Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera II Sedan

arlenbales, 7 lat temu
Silnik 1.5 dCi 82KM 60kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan Almera II Sedan 1.5 dCi 82KM 60kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : przepalające się żarówki z przodu
Układ hamulcowy : zapiekające się zaciski hamulcowe z tyłu
4,0
Całokształt
Nie jest to samochód za który można dać ocenę 5/5. Szczerze, 4,5/5 byłoby w sam raz. Należy pamiętać, że to kompakt średniej klasy marki, więc cudów nie można się spodziewać po aucie, które kupuje się z przebiegiem 100-200 tys. km. Polecam jako pierwsze auto, takie do nauki jazdy, jak i sprawnego i ekonomicznego przemieszczania się po mieści i trasie. Nie ma DPFa, nie ma dwumasy, koszty utrzymania jak na diesla śmiesznie niskie. Pewnie zmienię zdanie jak będę musiał wymienić wtryskiwacze piezoelektryczne, ale do tego czasu zapewne zmienię auto, bo to już najwyższy czas na coś co zaspokoi moje chęci szybszej jazdy, testowane na wszelkiej maści autach sportowych z salonów samochodowych gdzie pracuje sporo moich kolegów. Wiadomo co Clarkson mówił o Almerze, ale wierzcie, tak źle nie jest :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto kupiłem z przebiegiem ok 80 tys. km., po przejechaniu kolejnych 65 tys. km., jedyne co wymieniane to zawór EGR, oraz regeneracja turbiny. Nic poza tym się nie dzieje, żadnych niepokojących dźwięków, zero falujących obrotów (poza czasem kiedy zbliżała się wymiana EGR właśnie). Da się wyprzedzać :)
4,0
Skrzynia biegów
Sprzęgło wymienione przy przebiegu 125 tys. km., teraz zdarza się, że skrzynia zahaczy przy szybszej zmianie z 1 na dwójkę oraz z czwórki na piątkę. Super precyzyjna nie jest, ale szału nie oczekiwałem, nijak nie da się powiedzieć, że to auto nadaje się do czegoś więcej niż ekonomiczne przemieszczanie się z punktu A do ptk B.
4,0
Układ jezdny
Dobrze wybiera nierówności, jakoś się trzyma w zakrętach, choć tył potrafi uciekać, do tej pory wymienione jedynie tuleje wahaczy w przodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu luz, do tyłu trochę na początku przeszkadzają szerokie słupki. Tak generalnie 4,5/5.
5,0
Ergonomia
Wszystko za swoim miejscu w zasięgu ręki, banalna obsługa radia i klimatyzacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje bardzo dobrze w zimie, klima daje radę, póki nie jest 30kilka stopni w cieniu i jeśli nie stawiamy auta na długi postój na słońcu. Zero problemów z klimatyzacją, jeśli trzymamy się jej przeglądów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto jest ok. Z tyłu dwie osoby wzrostu 180 cm wygodnie pojadą z Wawy do Zakopca. Nie raz udawało nam się spakować w 4 osoby na trzytygodniowy wyjazd. Piąta osoba wejdzie, ale siedzi jak w puszcze, nie polecam. Z przodu ok, mam 185 cm i dzięki regulacji kierownicy i fotela kierowcy w kilka stron da się wygodnie usiąść. 800 km za jednym zamachem da się zrobić.
3,0
Wyciszenie
Duża wada. Do 100 - 110 km/h jest ok, przy wyższych prędkościach ciężko się swobodnie rozmawia. Ale jakoś nigdy nam nie przeszkadzało. Jak podkreśliłem na początku, cudów po Almerze nie oczekiwałem, więc i zawiedziony autem nie jestem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Taniocha. 1 100 km po trasach na jednym baku daje radę, (weszło mi 56 litrów wtedy, a nie oszczędzam, więc 100kilkadziesiąt jeżdżę). Póki nie będę musiał wymieniać wtryskiwaczy jest doskonale, Najdroższa do tej pory była wymiana EGR i sprzęgła, ale "Mirek na warsztacie" bez problemu ogarnie ten samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze wybaczam trzeszczące fotele przednie i schodzący lakiej z dźwigni zmiany biegów czy trochę już wyśmiganą skórę na kierownicy. Mam wersję "Full" jeśli coś takiego można o Złocistym Szerszeniu powiedzieć. Części eksploatacyjne taniocha.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapiekające się zaciski hamulcowe z tyłu potrafią wkurzyć, bo nierównomiernie zużywają się wtedy klocki i tarcze. Można zaciski wymienić, ale szkoda kasy, Mirek w stodole "zregeneruje" raz na 20 tys. km i jeżdżę dalej. Dosyć regularnie przepalają się żarówki z przodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiódł w trasie, zawsze w porę reagowałem i odstawiałem auto do mechanika.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Almera II Sedan 1.5 dCi 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Almera II Sedan