Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer VIII Kombi

Jaco, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Lancer VIII Kombi 1.6 i 16V 98KM 72kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Fantastyczne prowadzenie auta. Szczególnie widać to po dłuższej jego eksploatacji i przesiadce do innego. Inne auta wydają się wtedy mało pewne. Auto kusi żeby jeździć i pokonywać zakręty. Chce się używać kierownicy i drążka zmiany biegów.
5,0
Całokształt
Wersja 1,6 Sport kombi jest idealnym typem dla młodej rodziny. Oryginalny wygląd, sportowy charakter, niezawodność i dobre wyposażenie. Suto ma ogromną ilość zalet, lecz nie jest innowacyjne w stylistyce. Jedno jest pewne. Po zakupie auta napewno nikt nie będzie żałował. Auta z każdym przejechanym kilometrem cieszy coraz bardziej. Jest nietuzinkowe, wzbudza zainteresowanie i szacunek. Chce się jeździć i jeździć....
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniała praca silnika! Bardzo cicho i równomiernie pracuje. Nie ma ogromnej mocy, ale jest elastyczny. Chcąc szybko wyprzedzić przy 90 km/h wystarczy zredukować na 3 i cała na przód, 5,5 rmp/min, 4 bieg i po wszystkim. W mieście fajnie się jeździ. Niestety daję "-" za spadek mocy przy włączonej klimatyzacji. Ogólnie silnik pracuje cicho, równo i jest elastyczny, tj na 3 biegu ciągnie od 3rmp/min.
5,0
Skrzynia biegów
Mistrzostwo! W moim modelu zawsze wchodzi lekko i z lekkim stukiem. Za ten "stuk" daję "+", ponieważ przypomina to jazdę sportowym autem. Taki dzwięk pamiętam z dzieciństwa, jak grałem na kompie w grę Need For Speed i jeżdziłem np.Viperem:) Lekko, szybko i precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Moja wersja to SPORT. jest to auto z rynku niemieckiego, gdzie wyposażenie i zawieszenie jest jak z modelu z motorem 2 litry a włożone jest 1,6. Obniżone, sztywne i 16 cali. To wszystko sprawia, że auto klei się do drogi ale na koleinach zciąga a na nierównowściach trzęsie. Auto robi wrażenie wcinania się w zakręt i prowokuje do ostrego ich brania. trzeba pilnować stanu opon. Układ jezdy robi wrażenie jazdy jak po szynach, ale zły stan opon może zrobić niespodziankę.
Komfort
5,0
Widoczność
5 z minusem. 5 za duże listerka boczne, możliwość parkowania bez większych problemów. Minus za tylnie zagłówki. Zasłaniają dolną połowę tylniej szyby. Moja wersja posiada przyciemniane szyby, ale nie jest to absolutnie żaden problem. Wszytsko dobrze widać - od środka oczywiście.
4,0
Ergonomia
Ma kilka dziwnych rozwiązań: 1. sterowanie lusterkami - zamiast na drzwiach - obok zegarów, 2. światła długie - chcąc mrygnąć trzeba uważać aby nie oślepić - długie włączamy przez "dzwignię do siebie"; krótki błysk tak samo, tylko że lżej. Reszta to same plusy, np regulacja fotela - starczy na 1,5 metrowe nogi:) Uwaga! Dla posiadaczy kierownicy MOMO dodatkowe wrażeniA. Jej wygląd i styl - TO JEST TO!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeździłem w zimę i lato. Ogrzewanie sprawne i mocne. Nawet zmarźluchom z tyłu jest dobrze. Auto posiada nawiewy na nogi tylnich pasażerów. Klimatyzacja działa sprawnie. Jadąc w letnią burzę wystarczy dać czadu na szybi i jest OK. Pomimo, iż posiadam manualną, to jadąc z mlutkim dzidziusiem nie mamy problemu z ustawieniem termperatury
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja kombi jest wystarczająca dla całej rodziny pod warunkiem, że bierezmy tylko torby podróżne. Cztery osoby mają dużo miejsca. Aktualnie jeżdżę z wózkiem typu gondola i w całosci mieści się do bagażnika. Sam bagażnik nie jest imponujacy , ale wystarczy.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cichutko. Powyżej 130 km/h robi sie głośniej ale do wytrzymania. Wersja Sport, czyli głośniejsza i słychać wszelkie nierówności. Ogólnie auto nie jest wzorem wyciszenia ale nie jest też zbyt głośne. Daję 4
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć. Z jednej strony silnik 1,6 należy do tych bardziej oszczędnych, a koszty ekspolatacji są takie jak w innych autach. Dodatkową zaletą jest bezusterkowość. Z drugiej strony ceny części zamienny to istny koszmar. Jest pięknie jak wszystko gra. Trzeba uważać na stłuczki bez AC. Ciągną po kieszeni równo. W korku najechałem przy 20 km/h na tył ciężarówki. Do wymiany zderzak, kratki, lampy, maska, błotnik i wzmocnienie. Koszt samych części to 8000 zł!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupisz a nie pożałujesz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
33000 zbyt mało żeby oceniać. Prawdziwy japończyk więc śmiało daję akonto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.W.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Lancer VIII Kombi