Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer VIII Kombi

Marcin, 6 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 184 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Lancer VIII Kombi 1.6 i 16V 98KM 72kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : auto jest zwyczajnie świetne i nie zamienił bym go na inne - to prowadzenie na zakrętach :)
5,0
Całokształt
Nieduże kombi o świetnym prowadzeniu w zakrętach, nieduże bo bagażnik pomniejszony kosztem ilości miejsca w środku. Za to pasażerowie nie narzekają na brak miejsc :) . Auto pomimo silnika 1,6 zbiera się dobrze spod świateł ale silnik trzeba dobrze kręcić na obroty. Auto pokonało chwilowo 25 tkm na gazie, bez żadnych problemów. W kwestii awaryjności - regeneracja tylnego zacisku oraz wymiana łożyska tylnego. I tutaj polecam posprawdzać ceny zanim usiądziecie na krzesełku z tekstem po cholerę kupowałem Japońca:) Ceny wyjściowe niektórych części osłabiają ale jak poszuka się zmienników ze średniej półki to okazuje się że że jest tak źle , np. łożysko tył ( z piastą więc drogo) - ceny na dzień dobry 780 zł ale po 40 minutach poszukiwań po sklepach kupiłem dobry zamiennik za 260 zł, podobnie cewka zapłonowa (której jednak nie trzeba było wymieniać) cena za NGK 750 zł sztuka ale Beru ( raczej dobra) już tylko 250 zł sztuka. Generalnie polecam cierpliwość
Wrażenia
5,0
Silnik
Motor 1,6 ponoć nie do zdarcia - okaże się , chwilowo pomimo przebiegu ponad 180000 km brak widocznego zużycia oleju od wymiany do wymiany a auto raczej nie stoi - przebieg roczny około 25000 km.
4,0
Skrzynia biegów
Po zakupie przyzwyczajenia wymagała lekko hacząca się dwójka, szczególnie zimą. Po jakimś czasie się przyzwyczaiłem a im cieplej na dworzu tym mniej się haczy ale jest to podobno wada fabryczna tego auta. Generalnie biegi wchodzą ciasno i pewnie
5,0
Układ jezdny
Sztywno , twardo , głośno , auto nie lubi dziur, woli zdecydowanie jazdę po równym , świetnie prowadzi się w zakrętach. Pomimo dziurawych łódzkich ulic jak dotąd wymieniałem tylko komplet stabilizatora i to prawie zaraz po zakupie
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na boki i do przodu bez zarzutu choć długi przód wymaga przyzwyczajenia, z tyłu pomagają czujniki parkowania
5,0
Ergonomia
Auto ma wszystko co trzeba i wszystko na swoim miejscu, deska rozdzielcza mega przejrzysta , brak zbędnych wyświetlaczy które pokazują zbędne informacje, generalnie auto dla minimalisty :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima daje radę przy komplecie pasażerów, auto dogrzewa się w środku zimą więc chyba dobrze chociaż po włączeniu klimatronika przez chwilę jest głośno bo dmuchawa zaczyna pracować na pełnych obrotach do momentu osiągnięcia żądanej temperatury
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca dla kierowcy i pasażerów, z tyłu oparcie kanapy można pochylić do tyłu i siedzieć w pozycji leżącej:) - córka zachwycona na dłuższych trasach
4,0
Wyciszenie
Tutaj szału nie ma - przy prędkościach autostradowych jest raczej głośno chociaż nawet przy 180 nadal nie trzeba krzyczeć do siebie:) ale mogło by być lepiej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak zastrzeżeń, auto się ( odpukać ) nie psuje a części są dość dostępne, warto sprawdzić ceny części w kilku sklepach zanim wyda się na nie majątek! w kwestii spalania jest bardzo dobrze - 10 litrów gazu w cyklu mieszanym ( 70 % miasto reszta drogi lokalne) , trasa około 8,5 litra gazu, autostrada do 120 km/h - 9 litrów gazu, autostrada 140- 180 km/h z włączoną klimą - około 12 litrów gazu na 100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto ma wszystko co trzeba tzn klimatronik, elektryczne szyby i lusterka, podgrzewane lusterka. Koszt zakupu auta był sporo niższy niż samochodu np. ze stajni VW z tego samego rocznika - ja jestem zachwycony :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki nigdy nie zatrzymały mnie w trasie a ich usunięcie nie spowodowało konieczności zmiany trybu życia więc nie jest źle :) Zaraz po zakupie 160000 wymieniłem kpl. stabilizatora,przy około 168000 regeneracja tylnego zacisku- grzał się, przy 180000 łożysko z tyłu ponieważ zaczęło huczeć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - oby jak najdłużej:)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Lancer VIII Kombi 1.6 i 16V 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,50 zł
7,1
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Lancer VIII Kombi