Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Navara IV Double Cab

dejwitt, 7 lat temu
Silnik 2.3 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Navara IV Double Cab 2.3 190KM 140kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie jest mniej pickupowe a bardziej podobne do SUV
4,0
Całokształt
Auto posiadam od polowy pazdiernika, przejechane dopiero 5tys km sąrzeczy które mnie zaskoczyły pozytywnie a inne negatywnie,ale o tym wszystkim poniżej :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.3 podwójnie doładowana jednostka 190KM coś ponad 400Nm. Silnik bardzo dobrze radzi sobie z ponad 2tonami,troche klekocze stojac na zew. auta w srodku dochodzi charakterystyczna akustyka dla diesla , ale nie jest męcząca dla ucha.
3,0
Skrzynia biegów
Wybrałem automatayczną skrzynie biegów i szczerze żałuje . Porównując ja nawet do skrzyni z Dodge jest bardzo przeciętna. Auto z tą skrzynią nie daje możliwości pojeździć troche szybciej bo biegi przeciaga i kiedy ma już wrzucić nastepny bieg trwa to lata świetlne zanim do tego dojdzie. Skrzyni9e ratuje możliwość przerzucania biegów manualnie co umożliwia szybka i troche agresywniejsza jazde na tej skrzyni
5,0
Układ jezdny
Jak na pickupa to bliżej mu do osobówki niż do woła roboczego. Z tyli nie ma już resora piorowego tylko wielo-drążkowe zawieszenie na sprezynac. Samochod na pusto nie skacze a ladnie wybiera nie równości. W zakretach daje możliwośc szybszego ich pokonywania i nie ma efektu podpierania sie lusterkami
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na pickupa jest dobrze. Siedzi się wyzej, jest dobra widoczność do przodu jka i na boki. A do tyłu hm..jak to w pickupie bywa jest ciężko jeśli chodzi o parkowanie, Ale moja wersja Navary to Tekkna posiadająca widok z kamer 360 stopni co bardzo ułatwia parkowani ena mieści :)
5,0
Ergonomia
Całe sterowanie z kerownicy radiem,tempomatem,komputerem pokładowym jest bardzo intuicyjne. Panel klimatyzacji pod ręką na wyciągnięcie ręki, latwe i przejrzyste. To samo tyczy się obslugi nawigacji jak i opcji do wybierania w radiu. Na plus, nissan dodał 3 gniazda do ladowania urządzeń jak i możliwość podlączenia smartfona pod radio, czy też wyjścia USB i wejscie kart SD umożliwi sluchania ulubionej muzyki :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest zimno i moge się tylko wypowiedzieć na temat ogrzewania a on w systemie AUTO działa bardzo dobrze, szybko nagrzewa sie kabina i czlowiek nie marźnie :P . Dodatkowo pasażerowie z tylu mają swoje kratki wentylacyjne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przed zakupem nissana kiedy to z pickupa fullsieze chciałem sie przesiaść na mniejszy jednym z głównych warunków było zaoferowanie dużo miejsca z tyłu. I tak testując VW Amaroka, Hiluxa, L200 Nissan miejsca posiada z tyłu najwięcej jak i komfortowe ustawienie oparcia pozwoli na komfortowe podróżowaniepsażerom jadącym z tyłu. Z przodu jest bardzo wygodnie i miesca wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Jak na samochoód do pracy jest bardzo fajnei wyciszony i dopiero powyżej 140km/h slychać coraz bardziej sszum powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dałem ocene przeciętną ponieważ jeszcze dokładnie nie wiem ile bedą kosztowac przegłady. Jak pytałem sprzedawce(w Niemczech bo tu miszkam i bede serwisowac auto)powiedział mi że pierwzszy przeglad 300 €nastepnie sredni 450€ i duży przeglad 600€, myśle że do przelknięcia. Najbardzije co mnie wkurzyło to podawanie przez producenta bredni odnośnie danych spalania. Nie wiem jak jeżdzą inni swoimi pickupamia ale ja posiadajać 190 KM po autostradach jezdze szybko. Dane producenta miasto 9 l/100 cykl mieszany 8,5/100 poza miastem 7,5/100 (moglem sie minimalnie pomylic bo pisze z pamięci), te wartosci chyba tylko do uzyskanie w warunkach laboratoryjnych. U mnie po 5 tys kilometrów(auto mam od nowości) miasto 11-12/100 cykl mieszany 9,5-10,2/100 i autostrada, próbowałem jedną trase pojechac ekonomicznie prędkość do 140 średnia wyszła 10,5/100 , jadąc miedzy 130-140 10,3/100, moja normalna predkosci przelotowa 145-170 spalanie wychodzi 10,5-11/100. Może jadac poniżej 120 km/h zejdzie poniżej 10 ale ja tego nie przetestuje :P. Jeszcze mam nadzieje ze z racji malego przebiedu auta to jakos po kolejnych tysiacach km zejdzie troszke na dół
4,0
Stosunek jakość/cena
Ładny z zewnatrz , ladny w środku, solidnie wykonany myśle że wart swojej ceny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Navara IV Double Cab