Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera I Hatchback

imstillhard, 14 lat temu
Silnik 2.0 D 75KM 55kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 229 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Almera I Hatchback 2.0 D 75KM 55kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodne auto, ładna bryła nadwozia i estetyczne wnętrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja- w nieocynkowanym, 11 letnim aucie to chyba nie jest niespodzianka?? tak, pojawia się na progach z tyłu, tudzież na podwoziu i elementach zawieszenia, trzeba sobie z tym jakoś radzić, ja w razie potrzeby czyszczę, zabezpieczam i zamalowuję, a podwozie konserwuję smarem, w Vectrze B z tego samego rocznika brat ma gorszą sytuację:)
5,0
Całokształt
Auto o prostej konstrukcji, z żywotnym i oszczędnym niedoładowanym silnikiem diesla, przyzwoitym, trwałym zawieszeniem, wygodne
Wrażenia
4,0
Silnik
75KM mówi samo za siebie. Wystarcza do spokojnej, rozsądnej jazdy z pkt A do B - to nie jest sportowiec. Dość głośny szczególnie tuż po rozruchu w zimie. Gdy się rozgrzeje, przy prędkości 90(100) km/h jest już cicho. Ma tutaj też znaczenie jakość paliwa. Jest elastyczny. Zdarzało mi się przez przypadek ruszyć z 2. Podjazdy na wzniesieniach>>> pas dla pojazdów wolnobieżnych:)
3,0
Skrzynia biegów
Moja ma już sporo przejechanych km. Czasem słychać lekkie zgrzytnięcie przy włączaniu 3. Bywa też że zanim wrzucę wsteczny muszę zrobić sekwencję 3-4-5-R bo inaczej nie da się wbić. W Lancerze 1.8D \'85r miałem podobnie
4,0
Układ jezdny
Tuż po zakupie z Holandii (184kkm) wydawało mi się bardzo twarde, za to w zakrętach trzymał się rewelacyjnie. Precyzyjnie reagował na ruch kierownicą. Po roku jazdy po polskich drogach musiałem wymienić amortyzatory przód i tył, tylne tuleje wahaczy przednich, i łączniki stabilizatora. Warto zainwestować w markowe amory (polecam Bilstein) Ja założyłem z przodu Tokico (trochę za miękkie) a z tyłu Kayaba i żałuję tego wyboru. Zawieszenie jest teraz zbyt elastyczne, ale to wina amorów nie auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam wersję hatchback z dużą powierzchnią szyb. Słupki są wąskie więc widoczność mam bardzo dobrą
5,0
Ergonomia
Fotele są przyjemnie twarde. Nie męczą w długiej trasie. Wszystko jest tam gdzie być powinno... oprócz klamek drzwi które mogłyby być ciut wyżej i bardziej z przodu oraz lampki podświetlenia kabiny która jest na środku dachu. Czasem przydałaby się lampka przy lusterku wstecznym. podoba mi się też wykończenie paneli drzwi. W miejscach gdzie często dotyka się dłońmi jest tworzywo łatwe do wyczyszczenia. U brata w Vectrze B jest wycierający się i łatwo brudzący welur
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu jest ok. Minusem jest brak nawiewów dla pasażerów tylnego siedzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Teoretycznie auto dla 5 osób. Komfortowo jadą 4 ze względu na wyprofilowanie tylnej kanapy i kanał na układ wydechowy. Samochód nie jest szeroki więc ciężko w tej sytuacji pomieścić nogi. Na krótkie trasy można wytrzymać, na dłuższe tylko 4 szczupłych dorosłych + dzieciak w środek. Bagażnik dość pojemny. Zaliczyłem nim z rodzinką weekendowy wypad na Mazury. Zapakowaliśmy się w 5 z podręcznym bagażem bez problemu.
3,0
Wyciszenie
Kałuż szum, silnika klekot... w tej kwestii mogłoby być lepiej bo wyciszenie jest marne. No ale gdy jest sucho a silnik osiągnie normalną temp. pracy nie jest źle.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie rewelacja. Jeżdżę głównie w trasie, więc spalanie mam na poziomie 5,2L. Gdyby bak był większy (ok 45L) na stacjach byłbym rzadkim gościem. Samochód jest bezawaryjny. Wszelkie naprawy robię sam więc koszt to tylko części. Te przeprowadzone do tej pory wynikają z normalnej eksploatacji (wymiana rozrządu, amortyzatorów, tarcze+klocki, olej i filtry) Lać paliwo i jechać a w międzyczasie dbać o stan techniczny auta tak by w trasie nie zawiodło
5,0
Stosunek jakość/cena
Popularne na rynku wtórym. Można znaleźć egzemplarze godne uwagi. Nawet jeśli okaże się że coś trzeba naprawić to koszty raczej nie będą duże. Dużo zamienników i części z rozbiórki. Mankamentem jest skłonność do rdzewienia. Trzeba po prostu skutecznie walczyć z rudą już w początkowych stadiach a nie czekać aż pojawią się dziury
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie lusterka i reflektory są elektryczne, reszta włącznie z klimą to manual. Nie ma zbędnych gadżetów które mogą się popsuć a które mogły już się popsuły (ułamany plastikowy zawias podłokietnika kierowcy-czeka na naprawę)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pękła jedna żyłka linki podnoszenia szyby kierowcy, splątała się w supeł i zablokowała mechanizm, zdjąłem tapicerkę usunąłem splątany drucik i po problemie

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Almera I Hatchback 2.0 D 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Almera I Hatchback