Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera II Hatchback

Janko, 20 lat temu
Silnik 1.5 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 0 tys. km
Nissan Almera II Hatchback 1.5 16V 98KM 72kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
gdyby tylko lepiej wyciszyli kabinę i zmniejszyli nieco spalanie, byłaby 5.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik jest na prawdę w porządku. Owszem, gdyby miał więcej mocy, byłoby pewnie lepiej, zwłaszcza w zakresie przyśpieszenia, ale biorąc pod uwagę duży ciężar samochodu i tak pracuje doskonale. Jest bardzo elastyczny, nie trzeba zbyt często sięgać do dźwigni zmiany biegów.
5,0
Skrzynia biegów
nie zgadzam się z niektórymi negatywnym ocenami skrzyni biegów. Uważam, że jest bardzo precyzyjna. Jedyne, co mnie trochę drażni, to drganie drążka zmiany biegów. Mamy jeszcze Fabię, w której zjawisko to wogóle nie występuje.
5,0
Układ jezdny
Po prostu super - auto trzyma się drogi, jak przyklejone. Nie uważam także, żeby zawieszenie było zbyt twarde. Gdy przesiadłem się do Almery z Fabii, stwierdziłem, że zawieszenie jest idealne - nie za twarde i skrzypiące, jak w Fabii, ale też nie za miękkie, jak w samochodach francuskich.
Komfort
4,0
Widoczność
również pod tym względem jest bardzo dobrze, pomimo tego, że mam z tyłu kratkę. Jednak widoczność do tyłu mogłaby być nieco lepsza, więc tylko 4.
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką i umieszczone z głową. Trzeba się tylko przyzwyczaić do "japońskiego" systemu przełączników przy kierownicy, zupełnie innego, niż w wielu samochodach europejskich
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ktoś czepiał się kiedyś, że wentylatory działają za głośno - cóż, chyba mam przytłumiony słuch, bo ja nic takiego nie stwierdziłem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo dobrze, ale z tyłu mogłoby być trochę więcej miejsca na nogi. Honda Civic jest w tym względzie chyba nie do pobicia.
3,0
Wyciszenie
to spory mankament Almery. Uważam, że kabina powinna być lepiej wyciszona, w szczególności pod względem szumu opon. Z początku wydawało mi się, że to silnik pracuje zbyt głośno, ale po kilku próbach doszedłem do wniosku, że zdecydowana większość dźwięków dochodzi do kabiny z okolic podwozia. Mam jednak nadzieję, że na wiosnę, po zmianie opon, zjawisko to ulegnie dużemu zmniejszeniu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio wychodzi mi 8 - 9 l/100 km., przy czym większość w mieście. Inna sprawa, że teraz, kiedy mamy zimę, każdy samochód spala więcej, niż poza zimą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Almera, podobnie, jak inne "japończyki" robiona jest w Europie, więc nie ma co mażyć o japońskiej jakości. Nie sądzę, żeby pod tym względem Almera była gorsza od Corolli, Civica, czy Space Stara. Za to cenowo jest zdecydowanie lepsza. Ja sam, po uwzględnieniu upustów, zapłaciłem od 4 - 6 tyś mniej, niż musiałbym zapłacić za inne (oczywiście również z uwzględnieniem upustów). Z samochodami typowo europejskimi nie porównuję, bo 3 lata gwarancji to argument, któy powodował, że tego typu samochodów nie brałem wogóle pod uwagę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bardzo dobrze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bardzo dobrze
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Almera II Hatchback