Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera II Hatchback

Maciej Łukasz Gołębiowski, 12 lat temu
Silnik 1.8 114KM 84kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Almera II Hatchback 1.8 114KM 84kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nigdy nie myślałem, że będę w stanie 11-letnim autkiem wyprzedzać na autostradzie całkiem nowe BMW ;-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Korodująca miska olejowa.
Przeniesienie napędu : Tylka poduszka skrzyni biegów lubi się rozpadać, a o zamiennik trudno
Karoseria : Nie jest idealna, pojawiają się gdznieniegdzie ślady korozji.
5,0
Całokształt
To moje pierwsze wlasne auto, ale na pewno nie pierwsze którym w życiu podróżowałem. Jestem bardzo zadowolony z wyboru. Połączenie bardzo sprawnego i stosunkowo ekonomicznego silnika z "dorosłą" karoserią daje przyjemność z jazdy w każdych warunkach i na dobrej drodze. Na szczęście tych dobrych dróg mamy jednak coraz więcej. ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża kultura pracy, cichy i mimo wieku, naprawdę żywotny. Z łatwością wchodzi na wysokie obroty i tak naprawdę dopiero przy ok. 3,5-4 tysiącach rozwija skrzydła. Na niższych obrotach cicho mruczy jakby się prosił, by mocniej wcisnąć pedał gazu. Naprawdę udana jednostka.
4,0
Skrzynia biegów
Posiada cechę znaną z wielu japończyków - jest fenomenalnie precyzyjna. Dźwignia zmiany biegów niemal sama znajduje właściwe położenie i choć autko skończyło 11 lat, drążek nadal stoi niczym wbity w beton. Przełożenia są też naprawdę równomiernie rozłożone.
4,0
Układ jezdny
Almerę prowadzi się naprawdę przyjemnie. Wspomaganie kierownicy zapewnia komfort przy zakrętach czy parkowaniu. Oczywiście nasze drogi nie pomagają w długim i bezawaryjnym użytkowaniu podzespołów zawieszenia. Jedną z pierwszych rzeczy jakie wymieniłem były przednie wahacze. Na szczęście sporo jest w miarę tanich zamienników i nie jesteśmy skazani na ASO. Zawieszenie nie lubi dziur w drodze. Uczucie wewnątrz jest wtedy takie, jakby się jechało wozem drabiniastym który za chwilę zgubi koło. Terenówka to nie jest na pewno.
Komfort
5,0
Widoczność
W posiadanej przez mnie wersji hatchback widoczność jest naprawdę dobra. Przednia szyba jest duża i zapewnia bezproblemowe kontrolowanie sytuacji po obu stronach pobocza. Boczne szyby z tyłu pomagają w parkowaniu, a tylna jest wtsratczająco duża by nawet bez czujników parkowania poradzić sobie w garażu bez kłopotu.
4,0
Ergonomia
W aucie znajdziemy kilka przydatnych schowków, fotel kierowcy ma w standardzie 3 płaszczyzny regulacyjne, a tyłu umieszczono też bardzo praktyczne drugie gniazdo zapalniczki. Jeśli coś przeszkadza, to trochę kiepsko zamykający się schowej w górnej części deski rozdzielczej. Lubi się otwierać leko dotknięty nawet przypadkiem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaskoczeniem jest fakt, że choć auto nie posiada klimatyzacji, ma za to kabinowy filtr powietrza. Jako alergik odnotowałem tę cechę z dużym zadowoleniem. Nawiew działa bardzo sprawnie, a w najwyższych prędkościach z kratek wydobywają się prawdziwe miniaturowe tornada. Niestety gdy silnik się mocno nagrzeje, powietrze z wentylacji także jest ciepłe, co latem przestaje być jakąkolwiek zaletą. Za to zimą ogrzewanie działa naprawdę rewelacyjnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno spodziewać się hekratów przestrzeni w tym jednak dość niewielkim samochodzie. Kupując go wiedziałem, że wykorzystane będą przede wszystkim fotele przednie i w tej strefie miejsca jest naprawdę sporo. Z tyłu robi się ciasno, szczególnie pod sufitem i dla nieco wyższych pasażerów. Dach jest lekko wyprofilowany, co zmniejsza przestrzeń nad głową.
3,0
Wyciszenie
Tutaj muszę niestety trochę ponarzekać. W Almerze możnaby testować "na ucho" rodzaj nawierzchni po której się jedzie i w takich ślepych testach móżemy bez trudu spisać się rewelacyjnie. Słychać żwir spod kół, każdy kamyczek uderzajacy czasem w karoserię po bokach auta. Trzeba też zwrócić uwagę na dobór ogumienia. Moje letnie Hankooki są cichutkie, ale już zimowe Fuldy potrafiły całkiem konkretnie szumieć w aucie. O ile więc silnik jest bardzo cichy, to nawet przy zamkniętych szybach na kiepskiej drodze mamy pokaz stuków. Mało to przyjemne, bo każdy kamyczek aż boli w uszach, że wlaśńie coś zaatakowało moje piękne autko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem młodym kierowcą i na tym aucie uczę się dobrych nawyków wg zasad eco-drivingu. Idzie mi chyba nieźle. Zacząłem od średniego spalania po mieście w granicach 10-11 litrów, by obecnie dojść nawet do 7,5. Na trasie autku udało się zejść do 6,6 litra, mimo kilkudziesięciokilometrowego odcinka na autostradzie, gdzie biłem rekordy prędkości. Ceny przeglądów w ASO oczywiście masakryczne. Każda naprawa to u nich koszt przynajmniej kilkuset złotych i nawet bezpłatna myjnia i kawa jakoś tego nie rekompensuje. Na szczęście spory jest rynek zamiennikow oraz części ze szrotów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto znacznie poniżej wyliczeń Eurotaxu, ale też trzeba przyznać, że poprzedni wlaściciele o ile dbali o mechanikę, to bardzo niewiele uwagi zwracali na stan karoserii i wnętrza auta. W efekcie sporo pieniędzy trzeba było włożyć na dopieszczenie detali i dopiero teraz, po pół roku jestem na finiszu. Niemniej nadal uważam, że było warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd auto nigdy mnie nie zawiodło. Czasem trzeba tu i ówdzie psiknąć WD-40 gdy coś popiskuje, ale to jednostkowe przypadki. Paliło nawet w największe mrozy od razu, no i cierpliwie znosi moje pomyłki młodego kierowcy. ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zanotowałem. Nigdy nie było potrzeby by wzywać holownik, czy iść na autobus. Staram się systematycznie dopieszczać Almerkę, wymieniać to co trzeba, kontrolować, sprawdzać i reagować zanim będzie tego wymagać sytuacja.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Almera II Hatchback 1.8 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
9,0
l/100km
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Almera II Hatchback