Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra III Hatchback 5d

grabiakus, 2 lata temu
Silnik 1.5 Di 65KM 48kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 232 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra III Hatchback 5d 1.5 Di 65KM 48kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,36
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronność.
4,0
Całokształt
Auto ogólnie jest bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Mam wersję 3d, a jest bardzo przestronna i funkcjonalna. Miejsca dla kierowcy i pasażerów jest wystarczająco, widoczność świetna, auto w miarę wysokie i szerokie. Prowadzi się pewnie, zawieszenie jest sprężyste (kompromis między sztywnym a miękkim zawieszeniem), silnik do pewnego momentu jest dynamiczny, im bliżej prędkości ekspresowych tym bardziej zaczyna się męczyć. Jednakże jest to auto do miasta i w tych kategoriach go oceniajmy. Blacharsko trzyma się bardzo dobrze, spód zdrowy, co najwyżej klapa bagażnika i jedno tylne nadkole lekko koroduje. Stosunek jakości do ceny jest na 5. Ogólnie polecam te miejskie wozidelko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie ma cudów by liczyć, że z 65 km wyciśniemy w każdym zakresie obrotów dynamikę. Auto bardzo sprawnie porusza się w przedziale 20-80 km/h. Przy 90 km/h obroty wynoszą ok. 2250. Przy 100 wzrasta do 2500. Plus należy wskazać za szybkie nagrzewanie się (jak na diesla), nawet w minusowych temperaturach. Jeśli chodzi o osprzęt to pod kątem serwisowym nie wydrenuje nam portfela, turbo jest zwykłe (stała geometria), sprzęgło jednomasowe (sztywne). O wtryski trzeba dbać lejąc paliwo premium lub stosować dodatki. I olej silnikowy zmieniać co maksymalnie 10 tys. km a będzie się turlał ów żółw (fakt, demonem prędkości nie jest ;)).
5,0
Skrzynia biegów
Mój egzemplarz nie sprawia problemów. Biegi wchodzą lekko, w miarę precyzyjnie. Sprzęgło nie jest twarde, więc nie musimy cisnąć do podłogi pedału, by przełączyć bieg.
4,0
Układ jezdny
W mieście i do prędkości 90 km/h jest w miarę precyzyjnie. Powyżej zaczyna nim trochę bujać, więc trzeba korygować obrany kierunek. Zapewne to też wynik siły wiatru.
4,0
Karoseria
Podłoga zdrowa, progi były konserwowane, jedynie tylny lewy błotnik wymaga poprawy bo jest w jednym miejscu na odcinku 5 cm skorodowany. No i rant klapy bagażnika od wewnątrz koroduje, ale nie ma dziur, więc jak na prawie 20 latka to bardzo dobry wynik. Nie liczę odprysków lakieru na masce bo to w zasadzie eksploatacyjne zużycie powłoki.
Komfort
5,0
Widoczność
We wszystkie strony dobrze widać, przednia szyba jest obszerna, boczne szyby również.
4,0
Ergonomia
Bez większych wad. Wszystko pod ręką, intuicyjnie. Jedynie kieszenie w drzwiach bocznych mogłoby być większe. Jest kilka schowków do przechowywania, więc można zapanować nad bałaganem :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Benzyna nagrzewa się szybciej - nic nowego :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Małe auto duża przestrzeń. Plus ogromny za przesuwaną tylną kanapę oraz dużą liczbę schowków, nawet dla pasażerów tylnego rzędu.
3,0
Wyciszenie
Do 90 km/h jest znośnie. Później coraz głośniej. Granica krótkotrwałej akceptowalności to 120 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie miasto 5.5 w zimie i lato z klimą. Na trasie do 90 km/h spalanie wychodzi około 4.2 (liczone z dystrybutora). Średnie 4.85
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go za grosze, nawet z serwisem jest śmiesznie tanio :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Di 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Micra III Hatchback 5d