do wszystkiego w zasadzie i jestem z niego bardzo zadowolony jak do tej pory.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez kilka miesięcy nie zepsuło się nic więc można zapomnieć o awariach. Jedynie z mojej winy (miałem mało wody w chłodnicy i zaczęło gotować ją) wąż od chłodnicy pękł i lała się woda, więc musiałem kupić nowy, ale dopasowałem bodajże od jakiegoś polskiego traktora (pasuje idealnie, tylko trzeba było odciąć połowę).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj również nie mam zastrzerzeń, na razie zero problemów - tylko lać paliwo i cieszyć się z jazdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLXi 16V 4WD 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Lancer VI Kombi